Miksi laivayhtiön laivan lähtöaika on niin typerä?
Esim. laivan lähtöajaksi on merkitty klo. 14.00 niin laivaan ei pääse enää silloin sisälle vaan pitää olla klo. 13.50
Miksi lähtöaika ei ole suoraan tuo 13.50 ?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005950406.html
Ihmisiä myöhästyy paljon laivoista.
Kommentit (38)
Asiahan muuttuukin täysin kun kyseessä olikin kunnia kansalaiset!
Törkeetä jättää äiti laiturille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan että paikalla pitää olla puoli tuntia ennen lähtöaikaa, niin mikä sana siinä on vaikea ymmärtää?
Sanotaanko lipussa niin?
Ainakin tulostettavan lipun mukana tulevissa ohjeissa kyllä. Aika saattaa vaihdella yhtiöstä riippuen.
Eikö sulla ole tapana lukea ohjeita? Ne löytyy kyllä laivayhtiöiden sivuilta helposti.
Asia ei liity mitenkään minuun. Et osaa kommunikoida asiallisesti. Lienet saanut asiasta palautetta läheisiltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska itse tulisin sitten liian aikaisin paikalle. Eiköhän joka lipussa lue, että portit sulkeutuu yms. Ehkäu uusi matkustaja ei tiedä mitä kaikkea satamassa pitää tehdä ennen laivaan astumista, mutta sellainen on yleensä ajoissa.
Ja siinähän on marginaali. Sanotaan, että ovet sulkeutuu 15.40, mutta oikeasti ne sulkeutuu 15.50. ja laiva lähtee 16.00.Joku ongelma tuossa täytyy olla koska matkustajia myöhästyy laivoista niin usein. Kuten uutisessa mainitaan.
ap.
Se ongelma, ettei ohjeita lueta, ollaan kännissä, krapulassa tai muuten vajaakykyisiä tai -älyisiä. Jokainen järkevä ihminen lukee ohjeet ja toimii niiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. laivan lähtöajaksi on merkitty klo. 14.00 niin laivaan ei pääse enää silloin sisälle vaan pitää olla klo. 13.50
Miksi lähtöaika ei ole suoraan tuo 13.50 ?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005950406.html
Ihmisiä myöhästyy paljon laivoista.
Matkustajalaivassa on olemassa sellainen homma kun käydä läpi paljonko sitä pallopäätä on mukana. Onko ongelmia turvallisuuden kanssa... Lentokoneissa käydään läpi tarkka paino minkä kone mittaa itse ja lasketaan polttoaineen määrä. Hassua sama tehdään laivassa mitä nyt painoa ei lasketa vaan mietitään paljonko sitä raskasta polttöljyä käytetään. No nykyään kai kaasua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska itse tulisin sitten liian aikaisin paikalle. Eiköhän joka lipussa lue, että portit sulkeutuu yms. Ehkäu uusi matkustaja ei tiedä mitä kaikkea satamassa pitää tehdä ennen laivaan astumista, mutta sellainen on yleensä ajoissa.
Ja siinähän on marginaali. Sanotaan, että ovet sulkeutuu 15.40, mutta oikeasti ne sulkeutuu 15.50. ja laiva lähtee 16.00.Joku ongelma tuossa täytyy olla koska matkustajia myöhästyy laivoista niin usein. Kuten uutisessa mainitaan.
ap.
Se ongelma, ettei ohjeita lueta, ollaan kännissä, krapulassa tai muuten vajaakykyisiä tai -älyisiä. Jokainen järkevä ihminen lukee ohjeet ja toimii niiden mukaan.
Hmm... Meinaatko tiettyjen ihmisten olevan vähä-älyisiä? Sellaisia 32 vuotiaita joilla on 13 kersaa, eivät omaa nimeä Maija, Minna, Liisa, Maria.... ?
Vierailija kirjoitti:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvxoBo/barnen-om-mardromsresan-pa-…
Kuva seurueesta.
Kiitos
No tämä kuva selittää kaiken. Selvisi syy myöhästymisiin. Minä jo ihmettelinkin.
Väärä hälytys. Ajattelin että käytännöissä olisi jotain vialla kun paljonmyöhästytään. Olin väärässä.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joidenkin ei vaan kannata matkustaa. Se on liian haastavaa.
Matkustamisesta on tullut aivan liian halpaa. Se näkyy idi*oottien pörräämisenä ja perseilynä satamissa ja lentokentillä, sekä myös tällaisten foorumiketjujen määrässä.
Toivon ja rukoilen, että jollain päästöverotuksella saadaa matkailun hintaa nostettua reippaasti.
Kyllä pitää laivojen lähtöaikoja nyt siirtää myöhemmäksi. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Ongelma on ihan henkilökohtainen. Jotkut myöhästyvät aina. Ryhmästä joku myöhästyy myös aina.
Syitä:mentiin väärään terminaaliin, liikenneonnettomuus hidasti, nukuttiin pommiin, lapsi kiukutteli eikä suostunut lähtemään, koira ripuloi, rattaista lähti pyörä, passi unohtui, katsottiin väärin lähtöaika, hidas liikenne on yleisin syy.
Enkä ole edes kovin monta ryhmämatkaa järjestänyt. Siihen voi varautua, että aina joku tulee viimetinkaan tai myöhästyy.
En muista milloin kokoukseen olisi kaikki tulleet ajoissa. Viimeksi minä itse myöhästyin, vaikka olen aina muulloin hyvissä ajoin.
No syyllinen on onneksi selvä ja se on Suomen kansa. Huonot kotouttajat taas asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvxoBo/barnen-om-mardromsresan-pa-…
Kuva seurueesta.
Kiitos
No tämä kuva selittää kaiken. Selvisi syy myöhästymisiin. Minä jo ihmettelinkin.
Väärä hälytys. Ajattelin että käytännöissä olisi jotain vialla kun paljonmyöhästytään. Olin väärässä.
ap.
Surprise!
Myöhöstyjien etnistä taustaako tässä aloituksessa ajettiin takaa?
Joka laivasta myöhästyy joku.
Vierailija kirjoitti:
Myöhöstyjien etnistä taustaako tässä aloituksessa ajettiin takaa?
Joka laivasta myöhästyy joku.
Niin myöhästyy. Silti eivät tee juttua mediaan. Onko siinä ero?
Aikoinaan autoni moottori hajosi Lahden jälkeen ja siitä koituva haitta minkä hoitaminen kesti hieman. Teki minulle tempun missä Viking Linen matkustalaiva jätti minut. Silti en pyytänyt odottamaan minua tai kertonut medialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Hmm... Meinaatko tiettyjen ihmisten olevan vähä-älyisiä? Sellaisia 32 vuotiaita joilla on 13 kersaa, eivät omaa nimeä Maija, Minna, Liisa, Maria.... ?
En meinaa enkä erottele sitä, ketkä eivät lue ohjeita ja ketkä eivät ymmärrä ohjeita.
Asuuko tämä porukka Ruotsissa vai Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
En meinaa enkä erottele sitä, ketkä eivät lue ohjeita ja ketkä eivät ymmärrä ohjeita.
Tietyillä ihmisillä on vaikeuksia käsittää mitä tarkoittaa kello se ja se. Tietyillä ihmisillä on vaikeuksia käsittää monia muitakin asioita ja erilaisten normien vastaan huutaminen ei auta mitenkään. Yksi normi on kello tässä länsimaalaisessa yhteiskunnassa.
Ongelma löytyy ÄO-kellokäyrän vasempaan laitaan sijoittuvasta matkustajasta.