Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuorivaatteet talvella

Vierailija
29.12.2018 |

Mikä vimma ulkoilijoilla on keskellä talvea kaivaa ohuet syyskuorivaatteet esille heti kun lämpötila menee vähänkin plussan puolelle? Tuuli on kuitenkin todella vihmovaa ja läpitunkevaa ja siihen päälle märkä räntäsade. Kun märkä räntä sulaa ohuen takin pintaan ja imeytyy läpi niin sehän kastelee saman tien välikerroksen kun ei alla ole mitän vuori- tai vanukerrosta. Luulisi tulevan tosi helposti märkä ja kylmä olo. Eikö teitä yhtään palele kun lähdettu ulos noin ohuissa vaatteissa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään oli kuorihousut ja -hame päällä. Vein naapurin tytön ratsastamaan vuokrahevosellani. Koska mulle oli luvassa kävelyä, piti pukeutua sillä tavalla, etten ihan hiessä ui. Villakalsarit, kuorihousut ja vielä päälle ratsastushameen kuoriosa (mulla on kaksikerroksinen ratsastushame, jonka molempia kerroksia – vedenpitävä ja toppa – voi käyttää yksinäänkin), koska mulla tulee aina p erseeseen kylmä. Toppatakki ja sen alle ohut tekninen paita. Olisin voinut laittaa kuoritakin ja villapaidankin, mutta mun kuoritakki on aika huono. Käytän noita housuja ympäri vuoden, ovat todella hengittävät. Nyt kun hommasin tuon ratsastushameen, voin käyttää niitä vähän kovemmallakin pakkasella (käytän tuota ratsastushametta muutenkin kuin tallilla).

Vierailija
22/23 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa luulla, että nämä nykyiset kuorivaatteet ovat edelleen kuin tuulipuvut ysärillä. :P

Kuosit ovat tietysti muuttuneet ja eikä näissä nykyisissä puvissa ole enää sellaista paksua trikoovuorta. Tietenkin on myös pitänyt keksiä uusi nimi kun tuulipuku kuulostaa jo niin vanhanaikaiselta. Mutta eikö muutoin tuulipuku ja kuoripuku ole sama asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin tuulipuku tai kuoripuku niin tarviihan sitä kesän ja syksyn sateisiin joka tapauksessa olla myös sadetakki ja -housut. Ainakin jos ulkoilee säällä kuin säällä, myös silloin kun vettä sataa rankasti.

Suosittelen panostamaan esim. Gore-Tex-vaatteisiin. Niiden vesipilariarvo on tarpeeksi korkea jotta vesi ei tule läpi vaikka polvistuisit rinkka selässä märälle mättäälle.

Märässä säässä ilman kosteus on toki 100% eli kaikki kostuu pikkuhiljaa mutta vaatteiden läpi ei kannata ottaa sitä sadevettä sisään ja laadukas kuorivaate pitää veden yhtä hyvin kuin perinteinen hengittämätön sadeasu.

Tarkoitatko että minulla oli vain väärän tai huonon laatuiset varusteet kun elokuisessa rankkasateessa tuulivaatteet päällä otin vaatteiden läpi vettä sisään oikein vuolaasti? 20 min kävelymatkan jälkeen olin kuin uitettuna.

Tuulivaatteet? No, eipä ne taida kovin vedenkestäviä olla, joten ei ihme, jos kastuit kokonaan. Onhan kuorivaatteissakin laatueroja ihan heittämällä, mutta omani kanssa en ole koskaan kastunut läpi kuin uitettuna...