Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi terrorisoi lennolla

Vierailija
31.12.2018 |

Lensin eilen lomalta takaisin Suomeen. Takanani istui arviolta 3-vuotias tyttö, joka huudatti tablettiaan ihan koko lennon ajan. Ja kuten varmaan kaikki tietävät, lastenohjelmien äänimaailma on todella raivostuttava. Kovia ääniä, kirkumista ja kimitystä. Vieressä istuvaa äitiä ei kiinnostanut pätkääkään hiljentää ohjelmaa, vaikka koneessa olisivat muutkin halunneet nukkua kuin minä. Aivan käsittämätöntä itsekkyyttä. Tietenkin yh itse pääsi helpommalla, kun antoi lapsen huudattaa masiinaansa koko kuuden tunnin lentomatkan.

Juuri tällaisista syistä ihmiset ovat alkaneet haluta lapsettomia lentoja ja hotelleja. Oma lukunsa ovat tietenkin myös näitten kasvatuskyvyttömien vanhempien muuten vaan huutavat ja kirkuvat kakarat.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan ystävällisesti pyytänyt äidiltä/isältä, josko tabletin saisi hiljemmalle. Kun itse esiintyy ystävällisempi, yleensä vastakaiku on samanlaista.

Mieheni ja lapsen vieressä istunut mies huomauttivat asiasta kyllä ihan ystävällisesti ja asiallisesti. Omituinen oletus täällä, että joko asiasta ei olla sanottu mitään, tai sitten oltu itse jotenkin töykeitä tai asiattomia. En tiedä, olisiko tällä kertaa töykeys sitten mahdollisesti johtanut parempaan lopputulokseen. Ystävällisyys ei ainakaan toiminut.

Vierailija
82/87 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joltain lennolta kun lapsi potki kokoajan takana mun istuinta ja ärähdin sille kunnolla. Kyllä muuten hiljeni äitylikin. Oli suu auki varmaan järkyttyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan joltain lennolta kun lapsi potki kokoajan takana mun istuinta ja ärähdin sille kunnolla. Kyllä muuten hiljeni äitylikin. Oli suu auki varmaan järkyttyi

Mä olen tehnyt ihan saman.

Läväytin istuimen välistä jalkaan kädellä ja sanoin, että nyt loppuu ihan just se potkiminen siellä.

Toinen kerta oli kun sellanen 3-4 v känisi käninäitkua äitinsä sylissä. Oltiin jonnekkin monen tunnin lennolle menossa. Käännytin sen penskan puoleen ja sanoin sille tiukasti, että meinaatko nyt oikeasti huutaa ja riehua siinä koko lennon?

Katsoi mua ja hiljeni.

Kun ei ole rajoja, niin silloin kokeillaan viimeiseen asti, enneko joku puuttuu.

Se penska oli muuten sit kunnolla koko lennon.

Vierailija
84/87 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri äitiä, isää ja noin 6-vuotiasta poikaa. Poika katsoi lipusta paikkansa, käveli suoraan oikeaan kohtaan, varmisti vielä isältä, että oli ok. Samalla hän meni istumaan nopeasti, laittoi repun syliinsä ja otti sieltä tarvittavat jutut (kirja, kännykkä, kuulokkeet yms.). Sitten reppu edessä istuvan penkin alle.

Lennon ajan poika joko jutteli vanhempiensa kanssa, pelasi kännykällä kuulokkeet korvissa tai luki. Söi nätisti ja siististi, kiitti ja oli tosi kohtelias. Kaiken hoiti oma-aloitteisesti. Ei mitään häiriötä kenellekään. 

Tuli melkein vauvakuume, kun oli niin hieno poika. Otti muut huomioon, hoiti asiat kauniisti, ei renkuttanut ja säätänyt. Oli varmasti kokenut matkustaja. Sanoin lähtiessä äidille, että olette kasvattaneet hienon pojan ja äiti loisti varmaan kuuhun. 

85/87 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt joulu-tammikuun aikana lentänyt neljästi. Kertaakaan ei ollut näillä lennoilla haittaa lapsista, vaikka jokaisella lennolla oli myös lapsiperheitä. Kerran joku leikki-ikäinen veti väsykiukut mutta rauhoittui kyllä pian. En kokenut tuota häiritseväksi.

Enemmän häiritsi yhdellä näistä lennoista vahvasti sikarilta haiseva vieressä istuva aikuinen matkustaja, jolla valui nuuskamällit suupieliä pitkin. Tuijotti myös hyvin intensiivisesti mun tabletilta elokuvia koko lennon. Olisi varmaan pitänyt ladata tabletille jotain hc-p*rnoa tai sitten sekin olisi lisännyt kiinnostusta enemmän. Todellisuudessa käänsin tabletin enemmän viistoon, että katselunautinto heikkeni tältä loiselta. Ei raaskinut maksaa (Finnairin lento) netin käytöstä lennon aikana itse, eikä tajunnut ladata omalle laitteelleen offline-sarjoja/-leffoja.

Se mitä joku kirjoitti älämölön aiheuttamasta lentoturvallisuuden alenemisesta, on mielestäni täyttä asiaa. Vaikka lapsilta siedetään (ja pitääkin sietää tiettyyn pisteeseen saakka) enemmän kuin aikuisilta, ei se silti oikeuta terrorisoimaan koko lennon ajan muita matkustajia. Kyllähän tuolloin yhden jos toisenkin verenpaineet alkaa olla tapissa ja vaarana on tosiaan matkustajien keskinäiset kahinat ja välienselvittelyt. Ei ole leikin asia siellä reilussa 10 000 metrissä.

Vierailija
86/87 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset matkustaa muutenkin halvemmalla. Joten ilman lapsia lennot ilman mitään korotettuja maksuja, aikuiset maksavat muutenkin normihinnan. Toisin kuin nää vauvansa koneeseen raahaavat, kun se pääsee ilmaiseksi.

Vierailija
87/87 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kun tuo ruumiillinen kuritus on laitonta niin sellaisia keinoja ei voi käyttää lentokoneessa eikä muuallakaan.

Tämä varmaan riippuu siitä, minkä maan lipun ja siten myös lainsäädännön alla lennetään. Kulttuurimaissahan ruumiillinen kuritus on täysin sallittua ja jopa odotettuakin, joten mitään ongelmaahan ei silloin ole laittaa kuriton kersa kuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän