Paljonko olet juonut alkoholia joulun aikana...
Kommentit (48)
Yhden tölkin sidukkaa ja pari shottilasillista itse tehtyä baileysiä. Eiköhän nämä riitä.
Kuivin suin, pitäisiköhän ens vuonna ryhdistäytyä? Tai ei se niin tarkkaa ole, ehkäpä ens vuosikin menee ilman :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Älyttömästi. Useampi pullo kirkasta, oluet ja viinit päälle.
Glögipullosta oman puolikkaani ruuille lämmitettyinä annoksina. Lisäksi parilla ruuilla kotikaljaa, jossa saattoi olla pikkasen "prosenttia", oli anopin tekemää. Enempää ei osteta, emme kumpikaan välitä.
En koske viinaksiin. Enkä ymmärrä miksi jotkut niitä sitkeästi tuputtavat vaikka kantani tietävätkin.
Yhden rommipaukun. Oletettavasti lasi skumppaa vielä.
Aattona kaksi lasia punaviiniä ruoan kanssa ja piccolopullon skumppaa synttäriä juhlistaakseni. Joulupäivänä yksi lasillinen punaviiniä ruoan kanssa ja siinäpä se. Huomenna ehkä saunasiideri, mut saas nähdä.
Älyttömästi. Useampi pullo kirkasta, oluet ja viinit päälle.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Olin valinnut ihanat viinit ja glögit oli valmiina. Mutta jouluaattona raskaustesti näytti plussaa, joten pisaraakaan alkoholia ei kulunut. :) Tämä oli jonkinlainen ihme, olemme yrittäneet vauvaa jo melkein kaksi vuotta ja syksyllä jo alustavasti kävimme keskustelemassa lapsettomuushoidoista. Hieman hankalaa on ollut, koska näin alussa en halunnut koko suvulle asiaa kailottaa.
Hieno asia. Hyvää lapsen odotusta teille.
Noin puolikas viinipullo jouluaaton ja tapaninpäivän aikana..huomenna menee varmaan lasi skumppaa
Mitähän nyt ois. Hyvä kysymys, pyhien aikana jouduin tai pääsin seuraamaan monenlaista joulun alkoholipolitiikkaa lähipiirissä.
Kaksi alkoholiglögiä, joista toisen laimensin, kun oli liian tiukkaa, ei enää ollut hyvää niin vahva. Ruuan kanssa pari lasia viiniä. Yhtenä iltana vielä likööri kahvin kanssa ja ehkä kolme viinilasillista. Vahdin, etten humaltunut, muut sinä iltana eivät.... Silloin ei ollut lapsivieraita enää.
Uuden vuoden ajattelin olla ihan selvänä. Viini ei maistu ja olutta tai siideriä en viitsi lipitellä. Olen herännyt ajatukseen, että alkoholi ei merkitse minulle itsessään juuri mitään, kun juon, teen sen tavan ja seuran vuoksi.
N. 1,5 pulloa viiniä, jaettuna 3:lle päivälle. Huomenna ehkä pari lasia kuoharia. Se siinä. Vähän normaalia enemmän kyllä, kun yleensä tulee juotua, ehkä yksi olut/lonkero/siideri kuussa.
Viimeisen viikon aikana pullon punaviiniä ja pullon viiniglögiä ja kaksi 0,33 siideriä. Terveisin terve ja hoikka sairaanhoitaja.
En juonut yhtään. Uutena vuotena sitten jotain ehkä. Harvoin tulee juotua, taidan olla epäsuomalainen.
Jos en olisi raskaana, olisin varmaan juonut lasin punaviiniä. Ehkä yhden saunasiiderin, en tiedä. Huomenna joisin lasin skumppaa. Tai sitten en, en oikein osaa juoda alkoa muutenkaan.
En katso määriä. 1-2 lasia viiniä ruoan kanssa useimpina iltoina. Pari glögiä, mutten oikein tykännyt kun se oli mielestäni liian vahvaa vaikka hyvältä maistuikin.
Tämä on minulle epätavallisen paljon, sillä normaalisti juon viiniä korkeintaan kahtena iltana viikossa. Väkeviä menee tosi harvoin (mallasviskiä juon mielelläni silloin, kun on tarjolla mutta pieninä annoksina).
Aloitin joulukuun alussa dieetin ja päätin, että se pitää myös pyhinä. Vesi, vichy ja PepsiMax nesteytti riittävästi. Oon vissiin oman osani alkojuomista jo käyttänyt, enää ei tee ees mieli.
Aattona meni 2 (pientä) lasia viiniä ruualla ja joulupäivänä olin baarissa.
Aattoa edeltävä lauantaina pari siideriä ja samaten eilen illalla.
Uusi vuosi menee varmaan ihan vesilinjalla. Näin nuorena ja lapsettomana voisi ihan hyvin enemmänkin ottaa, mutta ei oikein innosta. Jo tissuttelusta tulee usein krapula, niin harvemmin tulee muutenkaan juotua
Kokoaikana yhteensä: puoli pulloa punaviiniä, puoli pulloa lidl:n punaviiniglögiä, puoli pulloa lidl:n valkoviiniglögiä, 1 limoncellolasi. Eli yhteensä 6 alkoholiannosta 10 päivään. Normaalia enemmän siis.