Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtunnit kaupoissa eivät lisääntyneet vaikka aukiolotunnit räjähtivät!

Vierailija
29.12.2018 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005949378.html

Kyllähän tämä tiedettiin. Mitenköhän kompensoivat ilta-, viikonloppu- ja yölisiä? Ihmekös yrittävät niitä saada seuraavaksi kokonaan pois :(

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan vain asiakkaana huomannut kymmenessä vuodessa ison muutoksen kaupan työntekijöiden määrässä. Kymmenisen vuotta sitten oli ihan normaalia, että keskikokoisen marketin kassalla oli ruuhka-aikaan 2-3 kassaa passissa, ja tarvittaessa avattiin lisää. Hylyttäjät olivat erikseen.

Nykyään ruuhka-aikaan on yksi kassa pysyvästi auki, ja kun jono kasvaa sietämättömäksi, kutsutaan paikalle toinen myyjä purkamaan jonoa. Kun tuo pahin ryysis on saatu hoidettua, toinen kassa palaa taas muihin hommiin. Tätä sama härdelli saattaa toistua oman kauppareissuni aikana useamman kerran. Ei vaan ole mahdollisuutta molempien istua kassalla, kun pitää hoitaa kaikki muutkin kaupan hommat. Samaan aikaan käytävät ovat täynnä purkamattomia kuormarullakkoja, ja työntekijät valittavat ääneen toisilleen, että milloinkohan sen tauon pääsisi pitämään.

Ei käy kateeksi.

Vierailija
102/103 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa töissä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kaupassa töissä oleva kertoa mikä saisi juuri sinut tyytyväiseksi? Tunnit, riittävä palkkataso, henkilöstön määrä, aukioloajat jne... Toivoisin ihan lukuja, kiitos.

Nykyinen palkka menettelisi jos olisi päivässä työkaverin kanssa yhteistä aikaa edes pari tuntia, saisi keskittyttyä enemmän asiakaspalveluun eikä yrittää tehdä montaa hommaa kassan lomassa. Toivoisin myös joustoa työnantajalta, sillä jos itse tulen kesken vapaapäivän lyhyellä varoitusajalla, olettaisin saavani hyvissä ajoin (kuukautta paria ennen) ilmoitetun menon takia vapaatoiveeni läpi eikä jännitellä mahtaako se toive toteutua.

On muakin soiteltu töihin vapaapäivinä, aina olen kieltäynyt.

Miksi sinä olet mennyt?

Olen yhtä paljon suostunut kun kieltäytynytkin, enemmän ehkä suostunut. Mutta oletan kuitenkin että jousto on molemmin puolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa töissä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kaupassa töissä oleva kertoa mikä saisi juuri sinut tyytyväiseksi? Tunnit, riittävä palkkataso, henkilöstön määrä, aukioloajat jne... Toivoisin ihan lukuja, kiitos.

Nykyinen palkka menettelisi jos olisi päivässä työkaverin kanssa yhteistä aikaa edes pari tuntia, saisi keskittyttyä enemmän asiakaspalveluun eikä yrittää tehdä montaa hommaa kassan lomassa. Toivoisin myös joustoa työnantajalta, sillä jos itse tulen kesken vapaapäivän lyhyellä varoitusajalla, olettaisin saavani hyvissä ajoin (kuukautta paria ennen) ilmoitetun menon takia vapaatoiveeni läpi eikä jännitellä mahtaako se toive toteutua.

On muakin soiteltu töihin vapaapäivinä, aina olen kieltäynyt.

Miksi sinä olet mennyt?

Olen yhtä paljon suostunut kun kieltäytynytkin, enemmän ehkä suostunut. Mutta oletan kuitenkin että jousto on molemmin puolista.

Seuraavalla kerralla sano ei ja että pitää vapaatoive taata ensin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä