Haluan kiittää sitä pientä osaa suomalaisista, jotka maksatte korkeita tulo- ja pääomaveroja
Olen 22-vuotias opiskelija, joka joutui keskeyttämään koulun kaksi vuotta sitten mt-ongelmien vuoksi. Olen nyt pitkäkestoisessa terapiassa ja saan lääkitystä. Mahdollisuudet ovat hyvät, että kuntoudun ja pääsen jatkamaan opintojani.
Olen elänyt koko elämäni tulinsiirroilla rahoitettavien tukien, etuisuuksien ja avustusten varassa. Olen köyhästä perheestä, johon työttömyys, alkoholismi ja mt-ongelmat ovat kasautuneet. Olen kuitenkin yrittänyt opiskella ja tehdä omasta elämästäni paremman. Ikävä kyllä sairastumiseni on estänyt tämän.
Haluan näin vuoden vaihtuessa kiittää kaikkia niitä rehtejä ja työteliäitä suomalaisia jotka omalla panoksellaan ovat mahdollistaneet minun ja perheeni toimeentulon.
Toivon että jonakin päivänä minäkin olen netto maksaja ja voin osallistua tämän maan rakentamiseen veroja maksamalla. Kiitos hyvät ihmiset ja onnea uudelle vuodelle!
Kommentit (16)
Hyvä ap! Jos olet ihan oikeasti olemassa... ja vaikket olisikaan, kannatettavaa myönteisyyttä ja tosiasioiden tunnustamista. Parasta vuotta sinulle! Ja onnea ja menestystä suomalaiselle hyvinvointiyhteiskunnalle!
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa verotuloista tulee työn verotuksesta, joka on kokonaisuudessa yli 100% palkasta.
-Miten mahdollista?
Kun palkka on esim 20e/tunti, maksat siitä 35% veroja, jonka päälle työnantaja maksaa (palkasta laskettavia=palkan verotusta) tähän päälle veroja ja kuluja ja eläkemaksuja yms miltei palkkasi verran.
-> Palkkaasi verotetaan enemmän kuin saat käteen, verojen osuus yli 20 euroa tälle plus itse maksamasi 7 euroa. Eli 20euron palkasta maksetaan noin 25 euroa veroja.
Sitä suurempi kiitos kaikille, jotka jaksatte yrittää, tehdä töitä ja maksaa veroja. Ap
Mikset kiitä raippaveroa maksavia suurituloisia eläkeläisiä? Heillä lienee suurimmat prosentit.
Kiva viesti. Olen itsekin kiitollinen ahkerille työntekijöille ja veronmaksajille mm. hoidosta, jota olen saanut fyysiseen sairauteeni.
Olen myös kiitollinen äänestäjille siitä, että Suomessa ylipäätään on hyvinvointijärjestelmä. Se on Suomen vahvuus.
Toivottavasti ap. kuntoudut ja edessäsi on paremmat ajat!
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olepa hyvä:) Sinunkaltaistesi vuoksi mielelläni maksan veroja ja haluan pitää tämän maan turvaverkot kunnossa. Itselläkin ollut ne vaikeampia vuosia, mutta on hyvä, jos on turvaverkkoja, jotta voi jaksaa yrittää. Kyllä sieltä jaloilleen moni pääsee.
Olkaapa hyvät. Vaikka kai täytyy myöntää että verotus Suomessa ei ole vapaaehtoista ja hyvätuloisimmat harvoin äänestävät verotuksen progression puolesta:)
Minäkin olen saanut yliopistokoulutuksen, urheiluharrastuksia ja vaikka mitä hyvää verorahoilla. Köyhästä perheestä kotoisin olevana arvostan tätä suuresti ja halveksin luokkayhteiskuntamallia, eikö nykyisillä köyhillä lapsilla pitäisi olla samoja mahdollisuuksia?
Jos olisin briteissä tai USA:ssä, olisin joku ylipainoinen Halpa-Hallin osa-aikamyyjä joka kuolee sydänkohtaukseen 50-vuotiaana hakija asuu vuokralla koko elämänsä ajan, ja mahdolliset lapset joutuisivat tekemään saman elleivät ole huippuneroja jotka saavat stipendin. Nyt todennäköisesti menee aika lailla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kiitä raippaveroa maksavia suurituloisia eläkeläisiä? Heillä lienee suurimmat prosentit.
Varmaankin siksi, että he eivät todellisuudessa maksa yhtään mitään. Eivät maksaisi vaikka eläke 100% verotettaisiin pois. Vähän sama kuin "verojen maksaminen" muista etuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin siksi, että he eivät todellisuudessa maksa yhtään mitään. Eivät maksaisi vaikka eläke 100% verotettaisiin pois. Vähän sama kuin "verojen maksaminen" muista etuuksista.
No lähteekö niillä ansaitusta eläkkeestä sen veron verran rahaa pois? -> Aivan, maksavat veroja, muuten saisivat koko summan itselleen.
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät, että työeläkkeet maksetaan työeläkeyhtiöiden kassoista, ei valtion?
Ole hyvä! Olen raippaverotuksen alaiseksi joutuva palkansaaja / osa-aikaeläkeläinen ja minulle on ilo tarjota sinulle mukava ihmisarvoinen elämä. Onnellista Uutta Vuotta 2019!
Maksan tänäkin vuonna veroja noin 7 suomalaisen keskipalkan verran. Teen sen mielelläni. Haluan asua maassa, jossa kaikista huolehditaan.
Olen ollut onnekas elämäni lähtökohdissa ja saanut - vaikkakaan en aineellista varallisuutta - sellaisen henkisen evään, että se on vienyt pitkälle. Tiedän, että on monesta onnellisesta sattumasta kiinni oman ponnisteluni lisäksi, että olen missä olen nyt. Toisinkin voisi olla. Se on hyvä muistaa, kun miettii, miten yhteiskuntaa haluaa kehitettävän.
Ihana viesti Ap, toivottavasti pääset vielä pitkälle tuolla hyvällä asenteellasi!
Älä nöyristele ne on sun rahoja oot ne ansainnut koska sullon oikeus!!! T : Takku
Suurin osa verotuloista tulee työn verotuksesta, joka on kokonaisuudessa yli 100% palkasta.
-Miten mahdollista?
Kun palkka on esim 20e/tunti, maksat siitä 35% veroja, jonka päälle työnantaja maksaa (palkasta laskettavia=palkan verotusta) tähän päälle veroja ja kuluja ja eläkemaksuja yms miltei palkkasi verran.
-> Palkkaasi verotetaan enemmän kuin saat käteen, verojen osuus yli 20 euroa tälle plus itse maksamasi 7 euroa. Eli 20euron palkasta maksetaan noin 25 euroa veroja.