En saa lasista suolakurkkupurkkia auki
Voiko sen avata purkinavaajalla? Ei viittisi vasarallakaan sitä hajottaa sirpaleiden takia.
Kommentit (42)
Veitsenkärjellä väännät vähän kannen ja purkinsuun välistä niin että suhahtaa. Sitten aukeaa.
Nahkahanska käteen ja yritä avata, parempi ote hanskan avulla.
Tai kopauta purkin pohjaan napakasti ja yritä avata heti sen jälkeen. Pitäisi auttaa, joku painemuutos tms. ilmiö kyseessä.
Väännät sillä avaajalla tms. Reunan alta niin että naksahtaa. Sitten aukeaa.
Laita veitsen tms. kärki purkin ja reunan väliin ja kampea kevyesti, purkissa oleva alipaine pääsee vapautumaan. Kuulet poksahduksen (kuten piltti-purkkia avatessa), kun onnistuu. Sitten helppo kiertää auki. Itsellä jumiutuneet purkit avautuu lähes aina näin.
Tee pieni reikä kanteen niin että paine pääse ulos. Sitten yritä avata normaalisti, yleensä aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Veitsenkärjellä väännät vähän kannen ja purkinsuun välistä niin että suhahtaa. Sitten aukeaa.
Mä laitoin haarukan piikin väliin niin aina aukesi.
Heitin kurkkupurkin seinään. Laitan nuo lattialla olevat kurkut sitten eri astiaan. Vähän huuhtelen vaan niitä.
Itse tökkää aina saksilla tai veitsellä kanteen reiän ja sitten aukeaa helposti.
yks hyvä kikka kans on juoksuttaa kuumaa vettä purkin kanteen, metalli laajenee ja purkin saa helposti auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän lusikkaa, jos luiskahtaa tulee vähiten vammoja kuin veitsestä ja haarukasta 👌
Lämmitä purkkia hiukan huoneenlämmössä ehkä enemmän.
Sitten ote jollain märällä rätillä.
n-25 kirjoitti:
Heitin kurkkupurkin seinään. Laitan nuo lattialla olevat kurkut sitten eri astiaan. Vähän huuhtelen vaan niitä.
Väkivalta on väärä ratkaisu. Kyllä ne asiat aukeaa, kun jaksaa rauhanomasesti keskustella.
Vierailija kirjoitti:
yks hyvä kikka kans on juoksuttaa kuumaa vettä purkin kanteen, metalli laajenee ja purkin saa helposti auki.
Juuri näin. Tätä voi vielä tehostaa laittamalla purkin sitä ennen ulos tai jääkaappiin kylmään vähäksi ajaksi ennen tätä. Lämpötilaero purkin ja lämmitetyn kannen välillä on vielä suurempi.
Miten joku vanha ihminen saa noita auki. On kyllä uskomatonta hommaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullonavaajalla aukee. Ihan kuin avaisit virvoitusjuomapulloa. Kun sihahdus kuuluu, auki on.
No en mä oikeasti sitä lasipurkkia heittänyt seinään. Hyviä vihjeitä tullut, kiitos siitä. Tuli vaan mieleen, se että voiskohan tuon kurkkupurnukan laittaa mikroon muutamaksi minuutiksi täydelle teholle? Jospa se siellä avautuis ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku vanha ihminen saa noita auki. On kyllä uskomatonta hommaa
No en mä nyt niin vanha ole, tai no joo.
Kopauta kyynärpäällä purkin pohjaan, kuin kossupulloon (lasiseen) konsanaan ja väännät kannen auki. Ei tarvitse teutaroida kuuman veden kanssa tms. Kokeiltu kikka!
Avaa teipillä
http://i.imgur.com/zGMZdVL.gif