Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle omasta tahdostaan lapsettomalle naiselle EI enää jankata, että vielä se mieli sullakin muuttuu?

Vierailija
31.12.2018 |

Jos vaikka työpaikalle tulee uusi naistyöntekijä, jolta heti kahvihuonessa tivataan ne pakolliset oletko naimisissa, montako lasta-utelut, ja nainen ilmoittaa olevansa lapseton, jonka jälkeen tietenkin udellaan miksi, johon vastataan että koska en halua lapsia, minkä ikäiselle naiselle ei enää jankuteta mielen muuttumista, oikean miehen löytymistä ja mitä niitä nyt onkaan? 4-kymppiselle, 5-kymppiselle?

Ei muuten mutta olen tällaista jankutusta sivusta taannoisella työpaikalla kuunnellut ja työkaveri oli jo päälle 4-kymppinen. Kuulosti hyvin koomiselta kun mammat siinä yhteen ääneen kaakattivat keski-ikäiselle ihmiselle, kuinka mieli vielä muuttuu etkä ole vaan vielä tavannut Sitä Oikeaa :D

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole ollut tuolla tavoin tentattavana saati tentannut muita. Missä ihmeen elämänkoulutyöpaikoissa te olette???

Vierailija
42/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla se n. 45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sen ikäinen, että minulla on kavereina isoäitiyteen hurahtaneita. On muuten 20 kertaa pahempaa kuin äidit. Lapsista jauhaminen ei korreloi edes sen kanssa, onko lapsenlapseen läheiset välit vai ei. Nuoremmat yleensä ymmärtävät, että kukaan ei halua nähdä satoja kuvia heidän lapsestaan, 50+ väki ei ymmärrä, että kukaan ei halua käyttää vaikka töissä lounastaukoaan vieraan ipanan kymmeniä kuvia ihaillen.

Vierailija
44/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotiaana loppui,mutta sitten alkoi utelu että ´´kadutko kun et.....jne.´´

Vierailija
45/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ei ole koskaan kyselty tuollaisia vaikka menin naimisiin vasta 35-vuotiaana. Tämähän on osittain myös auktoriteetista kiinni, ei johtajilta kysellä tuollaisia joutavuuksia.

Mä en ole johtaja, lapsia on mutta töissä ei tule puheeksi ellen itse kerro, ja ainostaan kerran on kysytty haluanko lapsia.

Pomo kysyi ja kun kerroin että lapset on tehty, niin siihen loppui.

Itse en kysy keltään, oma asiansa. Työkaverit eivät muutenkaan ole mitään ystäviä joille kerrotaan kaikki.

Vierailija
46/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että lähemmäs viittäkymppiä. Jumalan kiitos ei oo ihmiset enää lässyttämässä asiasta, joka itselleni on ollut selvä pikkutytöstä saakka.

Vierailija
47/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naisella ei ole lasta, se voi johtua siitä että a) ei löydä miestä b) ei voi saada lapsia (ja on ehkä kokenut keskenmenoja) tai c) ei halua lapsia tai d) jotain muuta henkilökohtaista.

Kuka hullu yleensä lähtee noin intiimejä asioita tenttaamaan toiselta? En minä ainakaan.

Mutta joo, jos noista asioista jankkaavia löytyy työpaikalta tai suvusta, kannattaa valita lyhyt ja ytimekäs vastaus, kuten "Ei oo, ei tuu, eikä tilata" tai "Mulla on elämässä muutakin".

Tai jos jankkaus on toistuvaa ja perustuu väitteeseen, että "kyllä sä mielesi muutat", sitten voi asian kääntää toisinpäin, kuten kysymällä jankkaajalta että "Ai muutitko sinä mielesi, etkä olisikaan halunnut lapsiasi?"

Vierailija
48/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän joskus vastaavasti mennä tenttaamaan jotain nuorta äitiä että ”Miten sä nyt jo teit lapsen? Mitä jos mieli muuttuu etkä haluakaan lapsia!”

Vierailija
49/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppui siinä kolmenkympin loppupuolella. Saman miehen kanssa olen ollut yhdessä 19 vuotiaasta asti. Vissiin meni jakeluun ettei noi halua lapsia.

Tai ihmiset luulivat että noilla on "lapsettomuusongelma".

Tuo on muuten hyvä: jos joku kyselee, että onko teillä joku lapsettomuusongelma kun ei ole lapsia, niin siihen voi vastata että ei mutta sinulla vaikuttaa olevan, ongelma muiden lapsettomuudesta.

Vierailija
50/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisenä huomaat sitten ettei sulla ole mitään yhteistä niitten onnesta ihkuina olevien iso äitien kanssa. He saavat taas elää sitä ihanien 2-vuotiaiden söpöliinien kanssa. Lasten vaatteetkin on aivan ihania nykyisin kaupoissa. Karjalassa sanottiin että lastenlapset ovat " KultaLapsia ". Anoppini oli syntyisin Terijoelta, läheltä Pietaria. Hemmotteli meidän esikoista erikoisesti ja oli mahtava ruuanlaittaja. Minunkin äitini oli aina lomamatkoilla mukana, lapsista oli ihanaa.

Vielä muutama "ihana" olisi ehkä mahtunut tekstiin......

Se vapaaehtoisesti lapseton=lapsia haluamaton tokko on kiinnostunut niistä isoäitijutuista sen enempää kuin oli kiinnostunut äitijutuistakaan. Ja eiköhän jokainen lapsettomaksi omasta halustaan jäänyt ymmärrä ihan itse, että hänestä ei voi tulla isoäitiäkään. Tuon ei luulisi kenellekään isokaan yllätys olevan.

Ja "ihanien" vaatteiden takia lasten hankkiminen nyt lienee varsin erikoinen peruste. Harvempi varmaan niitä on jättänyt hankkimatta siksi, kun vaatteet on olleet rumia.

Vierailija
51/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun latasin käyneeni kohdunpoistossa,siihen loppui kyselyt alkuunsa :)

Vierailija
52/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole ollut tuolla tavoin tentattavana saati tentannut muita. Missä ihmeen elämänkoulutyöpaikoissa te olette???

No tuota kysellään kyllä ihan työpaikoissa, joissa vaatimuksena on yliopistotutkinto, joten onko se nyt sitten elämänkoulutyöpaikka. Naisvaltaisella alalla typeryyksiä usein puhutaan riippumatta koulutuksesta.

Vierailija
53/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naisella ei ole lasta, se voi johtua siitä että a) ei löydä miestä b) ei voi saada lapsia (ja on ehkä kokenut keskenmenoja) tai c) ei halua lapsia tai d) jotain muuta henkilökohtaista.

Kuka hullu yleensä lähtee noin intiimejä asioita tenttaamaan toiselta? En minä ainakaan.

Mutta joo, jos noista asioista jankkaavia löytyy työpaikalta tai suvusta, kannattaa valita lyhyt ja ytimekäs vastaus, kuten "Ei oo, ei tuu, eikä tilata" tai "Mulla on elämässä muutakin".

Tai jos jankkaus on toistuvaa ja perustuu väitteeseen, että "kyllä sä mielesi muutat", sitten voi asian kääntää toisinpäin, kuten kysymällä jankkaajalta että "Ai muutitko sinä mielesi, etkä olisikaan halunnut lapsiasi?"

Enemmänkin hämmästyttää, miksi tämä kiinnostaa erityisesti NAISTEN kohdalla? Kuten edellä on jo mainittu, en ole kuullut koskaan kysyttävän tai edes pohdittavan selän takana, että onkohan tolla pertsa perusinsinöörillä lapsia, mutta leena laskuttajan kohdalla asia kiinnostaa kovastikin jos ei muuten niin silloin kun leena ei ole paikalla. Jos käy ilmi, että pertsalla ei ole, niin ok pertsalla ei ole, mutta jos leenalla ei ole, pohditaan miksei ja jos joku käy kysymässä (pertsan syyt ei kiinnosta, koska eihän kaikkien pertsojen ole pakko tehdä lapsia ja kivahan se on vapaana viettää poikamieselämää jnejne) ja leenan syy on, ettei leena halua, niin siitä vasta länkytys alkaakin. Jostakin syystä kaikkien leenojan on pakko haluta ja tehdä lapsia eikä missään nimessä ole soveliasta että leena olisi lapsivapaa.

Tämä lienee sitä kakksoisstandardia ja kaksinaismoralismia.

Vierailija
54/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin hämmästyttää, miksi tämä kiinnostaa erityisesti NAISTEN kohdalla? Kuten edellä on jo mainittu, en ole kuullut koskaan kysyttävän tai edes pohdittavan selän takana, että onkohan tolla pertsa perusinsinöörillä lapsia, mutta leena laskuttajan kohdalla asia kiinnostaa kovastikin jos ei muuten niin silloin kun leena ei ole paikalla. Jos käy ilmi, että pertsalla ei ole, niin ok pertsalla ei ole, mutta jos leenalla ei ole, pohditaan miksei ja jos joku käy kysymässä (pertsan syyt ei kiinnosta, koska eihän kaikkien pertsojen ole pakko tehdä lapsia ja kivahan se on vapaana viettää poikamieselämää jnejne) ja leenan syy on, ettei leena halua, niin siitä vasta länkytys alkaakin. Jostakin syystä kaikkien leenojan on pakko haluta ja tehdä lapsia eikä missään nimessä ole soveliasta että leena olisi lapsivapaa.

Tämä lienee sitä kakksoisstandardia ja kaksinaismoralismia.

Vähän asian vierestä, mutta samaa käsittämätöntä logiikkaa edustaa sekin, kun pertsa on poikamies - ei ole viitsinyt akkaa ottaa nalkuttamaan, onhan se kivaa olla villi ja vapaa. Mutta kun leena on sinkku - voivoi ei ole miestä saanut vaikka on ihan kivannäköinen (tämähän on aina hämmästyttävää sinkkunaisen kohdalla, että on hyvännäköinen ja sinkku :D), mikähän vika siinä on kun ei sillä ole miestä. Leenaa ei ihastella kun ei ole viitsinyt ketään miestä alkaa passata ja kaljaa kantaa tai että leena haluaisi olla villi ja vapaa. Ei, pertsa on itse valinnut niin lapsettomuutensa ja akattomuutensa ja se on ihan ok homma, mutta leenan lapsettomuus ja miehettömyys johtuu vain siitä, ettei leena ole saanut miestä ja siksi väittää, että oma valinta on ollut.

Vierailija
55/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Sinkku mies viettää vauhdikasta ja hauskaa elämää vaihtuvine tyttöystävineen eikä kuuntele nalkuttavia akkoja, kun taas sinkku nainen on säälittävä vanhapiika joka ei ole kelvannut kenellekään, mutta toisaalta jos hänellä on vaihtuvia miesystäviä, hän onkin kamala moraaliton h-tsu joka yrittää ketä tahansa miestä.

Vierailija
56/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän vaan tulee vaihtumaan lauseeseen "tulet vielä vanhempana katumaan kun et lapsia hankkinut" 

Vierailija
57/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän vaan tulee vaihtumaan lauseeseen "tulet vielä vanhempana katumaan kun et lapsia hankkinut" 

Ja sitä sitten jankutetaan vanhainkodissakin, vaikka omat lapsetkaan ei käy kuin ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
58/58 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä sitten jankutetaan vanhainkodissakin, vaikka omat lapsetkaan ei käy kuin ehkä kerran vuodessa.

"Kuka huolehtii sitten vanhana" on melko erikoinen perustelu, ottaen huomioon vanhusten tilanteen. Tokko kaikki vanhainkodeissa ja kotipalveluiden piirissä olevista vanhuksista on lapsettomia, joten miksi he siellä vanhainkodeissa sitten oikein ovat?