Kansalaisaloite "rajat räiskeelle" etenee eduskuntaan.
Mitä mieltä olette tästä? "Rajat räiskeelle" kansalaisaloite sai 50 000 ääntä alle kuukaudessa, ja eteni eduskunnan käsittelyyn.
Kommentit (51)
Miksi teit ap tälläisen keskustelun? Kuten jo nyt näemme, tänne on tullut erimielisyyksiä. Tässä keskustelussa kaikki vain tulevat haukkumaan toisiaan ja kertomaan perusteita, miksi on sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit ap tälläisen keskustelun? Kuten jo nyt näemme, tänne on tullut erimielisyyksiä. Tässä keskustelussa kaikki vain tulevat haukkumaan toisiaan ja kertomaan perusteita, miksi on sitä mieltä.
Mielensäpahoittaja liikkeellä.
Sakottamista vastustetaan valmomisen mahdottomuudella. Kuitenkin jättisakon saamisen teoreettinenkin uhka pitää valtaosan ihmisistä kurissa. Maailmallahan näitä kuuluu olevan käytössä esim. roskaaminen ja tullirikkeet.
Tämä eduskunta ei ehdi aloitetta käsitellä. Jos aloite halutaan uuden eduskunnan käsittelyyn, pitää kerätä uudelleen 50 000 nimeä.
Tänävuonna aion ampua ilotulitteita kaikkia kukkahattuja päin. 😅
Vierailija kirjoitti:
poltat talomme?
XD ei viddu mitä gesgusdelu :--DD
Toivottavasti ei tulla kieltämään. Tinakin mentiin perkele kieltää. Miten sitä uuttavuotta sitten juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole mikään kukkahattu. Mua vaan vituttaa ihmisten omahyväisyys ja itsekkyys tämänkin asian tiimoilta. Eikö teitä urpoja yhtään mietitytä se, miten luontokappaleet kärsivät näistä kovista äänistä jotka jatkuvat ja jatkuvat? Ei teillä äly eikä empaattisuus riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ihminen, joka osaa ajatella muitakin kuin itseään.
Sitten niitä salakuljetetaam ja tehdään itse. Ilotulitus on jo nyt siisteytyneet paljon. Desibeli-rajat on helpottaneet paljon.
Ennen koirat ei kauheasti tuollaisiin reagoineet. Muistan yhden saksanpaimenkoiran, joka jahtasi noitapillejä, joita itse inhosin. Mitä koirille on tapahtunut, kun ne on niin hermoheikoija? Tutut pojat hankkivat aina jostain dynamiittejä, joita heittelivät peltoon. Kukaan ei kertonut mistä ne oli. Aina niitä oli. Eli puute keksii keinot. Isommat sakot alaikäisille raketteja ostaville. Niitä on yllättävän paljon. Ja kunnon sakot jos kärähtää kännissä rakettien ampumisesta. Jotenkin roskaaminenkin pitäisi saada kuriin.
Kaupungit voisi itse kieltää raketit alueellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole mikään kukkahattu. Mua vaan vituttaa ihmisten omahyväisyys ja itsekkyys tämänkin asian tiimoilta. Eikö teitä urpoja yhtään mietitytä se, miten luontokappaleet kärsivät näistä kovista äänistä jotka jatkuvat ja jatkuvat? Ei teillä äly eikä empaattisuus riitä.
Ei riitä empaattisuus. En ole ikinä ostanut tai ampunut raketteja. Inhoan niiden hajua , ääniä ja niistä jäävää roskaa. Siltikään en ymmärrä mitään täyskieltoa tai sitä että tuon muutaman tunnin aikana normaali eläin tai ihminen ei kestäisi ääniä tai valoja.
Vierailija kirjoitti:
Toi ei oikeasti ole mikään "rajat räiskeelle" vaan 90 %:ssa Suomea totaaliloppu räiskeelle. Helsinkiläiset cityvihreät kannattaa, koska "sahan ammattilaiset edelleen ilotulittaa ja voi siten mennä katsomaan kaupungin ilotulitusta keskustaan". Joo, ainoa vaan, että suurin osa kaupungeista on lopettanut ilotulitukset jo vuosikausia sitten, säästösyistä. Varmaan joku Kinnula tai Tohmajärvi tosiaan järkkäilee ilotulituksia. Mutta ei se helsinkiläistä vihreää, koiranomistajaa hetkauta. Minä, minä.
Kielletään kynttilöiden myyminen kuluttajille. Mun mielestä ihan yhtä perusteltu kielto. Kuka noista hyötyy ja on olemassa led-valo -kynttilöitä jos nyt välttämättä haluaa kynttilöitä katsella. Enemmän kämppiä palaa kynttilöistä kuin raketeista.
Mitä sä niin kuin yritit meille kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joidenkin eläinten kärsiminen? Kuolisi vaan pois. Paitsi ne lajit, jotka auttavat ihmisiä. Esim. Ampiaiset. Mutta koirat ja sellaset saisi hypätä kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ihminen, joka osaa ajatella muitakin kuin itseään.
eli tää on semmoinen tyylipuhdas moraaliposeeraus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joidenkin eläinten kärsiminen? Kuolisi vaan pois. Paitsi ne lajit, jotka auttavat ihmisiä. Esim. Ampiaiset. Mutta koirat ja sellaset saisi hypätä kaivoon.
Rauhoitu hyvä ihminen.
#RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS #RAKETITTAKAS
#RAKETITTAKAS