Kuinka vanha lapsi voi olla viikon yksin kotona?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias poika oli meillä kerran yhden koiran kanssa kotona, kun me muut kävimme Pohjois-Ruotsissa koiranäyttelyreissulla ja kyläilemässä. Oltiin 3 tai 4 yötä poissa, en muista tarkkaan.
Poika oli kyllä todella kiltti, rauhallinen ja luotettava, mutta minua jännitti silti, lähinnä se jos sattuu jotain esim. kova ukkonen ja joku laite menisi mäsäksi, tai pitkä sähkökatko tai jotain sellaista. Kaikki meni ihan hyvin.Lasu tehty.
Mitäs sossut meinaa tehdä? Kyseinen poika on nykyään 27-vuotias.
5 vuotias pärjää hyvin. jätä parikymppiä ruokarahaa.
En jättäisi alle 16v missään tapauksessa. Se ei vielä riitä, miten lapsi pärjää, vaan miten toimii hätätilanteessa, tuleeko ukkonen, myrsky, vesivahinko jne.
Meillä ovat olleet päivän pari yli 15v mutta silloinkin naapuri on ollut hälytysvalmiudessa ja käynyt tarkistamassa tilanteen päivittäin. Ja sen lisäksi on ollut vielä varasuunnitelma.
Ja alle 12v se on jo lasun paikka.
Mä olin viikon yksin kotona, kun olin 14-v. Hyvin meni, vaikkakin oli omakotitalo ja kaukana kyliltä. Ja turha huudella lasua, aikaa on kulunut jo 36 vuotta tuosta 😂
Omaani en ole jättänyt, mutta itse olin 16-vuotiaana yksin viikon verran kotona. Seuranani tosin oli perheen koira ja naapurissa asuvat isovanhemmat.