Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan alitajuisesti vihata/pelätä miehiä

Vierailija
31.12.2018 |

Tällainen aloitus, koska uskon löytäväni täältä kohtalontovereita.

Tarinani lyhyesti: Olen avioperheen lapsi, ja suhteeni isään on jäänyt hyvin etäiseksi. Niin etäiseksi, että välillä minun on vaikea muistaa, että minulla edes on isää.

Kun olin lapsi, vanhempani riitelivät paljon (toisinaan melko aggressiivisesti) ja isäni oli paljon poissa kotoa. Äidiltä kuulin, että isäni oli valehdellut hänelle, käyttänyt häntä taloudellisesti hyväkseen sekä tapaillut muita naisia avioliittovuosien aikana. En kuitenkaan tiedä sataprosenttisen varmasti, onko kaikki äidin kertoma totta. Äitini nimittäin puhuu negatiiviseen sävyyn lähes kaikista ihmisistä, myös nykyisestä miesystävästään ja meistä lapsista, joten olen alkanut suhtautua hänen puheisiinsa kriittisemmin (mitä en lapsena tehnyt).

Kriittisyydestä huolimatta olen nyt aikuisiällä huomannut, että koen epäluottamusta ja epävarmuutta melkeinpä kaikkia miehiä kohtaan. Heteroseksuaalisena naisena olen väistämättä ajautunut romanttisiin suhteisiin miesten kanssa, mutta niistä ei tahdo tulla mitään. Parin kuukauden hauskanpidon jälkeen alan epäilemään, että mies yrittää käyttää minua hyväkseen, että hänellä on joku toinen, että seurustelu hänen kanssaan tuhoaisi elämäni jne. Olen yleensä ottaen ihan rauhallinen ja harkitseva ihminen mutta seurustelusuhteissa minusta kuoriutuu melko sekopäinen ja jopa pirullinen ihminen.

Nykyään tiedostan tämän puolen itsessäni paremmin mutta se ei tahdo auttaa. Syvä ihastuminen/rakastuminen mieheen tuntuu itsestäni vieläkin uhalta. Syke nousee korkeammaksi, öisin on vaikea saada unta, tunnen ahdistusta lähes joka päivä, mielialat heittelevät enemmän kuin yleensä jne.

Ihastuin nyt tänä syksynä sydänjuuriani myöten erääseen mieheen, joka on kaiken puolin kiltti ja ihana. Olen kuitenkin omalla epäluuloisuudellani ja "ei tästä tule mitään, on parempi erota" -uhkauksilla ajanut suhteen tilaan, jossa molemmilla on huono olla. Haluaisin kovasti rakentaa toimivan parisuhteen, erityisesti tämän miehen kanssa, mutta luottamuksen löytäminen on vaikeaa. Olen jo heittänyt miehelle pettämis- ja hyväksikäyttöepäilyksiä yms., ja hän ei tunnu ollenkaan ymmärtävän, mistä puhun.

Pitäisi kai mennä terapiaan, mutta hiukan mietityttää, voiko edes terapia auttaa tällaisessa tilanteessa...

Kiitos jos jaksoit lukea pitkän viestini ja hyvää uuden vuoden aloitusta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on miesvihaa. Olen nuori nainen vasta 22- vuotias. Minulla on erittäin hyvä suhde isään joskin lapsena taisi olla vähän etäinen... mutta minulla on paljon kokemusta koulukiusaamisesta ja teininä seksuaalisesta häirinnästä. Kukaan ei ollut teininä aidosti kiinnostunut. Tuntui ja tuntuu edelleen että miehet pitävät minua pilkkana. En tavallaan osaa määrittää mistä vihani johtuu...johtuuko se siitä että jäi paitsi huomiosta vai tuosta ahdistelusta.

Muutenkin naiset tuntuvat aina olevan niin sorrettuja. Olen kyllä miettinyt että yksinkin pärjää. Minä käyn terapiassa mutta terapeutti sanoi ettei kaikki pääse ikinä yli näistä tuntemuksista. Olen varmaan siinä mielessä harvinainen ettei minulla ole noita positiivisia kokemuksia juuri yhtään tuolta nuoruudesta. Nyt vanhemmiten olen törmännyt usein narsisteihin. Lisäksi vihaan miesten ylimielisyyttä.

Vierailija
2/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, mutta vihaan ja halveksin suurinta osaa miehistä. Isääni myös, kirjaimellisesti vanhaa pettäjää. Sellaisia suurin osa miehistä loppujen lopuksi on eli yhteenkään mieheen en luota 100%, en edes omaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samantyyppinen kokemus. Pettäjäisän takia lapsuuden perheessä avioero. Äiti jäi katkeraksi yksinhuoltajaksi ja meidän lasten suhde isään ohueksi. Samoihin aikoin ystäväni isä kopeloi minua, oli 7. Nyt tajuan että pelkään, vihaan miehiä. En ikinä mene mieslääkärille. Ei tulisi mieleenkään valita miesgyneä. En luota heihin. Ovat itsekkäitä kusipäitä.

Vierailija
4/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme