Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka lukee ihan ihmeissään noita vauvakuume -osaston keskusteluja?

Vierailija
28.12.2018 |

Ihmeellistä hifistelyä tuo lastenteko nykyään. Seksin täytyy olla kellontarkkaa ja myös kehon lämpötilan täytyy olla oikea. Lisäksi annetaan asentovinkkejä jotta maksimoidaan mahdollisuus haluttuun sukupuoleen.

Olenko vanhanaikainen mutta jotenkin älytöntä. Ehkä tuo stressaaminen on syy sille miksi lapsettomuutta on nykyään niin paljon.

N28

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen ihmeissäni velojen kommentointia vauvapalstalla, muu ei ihmetytä.

Ei Jatkoaika jääkiekkofooruminkaan Aihe vapaa- osastolla puhuta jääkiekosta, vaan kaikesta muusta KUIN jääkiekosta. Aivan kuten täälläkin. Voit siis lakata ihmettelemästä :)

Miten suuri osa noista Jatkoaika-fooruminen Aihe vapaa -osion keskustelijoista sitten ihmisiä, jotka eivät seuraa jääkiekkoa ollenkaan, tai jopa inhoavat sitä?

Ei kovin moni, koska siellä on rekisteröitymispakko sekä täytyy ensin kirjoittaa näyteviestejä. Täällä sen sijaan ei tarvitse olla vähääkään kiinnostunut vauvoista, koska täällä ei keskustella vauvoista. Jos ihmettelet tuota vauva-nimeä, niin se tulee Vauva-lehdestä. Jos lehden nimi olisi esim Kaks plus, ei sekään tarkoittaisi, että saa keskustella vain matematiikasta. Tajusitko?

Vauva-lehti keskittyy vauvoihin ja lapsiperhe-elämään, aivan samoin kuin Kaksplus. Tämä keskustelupalsta on Vauva-lehden sivuilla. Tajusin, että yritit vääntää jotain kummallista, jossa ei ollut mitään järkeä.

Niin, ne lehdet keskittyy, samoin kuin lehden keskustelufoorumin muut osastot PAITSI Aihe vapaa, jossa aihe on= vapaa.

Niin, mutta miksi on tultava juuri Vauva-lehden keskustelupalstalle vellomaan lapsi- ja lapsiperhevihassa? Sitä en käsitä. Keskustelupalstoja kun on pilvin pimein.

Suurin osa muista foorumeista on todella epäaktiivisia tähän verrattuna.

No voisiko sitten ajatella, että ne ihmiset, jotka tänne tulevat vain aktiivisen keskustelun takia, pystyisivät olla tunkematta viisastelemaan lapsiperheiden elämää koskeviin keskusteluihin, jos ei ole muuta sanottavaa kuin että hyi lapset ovat kauheita? Kun tämä nyt kuitenkin oikeasti on lapsiperheellisille tarkoitettu sivusto. Aivan samoin kuin ette varmaankaan mene sinne Jatkoaikaankaan valittamaan, miten jääkiekko on perseestä.

Aika paksua vaatia mitään, kun on itse kaapannut ap:n ketjun oman asiansa ajamiseen...

-eri

En minä ole sitä kaapannut, vastasin viestiin. Ja olen vastannut aloittajan päivittelyynkin, ihan asiallisesti.

Vierailija
22/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin niitä ihmeissäni! Päätettiin aiemmin tänä vuonna miehen kanssa että nyt olisi aika yrittää vauvaa ja ainut asia minkä asian eteen tein oli se, että lopetin pillerien syönnin.

Sitten eksyin lukemaan noita keskusteluja ja tuli oikeasti jotenkin sellainen olo että mä en ymmärrä raskaaksi tulemisesta mitään enkä ainakaan ole ansainnut saada lasta kun en edes kunnolla yritä... Jostain syystä me kuitenkin parin kuukauden päästä vissiin vahingossa osattiin nussia oikeassa asennossa koska tulin kuitenkin raskaaksi.

Ja ymmärrän kyllä että on hedelmättömyyttä entistä enemmän kun ensisynnyttäjien ikä nousee mutta noissa keskusteluissa on mukana sellasia jotka just on alkanut yrittämään ja heti tikuttaa ovulaatiota ja sopii aikataulun milloin saa harrastaa seksiä jotta olis varmasti sopiva määrä siemennestettä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hwyi hwelvetti..

Noita yksityiskohtia.

T: vela

Vierailija
24/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonihuuruiset naiset käyttäytyvät järjettömästi ja juttelevat sekopäisiä? Mitä uutta siinä nyt muka on?

Vierailija
25/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan jätettiin ehkäisy pois ja annettiin vaan mennä. Toisin kuin luullaan, lapsettomuutta ei ennen pidetty niin kovana stigmana kuin mitä se on nykyään. Se oli asia jota surtiin, mutta toisaalta se kohtalo hyväksyttiin. Nykyään ei enää edes 2 lasta riitä, vaan pitää olla 3, nimenomaan 3 ja mieluiten tuo 3. pitää olla isolla ikäerolla edellisiin lapsiin. Muuten ei ole some-kelpoinen perhe. 

Vierailija
26/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että asia johtuu siitä, että lapsen hankita tehdään nykyään yleensä suunnitellusti. Ajankohta valitaan mahdollisimman sopivaksi ja siksi raskautuminen pyritään ajoittamaan tarkasti.

Vierailija
27/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että asia johtuu siitä, että lapsen hankita tehdään nykyään yleensä suunnitellusti. Ajankohta valitaan mahdollisimman sopivaksi ja siksi raskautuminen pyritään ajoittamaan tarkasti.

Nimenomaan, nykyään on paineita jo siitä missä kuussa lapsi syntyy. Jos syntyy syksyllä tai talvella niin se on ihan hirveä katastrofi. 

- AP, joka on syntynyt lokakuun lopussa 1990 eli nykykäsityksen mukaan pahimpaan mahdolliseen aikaan. 

Vierailija
28/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole aloittaja huomannut, miten viime vuosina on uutisoitu hedelmällisyysongelmien yleistymisestä?

Ja se johtuu siitä, ettei ihmiset enää nussi oikeassa asennossa? :D tai kehon oikeassa lämpötilassa? esimerkiksi stressi ja alkoholi estävät tehokkaasti raskautumisen

Lämpötilat kertovat siitä, että ovulaatio, eli otollinen aika on lähestymässä. Naisella kun on kuukaudessa vain yksi-kaksi päivää mahdollista tulla raskaaksi.

Loppukierrosta taas koholleen jäänyt lämpötila voi olla merkki alkaneesta raskaudesta.

Vierailija
29/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luin niitä ihmeissäni! Päätettiin aiemmin tänä vuonna miehen kanssa että nyt olisi aika yrittää vauvaa ja ainut asia minkä asian eteen tein oli se, että lopetin pillerien syönnin.

Sitten eksyin lukemaan noita keskusteluja ja tuli oikeasti jotenkin sellainen olo että mä en ymmärrä raskaaksi tulemisesta mitään enkä ainakaan ole ansainnut saada lasta kun en edes kunnolla yritä... Jostain syystä me kuitenkin parin kuukauden päästä vissiin vahingossa osattiin nussia oikeassa asennossa koska tulin kuitenkin raskaaksi.

Ja ymmärrän kyllä että on hedelmättömyyttä entistä enemmän kun ensisynnyttäjien ikä nousee mutta noissa keskusteluissa on mukana sellasia jotka just on alkanut yrittämään ja heti tikuttaa ovulaatiota ja sopii aikataulun milloin saa harrastaa seksiä jotta olis varmasti sopiva määrä siemennestettä...

Pari kuukautta yrittänyt ei oikein voikaan samaistua, miltä tuntuu yrittää pari vuotta. Silloin ei enää mennäkään "rennolla asenteella".

Meillä raskaus alkoi, kun oltiin oltu 2v 7kk ilman ehkäisyä.

Vierailija
30/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta yrittänyt ei oikein voikaan samaistua, miltä tuntuu yrittää pari vuotta. Silloin ei enää mennäkään "rennolla asenteella".

Meillä raskaus alkoi, kun oltiin oltu 2v 7kk ilman ehkäisyä.

Sitähän mä just sanoin, ymmärrän että on oikeasti myös hedelmättömyyttä ja silloin varmasti mielellään keskusteleekin muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ymmärrän myös sen, että siinä vaiheessa kun tietää ettei tule raskaaksi helposti on järkevää yrittää optimoida raskaaksi tuleminen kaikin tavoin MUTTA miksi ekaa tai tokaa kiertoa yrittävien täytyy heti mittailla lämpöjä, päättää päiviä jolloin voi harrastaa seksiä, maksaa maltaita lukemattomista ovulaatiotesteistä ja tehdä yhdestä kierrosta viisi eri raskaustestiä?

Vierailija
31/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen seksielämä näillä on ollut ennen yritystä? Ja mitä sen jälkeen? Seksi loppuu kokonaan, kun tavoite on saavutettu?

Kuulin muuten kerran miesvaltaisella työpaikallani miesten version tästä keskustelusta. Se meni jotensakin näin:

Mies35v.: "Meidän lapsi on kyllä oikein tekemällä tehty"

Mies55v. : "Ai? Mä en tehnyt mitään... Paitsi panin"

Vierailija
32/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 52v., eli noin 30 vuotta joko kuunnellut kavereita tai osallistunut itse näihin keskusteluihin (aluksi vain livenä, sitten tuli netti). Eikä nuo niksit ja uskomukset ainakaan sinä aikana ole merkittävästi muuttuneet. Samoja juttuja oli jo silloin, lämpömittarit ovat nykyään kätevämpiä kuin silloin. Hedelmöityshoidot ovat kehittyneet ja välillä kansainvälinen adoptio oli oikein pinnalla. Nyt siitäkin puhutaan vähemmän.

Vierailija
33/33 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset lähtevät viikonloppulomalle Berliiniin mukanaan passi ja hammasharja, toiset ovat vertailleet tuntikausia hotelleita, laskeneet etäisyyksiä eri nähtävyyksiin eri kulkuneuvoja käyttäen, keränneet listan kiinnostavista ravintoloista ja tulostaneet kaikkien paikallisten museoiden aukioloajat. Toisten mielestä tarkka suunnittelu ja optimointi lisää stressiä, toisten mielestä se taas vähentää. 

Päätös lasten tekemisestä on ehkä isoin valinta, minkä suurin osa meistä ikinä tekee. Minusta on ihan luonnollista, ettei ne suunnittelijaluonteiset ihmiset suhtaudu siihen samalla rentoudella kuin siihen, haetaanko viikonloppuostokset Prismasta vai Cittarista.