Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein lapsenne ovat yökylässä jossain?

Vierailija
28.12.2018 |

Ja jos ovat, niin missä?

Ja lapsilla tarkoitan nyt 0-17-vuotiaita, en niitä teidän joidenkin jo 30v muksuja.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 4 ja 7. Ovat yökylässä (siis ilman vanhempia) muutaman kerran vuodessa vanhemmillani. 

Vierailija
2/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, kuinka vanhoja lapsenne ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5- ja 8-vuotiaat ovat noin kerran kuussa viikonlopun isovanhemmilla, 16-v melkein joka viikonloppu tyttöystävän luona.

Vierailija
4/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuodessa isovanhemmilla tai kavereillaan. Kavereita toki vastaavasti myös meillä. Teinejä ovat jo.

Vierailija
5/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat 4 ja 7. Ovat yökylässä (siis ilman vanhempia) muutaman kerran vuodessa vanhemmillani. 

Niin, ja ovat ensimmäistä kertaa olleet yökylässä ilman vanhempia vähän alle 2-vuotiaana. Tai olisko toinen ollut vähän yli 2? En muista.

Vierailija
6/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 krt kuussa, kavereilla.

Vierailija
7/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 7-, 5- ja 3-vuotiaita.

Olen joka toinen viikonloppu töissä ja aina sen viikonlopun lapset ovat joko vanhemmillani tai siskollani perjantai-illasta sunnuntain aamupäivään. Olen yksin päävastuussa lapsista ja tämän järjestelyn avulla saan myös parit hyvät yöunet ja hieman omaa aikaa lauantai-iltana. Toimiva systeemi.

Alkuvuonna kävin myös siskoni kanssa lomalla ja olin 3 yötä pois, silloinkin lapseni olivat vanhemmillani. Samanlainen reissu olisi ensi vuodelle suunnitelmissa.

Vierailija
8/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias ja ei ole ollut vielä missään koko yötä. Muutaman kerran on yritetty, mutta aina on haettu kotiin illalla. On läheinen isovanhempien kanssa ja on usein myös ollut hoidossa päivän heillä ja se on aina mennyt hyvin. Itse myös toivoo pääsevänsä sinne päiväksi, yötä oleminen vaan ahdistaa liikaa.

Emme ole kokeneet tätä isona ongelmana, mutta kovasti kyllä haaveilemme miehen kanssa kahdenkeskisestä reissusta. Ehkä se vielä joskus onnistuu.

Kenelläkään vinkkejä tilanteeseen?

Vierailija
9/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joka toinen viikonloppu töissä ja aina sen viikonlopun lapset ovat joko vanhemmillani tai siskollani perjantai-illasta sunnuntain aamupäivään. Olen yksin päävastuussa lapsista ja tämän järjestelyn avulla saan myös parit hyvät yöunet ja hieman omaa aikaa lauantai-iltana. Toimiva systeemi.

Alkuvuonna kävin myös siskoni kanssa lomalla ja olin 3 yötä pois, silloinkin lapseni olivat vanhemmillani. Samanlainen reissu olisi ensi vuodelle suunnitelmissa.

Anna ne lapset välillä isälleenkin niin ei tarvi koko ajan muita vaivata.

Vierailija
10/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9-vuotias ja ei ole ollut vielä missään koko yötä. Muutaman kerran on yritetty, mutta aina on haettu kotiin illalla. On läheinen isovanhempien kanssa ja on usein myös ollut hoidossa päivän heillä ja se on aina mennyt hyvin. Itse myös toivoo pääsevänsä sinne päiväksi, yötä oleminen vaan ahdistaa liikaa.

Emme ole kokeneet tätä isona ongelmana, mutta kovasti kyllä haaveilemme miehen kanssa kahdenkeskisestä reissusta. Ehkä se vielä joskus onnistuu.

Kenelläkään vinkkejä tilanteeseen?

Luulenpa, että aika auttaa. Jossain vaiheessa lapsi on valmis siihen.

Vierailija
11/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolle vastasit, mutta mitäpä, jos sinä lakkaisit antamasta neuvoja, jos niitä ei ole kysytty?

Vierailija
12/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa isovanhemmilla. 8- ja 6-vuotiaat lapset. Lisäksi 8-vuotias on ollut muutaman kerran kaverilla yötä.

Vierailija
13/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olleet 3-4x yhden yön kylässä anopilla. Ikää nyt 15v ja 17v.

Vierailija
14/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ja 7. Kaks kertaa vuodessa isovanhemmilla.

Vierailija
15/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 9, 13 ja 16 eivätkä ole olleet yökylässä ikinä.

Vierailija
16/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 11-, 9-, 6- ja 2-vuotiaat lapset ja he on yökyläilleet pienestä asti. Se tuo hurjasti meille jaksamista arkeen ja lapset myös nauttii siitä. Just eilen vein heidät mummolaan ja haen pois vasta viimeinen päivä.

Vierailija
17/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 10-, 7- ja 3-vuotiaat, ja ovat yötä hoidossa muutaman kerran vuodessa. Aina miehen vanhemmilla. Toivoisin, että olisivat useammankin, mutta ei voi mitään.

Vierailija
18/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa isovanhemmilla.

Vierailija
19/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten isä valitettavasti kuoli viime vuoden kesällä. Joten olemme opetelleet uuden arjen, jossa on paljon isovanhemmat ja siskoni mukana.

Vierailija
20/30 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v on joskus kavereillaan, ehkä 2x vuodessa.

4v ei ole oikeastaan koskaan.

Erikseen sitten jos ollaan miehen kanssa matkoilla, isovanhemmat tulevat yleensä meille hoitamaan. Yleensä 3 yötä.