Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies, lasten isä pitää yhteyttä minun ystäviini

Vierailija
30.12.2018 |

Olemme eronneet jo vuosia sitten. Minua ahdistaase, että hän kontaktoi kolmea ystävääni säännöllisesti. Toisinaan avautuu jostain meidän riidoista tms.
En koskaan kysy mitään heidän keskusteluistaan eivätkä ystäväni edes kerro. Asia tulee esille jossain muussa yhteydessä.
Tämä ei haittaisi minua jos kyseessä olisi normaali ex.
Mutta minun exäni osoittautui patologiseksi valehtelijaksi ja sarjapettäjäksi. Useimmiten myös kontrolloivaksi.
Haluaisi minuunkin pitää enemmän yhteyttä mutta olen pitänyt hyvin asialliset ja lyhyet kontaktit.. hänellä on siis persoonallisuushäiriö.
Ongelma on kuitenkin se että tämä vaikuttaa minun ystävyyteeni näiden naispuolisten kanssa. Koen etten voi olla oma itseni, mietin mitä voin kertoa ystävälle. Kantautuuko exän korviin...
Ystävän utelut voivat joskus kuulostaa siltä kuin kyselisi minunkin mielipidettä johonkin tukalaan asiaan. Ahdistaa..
En haluaisi kuitenkaan luopua ystävistä..
Mitä teen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata puhua sanaakaan eksästä näiden ystävien kanssa, niin eipähän tarvitse ahdistua turhasta. Muutoinhan ihmiset kyllä saavat kaverinsa valita ja valita myös sen, mitä heille puhuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vain jaksa uskoa ystävyyteen vaan koen tämän kontrollointitapana.

Mutta enhän kehtaa sanoa sitä ääneen koska minut leimataan hulluksi.

Exälläni meni eron myötä välit omiin ystäviin vähän heikonlaiseksi. Järkyttyivät millainen kaveri heillä on ollut.. ap

Vierailija
4/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ystäväsi suostuvat oleen tekemisissä exäsi kanssa? En voisi kuvitellakaan, että omat ystäväni haluaisivat olla mitenkään tekemisissä exäni kanssa. Jos olisivat niin en voisi pitää heitä enää ystävänäni. Itsekään en ole tekemisissä exän kanssa, vaikka yhteisiä lapsia on.

Vierailija
6/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän minua ahdistaakin. En itse toimisi niin. Nämä ystäväni ovat sellaisia sosiaalisia ja kaikille ystävällisiä. Mietin etteivät vain kehtaa pitää rajoja ja ex tämän tietää.. ap

Vierailija
7/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian puheeksi ystävien kanssa. Kysyisin miksi haluatte olla tekemisissä. Vaatauksesta riippuu voiko enää ystävä ollakaan. Yhden ystävän ymmärtäisi, mutta kolme!

Vierailija
8/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se pitäisi muotoilla. He eivät kuitenkaan ole ottaneet yhteyttä tietääkseni ainakaan. Ennemmin exäni laittaa viestiä että mitä kuuluu ja siitä se lähtee..

en haluaisi hyökätä ystävien kimppuun mutta on tämä aika kamalaa. Koko maailma romahti miehen valehtelun vuoksi ja nyt kohta puuttuu ystävätkin. Jään täysin yksin lasten kanssa.

Toki omat vanhemmat ovat olemassa. Äitiininkin piti yhteyttä alkuaikoina mutta vähemmän enään nykyään. Kai huomasi ettei äitini vaihda puolta..