Miksi näytän niin nuhjuiselta?
Miten saisin lisää tyylikkyyttä? Olo ei ole hyvä, kun ulkonäkö on vähän sitä sun tätä.
Kommentit (40)
Nuhjaantunutta lookkia edesauttaa myös kellertävät hampaat, niihin kannattaa kiinnittää huomiota :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kuvailla vähän itseäsi/laittautumistasi tällä hetkellä jos kuvitellaan että menet vaikka kahville kaverin kanssa keskustaan?
Voisi olla helpompi keksiä, mitä siitä parantaa.
Monesti ajattelen etukäteen, että aion laittautua vähän paremmin, mutta tuntuu, että aina tulee kiire eikä vaatteet näytäkään niin hyvältä päällä, mitä ajattelin, ja meikkikään ei tunnu asettuvan nätisti. Minulla on selvät kotivaatteet ja vaatteet, joita puen töihin ja muihin arkisiin menoihin, mutta aina kun pitäisi laittaa edes hieman parempaa ylle, mitään ei löydy.
Myös työvaatteet tuntuvat hieman nuhjuisilta.Ap
Tiedän muuten mitä tarkoitat, mulla usein sama juttu. Johtuu ainaki itsellä siitä että kaikki ei sovikkaan niin saumattomasti yhteen tai on vähän väärän kokoisia vaikka olin ajatellut etukäteen toisin. Monesti mulla ainakin kyse ollut siitä että on yrittänyt itseasiassa liikaa, yleensä oikeasti vähemmän on enemmän.
Kuulostaa niin tylsältä tai itsestäänselvältä vinkiltä, mutta kannattaa oikeasti panostaa pariin tavalliseen (mustaan) mekkoon, vaikka sellainen polviin asti pitkä, vartalonmyötäinen olematta makkarankuori, siveellinen kaula-aukko ja jos rennompaa materiaalia niin 3/4 hihat, muuten hihaton.
Tähän kaveriksi rannekoru tai kello ja JOKO isot korvikset TAI näyttävä kaulakoru/huivi ja pienet nappikorvikset TAI näyttävä hiuskoru ja pienet nappikorvikset. Talvella mustat sukkikset, kesällä läpinäkyvät tai ei lainkaan. Kengiksi avokkaat tai sirot nilkkurit / saapikkaat, suosittelen vaihtokenkiä sisätiloihin talvella ettei tarvis olla saapikkaissa esim juhlassa tai tärkeässä työtilaisuudessa vaan voisit laittaa pienellä korolla olevat avokkaat.
Juhlalaukku voi olla kirjekuori tai ohuella hihnalla oleva pikkulaukku.
Tollasia perus mekkoja voi asusteilla muokata helposti sopiin niin arkeen kun juhlaankin.
Eikö kaikilla ole välillä nuhjuinen olo?? Etenkin työpäivän loppupuolella 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisessa työssä olet, ap?
Toimisto. Jonkin verran myös asiakaspalvelua. Työssäni siis pitäisi olla huolitellumpi ulkonäkö. Minulla on vain hävinnyt ote tyylikkyyteen. En osaa ostaa nättejä vaatteita tai hyvää kosmetiikkaa. Hygieniasta kyllä huolehdin. Kärsin ajoittain vain näppylöistä ja hiukset ovat sähköiset tal eivät muuten vain asetu.
Ap
Sähköisyyteen kannattaa kokeilla XZ:n hoitosuihketta! Halpaa ja tehokasta
Hygienia ja hiukset tärkein. Vaatteista nuhjuiset tekee nukka, kauhtunut väri, kulahtaneet materiaalit, huono istuvuus jne. Myös hiukset / pöly tarttuneina vaatteisiin luo nuhjuisuutta.
Sopisiko sinulle vaikka tummat housut, löysä sifonkipaita ja siihen kaveriksi pitkä neuletakki? Pelkästään paidan (ja vaikka huivin) vaihdolla luot jo useamman erilaisen kokonaosuuden. Myös mukavaa materiaalia oleva kotelomekko + pitkä villatakki on helppo ja hyvä yhdistelmä. Siinäkin huivia vaihtamalla vaihtuu ilmekin. Kaveriksi nilkkurit ja ajaton laukku.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän listaa millä pitäisi saada kenet tahansa näyttämään ihan siedettävältä:
- Huolehdi hygieniasta: puhtaat hampaat, suihku, ehkä jotain hajuvettä/tuoksuöljyä
- Puhtaat ja kammatut hiukset, jos pitkät niin suorista tai tee kevyet laineet, esim yön yli palmikoilla saa jo ihan kivat jos et välitä aamuisin vääntää, vaikka sekin käy nopeasti paksulla kiharrinpuikolla.
- Muista: pitkät hiukset yksinkertaisimmallakin ponnarilla on siistimmän näköiset kuin laittamattomat auki. Tarkista leikkaus ja väri jos värjätyt.
- Ehostus: Kirkkaan väristä huulipunaa, se pelastaa. Muu jos tarvis/kiinnostusta/osaamista (meikkipohja, kulmakarvat, ripsari jne), pidä kynnet siisteinä, voi olla lyhyet tai pitkät lakkaa/hanki kestolakkaus
- Simppelit korut riittää, vaikka pienet helmi/timanttikorvikset (ihan H&M kama ok) ja rannekoru/kello
Mulla ei tuo osio tahrattomat kengät kyllä onnistu. Ajan nimittäin paljon ja kun nousen pitkine nahkasaappaineni kuppi-istuimilta, niin aina on varret kurassa.
- Puhtaat ja silitetyt (jos tarvii) vaatteet
- Tahrattomat kengät, laukku ja takki - mikään ei pilaa fiilistä pahemmin kuin rapaiset kengät
Yleensäkin että vaatteet on puhtaat ja sileet, hiukset ja kädet puhtaat, HYMY ja ryhti, ne tekee jo paljon.
Ei tarvi olla mitään brändikamaa, kirppiskuteet käy oikein hyvin.
Kannattaa kuitenkin tarkistaa ettei sun asussa oo jotain mikä on "huonolla tavalla" out, esim tällä hetkellä jotku 2005 vuoden malliset lantiofarkut, kainalolaukut ja lyhyet karvatakit ois ehkä pahimpia tyylimokia. Suosittelen ajattomia kuteita, kuten nahkasaapikkaita tai nilkkureita mustan tai konjakin sävyssä, salkkumaista laukkua ja pitkää villakangastakkia näin talveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisessa työssä olet, ap?
Toimisto. Jonkin verran myös asiakaspalvelua. Työssäni siis pitäisi olla huolitellumpi ulkonäkö. Minulla on vain hävinnyt ote tyylikkyyteen. En osaa ostaa nättejä vaatteita tai hyvää kosmetiikkaa. Hygieniasta kyllä huolehdin. Kärsin ajoittain vain näppylöistä ja hiukset ovat sähköiset tal eivät muuten vain asetu.
Ap
Sähköisyyteen kannattaa kokeilla XZ:n hoitosuihketta! Halpaa ja tehokasta
Ei toimi mulla ainakaan suklaavanilja eikä toinen ota kokeilin, oli erituoksuinen. Parin minuutin päästä lentelee taas.
Mitä mieltä olette farkuista työpukeutumisessa? Onko siinä joku sääntö?
Monet meistä on OK kotoa lähtiessään, mutta sade, tuisku, räntä ja turvavyö on tuhonnut kaiken vaivannäön.
Vierailija kirjoitti:
Monet meistä on OK kotoa lähtiessään, mutta sade, tuisku, räntä ja turvavyö on tuhonnut kaiken vaivannäön.
Niin totta! 😂 Mulla kulkee harja, hoitosuihke ja rasva aina mukana. Niistä on iso apu siistiytymiseen.
Mulle sukulaiset hokee aina "harjaa hiukset" kun olen sen jo tehnyt, monesti jo useamman kerran. Minkä helvetin minä sille voin että hiuslaatu on sellainen joka leijailee tai on takkuisen oloinen koko ajan.
Olen siis luonnostani "nuhruinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tuo osio tahrattomat kengät kyllä onnistu. Ajan nimittäin paljon ja kun nousen pitkine nahkasaappaineni kuppi-istuimilta, niin aina on varret kurassa.
Siinä tapauksessa kun pääset sisätiloihin, vaihdat samantein ne avokkaat jalkaan tai sitten pikimmiten vaikka baby wipesilla pyyhkäset varret vaivihkaan siedettävään kuntoon - pysyy saapikkaatkin paremmassa kunnossa kun et anna ravan oikein jymähtää vaan siivoilet heti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sukulaiset hokee aina "harjaa hiukset" kun olen sen jo tehnyt, monesti jo useamman kerran. Minkä helvetin minä sille voin että hiuslaatu on sellainen joka leijailee tai on takkuisen oloinen koko ajan.
Olen siis luonnostani "nuhruinen".
Samaistun sinuun. Tuntuu, että muut näyttävät niin hyvältä verrattuna minuun. En haluaisi jatkuvasti olla peilailemassa itseäni, mutta jotain on tehtävä, koska tämä vaikuttaa jo itseluottamukseeni. Erityisesti talvi on hankalaa aikaa.
Ap
Älä huoli, ap. Monet suomalaiset kärsivät talvella tyyliongelmista. Ei se ole niin justiinsa. Itsevarmuus auttaa.
Toi hiusten pörhöisyys on ärsyttävää, voin samaistua siihen. Suosittelen tiukkaa ponnari/nutturakampausta jonka siloittaa kevyesti vahalla tai hiuslakan kanssa pyyhkimällä, vahan kanssa voisi itseasiassa auki olevat hiuksetkin 'pyyhkiä'. Talvella mulla on aina pipo päässä, ekana vessaan kun vaatteista kuoriuduttu ja siellä tarkastaa äkkiä kampauksen, laukussa voi pitää jotain minikokoista lakkapulloa tai vahapurkkia mukana.
Täällä on ollut hyviäkin vinkkejä, mutta unohda se musta joka paikassa. Ei todellakaan sovi monellekaan. Varsinkin jos aiempi tyyli on ollut "nuhjuinen", suosittelen loivempaa muutosta, esim maanläheisiä värejä. Väreillä saa paljon aikaan, myös tyyliä. Jos katsot luontoa, siellä on ne värit sulassa sovussa. Jos olet yhtään suomalaista, vaaleaa ihotyyppiä, musta on vain perusvärinä monelle liian kova. Jopa toimistoon. Korkkaritkin kuulostavat hirvittävän juhlallisilta, mustat mustan kanssa. Nahkan värit, luonnolliset, voivat olla yhtä mukavat. Tärkeintä on, että koet tyylin ja värit, vaikka olisi sitten musta, omaksesi.
Ja tietenkin perusasiat kuten pesut ja kampaus kuntoon.
Suomalainen hiuslaatu on sellainen, että hiukset on aika kurittomat. Ohuet hiukset hapsottaa helposti.
Joko lyhyet hiukset tai ponnari, mikäli haluaa olla siisti.
Kiitos, teiltä tulee tosi hyviä vinkkejä! <3 Opin jo tässä, että heti alkuun pistän hiukset kuriin, yhdistän värejä (alkuun hillitymmin), pistän nuhjuiset vaatteet kierrätykseen ja käytän hillitysti asusteita. Aion katsoa työvaatteet ja laukun sisällön valmiiksi edeltävänä päivänä, ettei aamulla tulisi paniikki.
Ap
Oli pakko tulla nostamaan tämä, kun luin ja pohdin tätä aiemmin, mutta vasta nyt ehdin ajatella ja vastata. Mulla on ihan sama ongelma. Olen tässä pitänyt hiuksia väkisin pitkinä, vaikka alkavat ohentua. Tai ei ehkä ohentua, mutta ovat lättänät helposti. En jaksa 1-vuotiaan äitinä nähdä sitä vaivaa, että laittaisin niitä mitenkään. Lisäksi olen niin kalpea, että näytän lähes siniseltä kun on oikein aurinkoinen talvipäivä.
Tuon lapsen myötä vastapestyissäkin vaatteissa on heti jotain likaa. Ja kyllä, pukeudun turvallisesti mustaan. Olkoonkin liian kova, tiedostan sen. Jos kokeilen jotain harmaata tai beigeä, kalpeus oikein korostuu pahemmin kuin mustassa. Punainen saa minut näyttämään ihan hyvältä, mutta sitä ei oikein löydy kuin joulun alla, ja joulu meni juuri. Joku huulipuna piristää, mutta se tulee aina vahingossa hierottua lapsen naamaan heti kun laitan sitä huuliin, joten perusarjessa ei käy. Tässäpä mun avautuminen.
N30
Ap