Minkälaisia kauneudenhoito/hyvinvointi rutiineja teillä on?
Mitä teet päivittäin ja mitä viikottain? Entä harvemmin?
Välillä kun tuntuu että edes sheivauksille ei riitä aikaa niin mielellään kuulen vinkkejä miten muut saa kiireisen arjen keskelle pidettyä itsestä huolta ja näytettyä naiselliselta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Lakto-ovo-vhh-ruokavalio ja iho kiittää! Kuivuneet kantapäät ja atopia ovat tiessään.
Sorppa, vegetaarinen unohtui
Hot and flashy kirjoitti:
Olen pian 50 täyttävä kahden lapsen työssäkäyvä äiti.
Parin viikon välein epiloin ja siistin kainalot, sääret ja ”alakerran”. Kerran kuussa laitatan ripsiin pidennykset.
Kerran kuussa mikroneulaan kasvot ja kaulan, noin 1-2krt viikossa teen jonkun happokuorinnan, nämä viimeksimainitut itse kotona.
Hiusten pesun olen pidentänyt 1 kertaan viikossa.
Juon paljon vettä ja liikun säännöllisen epäsäännöllisesti. Työmatkat kävelen. Herkuttelen paljon, käytän myös alkoholia silloin tällöin. Mutta käyn joka aamu vaa’alla, ja jos se näyttää tietyn lukeman yli elän muutaman päivän todella kurinalaisesti, lähes paastoten.
Pidän itsestäni ja siltä miltä näytän ja etsin jatkuvasti uusia konsteja mitä voisin itse tehdä ulkoköni eteen, katson muös youtubesta näitä vanhempien rouvien kauneusvideoita :)
Miten tuo mikroneulaus on vaikuttanut ihoosi? Kiitos jos muutamalla sanalla joku kertoo.
Hyvä ketju, nostan!
Kiinnostavaa että niin monille kauneus on yhtä kuin hyvinvointi. Niin itsellenikin, mutta usein tuppaan keskittymään näihin asioihin erillisinä asioin: meditoidessa, joogatessa ja ulkoillessa en mieti ulkonäköä. Hiuksia laittaessa en mieti henkistä tasapainoani. Ainakaan koko aikaa..
Ehkä voisi sanoa, että mulle hyvinvointia tuo näiden asioiden erillään pitäminen ja asioiden tietoinen "lokerointi" muutenkin. Kun olen töissä, en aktiivisesti mieti esim perhettä. Kun olen perheen kanssa, en mieti työminääni tai työkavereita. Ja niin edelleen. Keskityn siihen mitä on kulloinkin käsillä. Koen sen säästävän resurssejani.
Se hyvinvoinnista. Nyt sitä kauneudenhoitoa. Mun rutiinit on aika simppelit, ja yksi asia mikä erottaa mut useista tutuista, on peseytymistiheys. Silloin kun en ole käynyt salilla tai tehnyt sanotaan yli puolen tunnin treeniä, en kyllä peseydy kokonaan vedellä edes joka toinen päivä. En kerta kaikkiaan näe tarvetta enkä koe sitä luonnollisena. Hiukset pesen kerran tai kaksi viikossa, viimeiset pari päivää käytän kuivashampoota ja teen tiukkoja kampauksia.
Kasvot pesen vedellä kaksi kertaa päivässä, kainalot pyyhin kasvojen kasvovedellä kostuttamisen jälkeen samalla lapulla. Alapäätä pesen käsisuihkulla ja joskus jalat erikseen. Kesäisin käytän jalkoja paljon rantavesissä. Ihoni on erittäin hyvinvoiva ja aika resistentti. En tiedä onko harvalla peseytymisellä ja aktiivisella kosteuttamisella yhteyttä, mutta en saa juuri ihottumia tai näppyjä hyttysistäkään, enkä pala helposti.
Nukun ihan sikana. Luonnollinen unentarve on 9 tuntia vuorokaudessa, nyt lomalla olen nukkunut 11. Näin on ollut aina. Ehkä olen nukkunut joidenkin vuosien ohi, sillä näytän ikäistäni nuoremmalta. Mulla ei ole lapsia. Kun/jos niitä tulee, otan ne vuodet naamaani ihan varmasti korkojen kera, elleivät lapset sitten peri omia unenlahjojani.
N28
Aamulla puhdistus, kasvovesi, päivävoide ja silmänympärysvoide.
Illalla puhdistus, kasvovesi, yövoide ja silmänympärysvoide.
2xkk kuorintavoide ja 1xkk kasvonaamio kuorinnan jälkeen.
Kainalokarvat pois kerran viikossa.
50v.
Löysin eilen elämääni VAHALIUSKAT. Säärten silottelu on nyt muuten astetta yksinkertaisempaa kuin höylällä ja vaahdolla... Mutta mietityttää kyllä mikä on liuskojen ympäristöjalanjälki. Olisko geisha shaverista kellään jakaa hyviä kokemuksia?
Joku asiantuntija eilen käski ip-lehdessä naisten käyttää höylää naamaan. Aika inhottava ohje. Kuvitelkaa sitä sänkeä, ja muutenkin outoa, että nainen ajaa naamansa. Mitä mieskin siitä ajattelisi!
Lakto-ovo-vhh-ruokavalio ja iho kiittää! Kuivuneet kantapäät ja atopia ovat tiessään.