Kuinka monta tuntia käytätte viikossa siivoamiseen ja ruoanlaittoon?
Jotenkin tuskaista saada mitään muuta kuin pakolliset tehtyä. Pölyä kertyy koko ajan ja keittiö on jatkuvasti pa**ainen ja rasvainen. Pitäs olla jatkuvasti hinkkaamassa paikkoja, jos haluais että täällä on siistiä.
Miten monta tuntia siis käytätte viikossa siivoamiseen?
Kommentit (12)
En montaa. Max puol tuntia päivä.511
Jos ei päivittäisiä pöytien pyyhkimisiä yms. pientä lasketa, niin sellaiset 8 h.
Hirveän vaikea laskea. Joinain päivinä menee vain "pakollinen" 30 min-1 h. Välillä (kuten eilen) menee lähes koko päivä.
Siivoamiseen apinanraivosiivouksena perjantaina 2h. Teinit siistivät keittiön joka ilta. Noin puoli tuntia menee yhteensä ylläpitosiivoukseen päivittäin eli n. 10 min per nokka.
Ruoanlaittoon menee arkisin noin puoli tuntia- tunti, viikonloppuisin enemmän jos väkerretään jotain hauskaa. Kokkausaika on meidän yhdessäoloaikaa jolloin jutellaan ja puuhataan rennosti ilman häiriöitä.
Noin 12 tuntia viikossa normiruuanlaittoon ja kunnossapitoon. Kaikki vähänkään ekstra siihen päälle. Eksä oli hiukan ihmeissään kun läksin ja huomasi ettei meillä asu huushollitonttuja.
Jos ruuanlaittoon ei laske sitä aikaa kun esim. perunat kiehuu vahtimatta, niin ehkä mulla menee 10-15 minuuttia kun paistan lihat tms., tiskit hoitaa mies, ja siihenhän kuuluu tiskipöydän ja ruokapöydän pyyhkiminen, sillä menee myös se 10-15min. siihen, pyykkiä pesen keskimäärin 4 koneellista viikossa, meniskö 20min. per koneellinen. Kaupassa käyminen vie eniten mun aikaa, reilu puoli tuntia monta kertaa viikossa. Mies tyhjää kissanhiekat ja ruokkii kissat, ja ulkoiluttaa.. ja vie roskat, ulkoiluttamiseen menee kesällä yli puoli tuntiakin, talvella ei montaa minuuttia, ja hiekkojen siivoukseen menee muutaman minuutti kun on kaksi laatikkoa.
Joka viikko ei imuroida tai pyyhitä pölyjä, enimmät roskat lakaistaan luudalla päivittäin, siihen menee muutama minuutti.
Kyllä mulla saattaa kaupassakäynnin takia mennä jopa yli tunti päivässä, silti mies kuvittelee tekevänsä enemmän kuin minä.
Ehkä meillä menee talon siivoukseen 2x1h (minä ja mies) ja teinillä vartti. Perussiistiä aina ja hommia jaettu parille päivälle. Vessan pesaisee muutamassa minuutissa kun on siellä vaikka hampaita pesemässä.
Ruuanlaittoon menee maksimissaan n 30 min/pvä (ei eineksiä). Ruuan valmistumiseen voi kyllä mennä 3h mutta en seiso hellan vieressä. Eli 3,5h viikossa.
Aika paljon menee aikaa. Kerrostalokolmio ja kolme teiniä. Laitan kerran päivässä ruoan. Teen ylläpitosiivousta koko ajan eli tavaroita paikalleen. Siistin keittiön heti ruokailun ja kahvittelun jäljeen. Tykkään siisteydestä ja yksin siitä huolehdin lähes kokonaan. Lapset tekee jotain pieniä juttuja. Viikottain leivon ja siihenkin menee aikaa. Varmaan. 2 tuntia päivässä teen kaikenmoista. Lisäksi sitten kaikki harvemmon tehtävä siivoustyö esim seinät, uuni.
Laitan ruokaa yleensä kaksi kertaa kk, samana päivänä pesen keittiön lattian, muulloin imurointi.
Ei tarvitse kuin lämmittää ja keittää perunat tai riisi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kävin miettimään, niin enemmän kuin kuvittelin. Noin 20 tuntia viikossa, silti tuntuu, että kaikki on aivan sekaisin. Tää on kuin noidankehä. Kaikki rutiinit toistaa itseään, eikä valmista tule koskaan. Noh, ehkä sitten kun lapset kasvaa ja pääsen työelämään takaisin, niin helpottaa?
Minkä kotityön luulet vähenevän? Ruokaa saa isommille tehdä valtavoa määriä. Pyykkiä tulee enemmän (hiki haisee ja aina pitää olla uutta päällä). Iltapäivällä itsekseen olevat lapset kavereineen sotkevat.
Nyt kun kävin miettimään, niin enemmän kuin kuvittelin. Noin 20 tuntia viikossa, silti tuntuu, että kaikki on aivan sekaisin. Tää on kuin noidankehä. Kaikki rutiinit toistaa itseään, eikä valmista tule koskaan. Noh, ehkä sitten kun lapset kasvaa ja pääsen työelämään takaisin, niin helpottaa?