Millaisesta kannusta tarjoilette maidon ruokapöydässä?
Olen ajatellut olisiko läpinäkyvä lasikannu kiva vaiko porsliininen.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostamani maito on kätevästi valmiina sellaisessa pahvisessa astiassa.
Hei kaupunkilaishiiri, kaikki ei osta maitoa vaan aika moni hakee sen navetan tankista. Silloin on ihan kiva olla kannu, ettei tarvi ämpäristä hörpätä.
Juhlissakinko teillä tönöttää juomapöydässä pahvipurkki? Lapset ihan mielellään juo maitoa.
Laitetaanko teillä vieraille kahvipöytäänkin maitopurkki ja eripariset mukit?Posliinikannu on parempi, lasikannusta tulee ikävän näköinen kun siitä on kaadettu - ellei ole maitolasia tai voimakkaasti kuvioitua/hiottua lasia.
Vaikea tietää oletko tosissasi, mutta raakamaitoa kyllä juo aivan aniharva. Eiköhän ihan terveyssyistäkin ylivoimaisesti suurin osa maitotilallisista juo meijerin käsittelemää maitoa.
Onko ihmisillä muka yleensäkin tapana tarjoilla juhlapöydässä maitoa ruokajuomana? Ikinä en ole sellaista nähnyt. Kahvin kanssa on tietysti kermakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kaupunkilaishiiri, kaikki ei osta maitoa vaan aika moni hakee sen navetan tankista. Silloin on ihan kiva olla kannu, ettei tarvi ämpäristä hörpätä.
Juhlissakinko teillä tönöttää juomapöydässä pahvipurkki? Lapset ihan mielellään juo maitoa.
Laitetaanko teillä vieraille kahvipöytäänkin maitopurkki ja eripariset mukit?Posliinikannu on parempi, lasikannusta tulee ikävän näköinen kun siitä on kaadettu - ellei ole maitolasia tai voimakkaasti kuvioitua/hiottua lasia.
Vaikea tietää oletko tosissasi, mutta raakamaitoa kyllä juo aivan aniharva. Eiköhän ihan terveyssyistäkin ylivoimaisesti suurin osa maitotilallisista juo meijerin käsittelemää maitoa.
Onko ihmisillä muka yleensäkin tapana tarjoilla juhlapöydässä maitoa ruokajuomana? Ikinä en ole sellaista nähnyt. Kahvin kanssa on tietysti kermakko.
Kyllä, silloin kun on lapsivieraita mukana juhlapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juon mahdollisen käsittelemätöntä maitoa nimenomaan terveyssyistä.
Se että sinun elämänpiirissäsi ei ole maitotiloja, ei tarkota etteikö muilla voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kylmässä pidetty posliinikannu pitää myös sen maidon pitempään viileänä, alle vielä kylmä kivinen alusta tms ja maito on raikasta pitkään. Juhlapöydässä näin, on nätti ja käytännöllinen.
Kyllä. Ihan toista kuin ankea pahvitölkki pöydässä, jossa se alkaa heti lämmetä.
Mulla on pari eri astiastoihin sopivaa maitokannua, joissa maidon tarjoilen silloin, kun pöydässä on maidonjuojia. Yleensä ruokajuomana on vettä. Niille on omat kannunsa myös.
Tykkään kattaa nätisti enkä ikinä tarjoile maitoa/piimää/oivariinia/voita kaupan pakkauksista! Onhan siinä oma vähtinsä, mutta kaunis kattaus tuottaa iloa :).
Ei kai kukaan pistä kaupan voipakettiakaan pöytään, vaan voi tarjoillaan kauniisti lautaselta.
Vierailija kirjoitti:
Maito on tarjolla posliinikannussa, jolla on ikää satoja vuosia. Kukenut perintönä sukupulvelta toiselle. Valmistajaa en titetä, kun ei ole leimoja tarvinnut katsella. Sisäkkö hoitaa pöytän kattamisen ja hovimestari tarjoilee ruoat.
Hyvä provo! Katsoin äsken jälleen kerran kreivitär Sofien 90-vuotissynttärit, missä ei tarjoiltu maitoa, sen sijaan muita juomia ja ne lasit näyttivät olevan erilaisia mukeja ilman korvaa. Ekana oli sherryä, tokana valkoviiniä jne.
Meillä on yksi maitokannu olemassa, mutta jos joku juo maitoa, kaadan sen lasiin ja sitten purkki takaisin jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari eri astiastoihin sopivaa maitokannua, joissa maidon tarjoilen silloin, kun pöydässä on maidonjuojia. Yleensä ruokajuomana on vettä. Niille on omat kannunsa myös.
Tykkään kattaa nätisti enkä ikinä tarjoile maitoa/piimää/oivariinia/voita kaupan pakkauksista! Onhan siinä oma vähtinsä, mutta kaunis kattaus tuottaa iloa :).
Minulla on keramiikkarasia, mihin laitan Oivariinipurkin ja katajaisen voiveitsen. Se kaupan purkki ei siitä rasiasta juuri näy ja siinä rasiassa on korvat, millä se siirretään ruokailijalta toiselle.
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on keramiikkarasia, mihin laitan Oivariinipurkin ja katajaisen voiveitsen. Se kaupan purkki ei siitä rasiasta juuri näy ja siinä rasiassa on korvat, millä se siirretään ruokailijalta toiselle.
Hyvä idea. Jotenkin ikävän arkista ja välinpitämätöntä, jos kaiken maailman tuotepakkaukset loistaa pöydässä.
Olen korostanut palvelijallemme, että mitään tehdaspakkauksia ei saa tuoda ruokasaliin, vaan kaikki kauniisti astioissa.
Kylmässä pidetty posliinikannu pitää myös sen maidon pitempään viileänä, alle vielä kylmä kivinen alusta tms ja maito on raikasta pitkään. Juhlapöydässä näin, on nätti ja käytännöllinen.