Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi nuoret naiset meikkaa nykyään itsensä kuin olisivat menossa teatterin lavalle esiintymään?

Vierailija
28.12.2018 |

Tarkoitan siis, että miksi nuori ihminen tarvitsisi contoureja kasvoilleen? Jos kasvonpiirteet ovat valahtaneet, on contoureista ja muista kikoista varmasti apua, mutta ei 15-vuotias tarvitse teatterimaskia naamalleen.

Vai onko nykypäivä niin suurta teatteria (some), että naamakin pitää olla meikattu sen mukaan, yhtä teennäiseksi kuin mitä kaikki muukin on?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ap, kaikki ei eläkkään täällä sun mieltymyksiäsi varten.

Sädekehän pään yläpuolellako tämän sanot, kun et koskaan itse ole kritisoinut kenenkään ulkonäkövalintoja? Siinä tapauksessa onnittelut, olet hieno ihminen ja paljon parempi kuin minä.

Ap

Jos se sädekehän minulle antaa niin hienoa. En itseasiassa ole, jos jokin on kummastuttanut niin käytöstapoja on ollut sen verran että olen pitänyt suuni kiinni.

Tämä aloitusko on niitä tämän palstan pahimpia, mitä tulee muiden ulkonäkövalintojen kritisoimiseen? Mielestäni ilmaisin mielipiteeni ja ajatukseni asiallisesti, mikä on tällä palstalla melko harvinaista.

Ap

Onko sulla niin heikko itsetunto että koet tarvetta pönkittää sitä anonyymillä nettipalstalla haukkuen muiden ulkonäköä? Ja sä olet ihan aikuinen ihminen?

Huhhuh, ei voi kuin toivoa että te aikuiset otatte mallia meiltä nuorilta.

Ei minun iälläni ole mitään tekemistä tämän kanssa. Minäkin olen ollut teini ja minunkin ulkonäkövalintojani on vanhemmat kritisoineet ja vasta nyt ymmärrän miksi.

Ap

Vierailija
22/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mitä sitten. Ainahan on meikattu, jotkut enemmän ja toiset vähemmän. Jokainen saa olla sen näköinen kuin haluaa. Ei kuulu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä contourilla nosteta kasvonpiirteitä vaan muutetaan niitä. Kapeampi nenä, kapemmat kasvot, eri muotoinen leukalinja. Jos olisin teininä tiennyt tuosta, olisin varmaan meikannut pyöreän pullanaamani ovaalimmaksi. Mulla on myös niin vaalea iho että varsinkin teininä naama hukkui kaulaan jossain valossa kun leukalinja ei oikein näkynyt, nykyään kun se on vähän muokkaantunut niin tuo ei enää ole niin kummoinen ongelma.

Vierailija
24/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sädekehän pään yläpuolellako tämän sanot, kun et koskaan itse ole kritisoinut kenenkään ulkonäkövalintoja? Siinä tapauksessa onnittelut, olet hieno ihminen ja paljon parempi kuin minä.

Ap

Jos se sädekehän minulle antaa niin hienoa. En itseasiassa ole, jos jokin on kummastuttanut niin käytöstapoja on ollut sen verran että olen pitänyt suuni kiinni.

Tämä aloitusko on niitä tämän palstan pahimpia, mitä tulee muiden ulkonäkövalintojen kritisoimiseen? Mielestäni ilmaisin mielipiteeni ja ajatukseni asiallisesti, mikä on tällä palstalla melko harvinaista.

Ap

Onko sulla niin heikko itsetunto että koet tarvetta pönkittää sitä anonyymillä nettipalstalla haukkuen muiden ulkonäköä? Ja sä olet ihan aikuinen ihminen?

Ei minun iälläni ole mitään tekemistä tämän kanssa. Minäkin olen ollut teini ja minunkin ulkonäkövalintojani on vanhemmat kritisoineet ja vasta nyt ymmärrän miksi.

Ap

Eli on. Okei, se selittää paljon. Apua saa pyytämällä. Parempaa jatkoa sinulle.

Vierailija
25/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olisin teininä pullanaamani varjostanut ym uuteen uskoon, jos olisi ollut mahdollista! Ja muutenkin olisi ollut kiva jos olisi ollut  netin meikkitutoraalit tarjolla.

Sama. Minä olisin oikeasti halunnut tehdä itsestäni ihan eri näköisen ja korjailla naamani vikoja (pienet ja lähellä toisiaan olevat silmät, lyhyt ja leveä nenä, ylähuuli kapea, muodoton taikinanaama) mutta en osannut. Laitoin vähän luomiväriä, ripsaria, poskipunaa ja huulipunaa ja totesin että ei auta, olen ihan yhtä ruma kuin ennenkin. 

Vasta jotain 35-vuotiaana aloin oppia meikkaamaan niin että se ihan oikeasti vaikuttaa ulkonäkööni positiivisesti, eikä vaan näytä samalta pullanaaman näköiseltä minältä jolla nyt on vähän punaisemmat huulet tai jotain väriä luomissa. Olisi se hienoa ollut jo teininä osata.

Vierailija
26/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Eli on. Okei, se selittää paljon. Apua saa pyytämällä. Parempaa jatkoa sinulle.

Kiitos tsemppauksesta! Aina ilo kohdata hyväntahtoisia ihmisiä.

Ap

Vierailija
27/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Antaa teinien tehdä ulkonäkövalintansa itse (jotain pysyviä kuten tatuointeja lukuunottamatta).

Mikä järki siinä olisi, että "paremmin tietävät" vanhemmat valitsevat nuorelle jotain siistiä päälle ettei vaan hävettäisi vuosia myöhemmin, kun tyylin valitseminen on juuri itseilmaisua. En minä häpeä pandameikkejäni ja outoja hiuksiani ja vaatteitani jälkeenpäin, ne olivat silloin minua. Olisi aika laimeaa katsoa teiniajan kuvia, joissa tyylini ei olisi itse valitsemani vaan joku äidin käsitys hyvästä, joka ei edelleenkään välttämättä olisi millään lailla omaan makuuni.

Vierailija
28/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia ovat. Kun on kauhean ruma niin yrittää sillä peittää rumuuttaan ja luulevat olevansa kauniita. Kauneutta ei meikeillä saa. Tosi monen naama on kun peruna ja hiukset ohuet. Vartalosta puuttuu ryhti, paljon ylipainoa monella ja hampaat jo nuorena tummuneet. 

Vierailija
29/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ollaan vielä opettelu vaiheessa. Kyllä minullakin oli aivan kamalat meikit teininä, mutta mitä kauemmin meikkasi, sitä parempi meikki naamalle aina tuli.

Vierailija
30/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo contour meikki nyt vaan on tämän päivän trendi.

Kun mä olin teini ennen vuotta 2005, oli muodissa helvetin paksu tumma meikkivoidekerros, meikkivoidehuulet, siittiökulmakarvat ja hämähäkkiripset. 

Sitä ennen oli ufot liilanhopeiset tai siniset anytime huulipunat, olemattomat viivakulmikset ja gligtteri poskipäollä.

Oliko näistä jompi kumpi parempi?

Vierailija
31/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap, mutta sitä tekevät myös vanhemmat, kuin teinit. Etsin pelkän etunimen ( yleinen) ja paikkakunnan perusteella yhtä naista facebookista. Tuli selattua muutama kymmen profiili läpi ja olin kuolla nauruun. Ne kulmakarvat? Mikä se juttu oikein on! Keskellä otsaa kaksi valtavan paksua suttuista viivaa. Sitten tekoripset, filtteri ja iho jonkun töhnän peitossa. Kaikilla sama huumattu ilme ja huulitörö.

Olivat kuin jostain kauhugalleriasta tai sketsisarjasta.

Vierailija
32/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy voisi olla, että halutaan näyttää samalta kuin nämä ”instagram mallit”. Heillä on kuvissa vahva meikki, contour yms. Nuoret eivät varmaan tajua, että kyseinen meikki näyttää kuvassa hyvältä, mutta ei luonnossa.

Vierailija
33/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ihan oikeasti jää koukkuun. Kun on tullut rutiiniksi laittautua paljon ja esiintyä meikit naamassa kaikille ihmisille, ja tunnistaa meikatun peilikuvan itsekseen, niin voi nousta suureksi kynnykseksi lähteä ulos ovesta ilman meikkiä ja tekoripsiä yms.

Vierailija
34/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfiet !

Vierailija
35/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki on maski, jonka taakse piiloudutaan, kun ollaan epävarmoja itsestään. Jotkut petkuttavat itseään uskomaan, että ovat meikattuna enemmän "oman itsensä näköisiä". Harmi, ettei kaikki ihmiset pysty hyväksymään ulkonäköään sellaisena kuin se on. Ymmärrän maskin, jos työ ja rahan tulo vaatii sitä.

Vierailija
36/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään? Itse olen 44 v ja kyllä minunkin nuoruudessa nimenomaan teininä vedettiin kunnon meikkiövereitä. Itsellänikin oli päivittäin paksu "tangokuningatarpakkeli" naamassa koulussa, tukka yleensä valkoiseksi tai mustaksi värjätty jne. 

Enkä kyllä näe siinä mitään pahaa että leikittelee ulkonäöllään meikillä. Hiusvärien riskeistä nykyään tiedetään enemmän kuin minun nuoruudessa ja niitä ei siis voi suositella mutta meikki lähtee pesemällä pois eikä kummallisia haittoja aiheuta.

Kuten aloitusviestissä huomautin, en tarkoita paksua meikkivoidetta jolla saa aknen tai muut värivirheet piiloon, vaan sitä, että laitetaan kasvonpiirteet uuteen uskoon (https://imgix.ranker.com/user_node_img/50072/1001428468/original/contou…)

Suurin osa teinitytöistä on paljon paremman näköisiä juuri sellaisina kuin ovat. Eivät he tarvitse tuollaisia varjostuksia ja korostuksia nuorille kasvoilleen.

Ap

No sehän meidänkin tavoite nuorena oli laittaa koko ulkonäkö uuteen uskoon. Silloin ei vaan näistä contoureista vielä tiedetty ja siksi ei käytetty. Varmasti olisi käytetty jos niitä olisi ollut. 

Ja ei kai se tavoite välttämättä aina ole edes olla erityisen hyvän näköinen, ei ainakaan sen mittakaavan mukaan mitä itseni ikäiset keski-ikäiset tätit pitävät hyvän näköisenä. Teinien käsitys hyvän näköisestä on ihan eri ja se on ihan ok niin. Ja toisaalta aika usein halutaan ilmaista muutakin kuin perinteistä kauneutta ja hyvän näköisyyttä.

Eihän tuo contouring mikään tämän päivän tai viime vuosien juttu ole. Mulla on 80-luvulta joku meikkikirja, jossa on ihan samat jutut. Neuvotaan piirrosten avulla, miten kavennetaan nenää, varjostetaan poskiluun alta ja korostetaan päältä jne. Muistan myös, että Kauneus ja Terveys -lehdessä oli jotain vastaavia juttuja. Joitain vuosia myöhemmin tuli myös Raili Hulkkosen meikkiopas, jossa neuvottiin myös näitä.

Olen itse syntynyt 1973 ja muistan hyvin nuoruudestani, kuinka varjostin nenää kapeammaksi ja poskia kuopalle. Ongelmana oli, ettei meinannut mistään löytyä sellaista aurinkopuuteria, jossa ei olisi ollut helmiäistä (näin kovasti neuvottiin), mutta olen itse niin kalpeaihoinen, että sain tummalla meikkivoiteellakin tehtyä varjostuksia.

En ole enää kauhean aktiivisesti seuraillut meikkitrendejä, mutta mulla on sellainen käsitys, että tämä(kin) trendi olisi noussut Kim Kardashianin myötä uudelleen isoksi ja meikkiteollisuus on hyvin vastannut kysyntään, kun nykyään tarjolla on sekä korostamiseen että varjostamiseen jos jonkinlaisia tuotteita ihan perusmarketeissa.

Vierailija
37/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuoret saisivat vielä enemmän revitellä meikeillä ja pukeutumisella. Rakastin punkkari muotia, kun kaikki vedettiin överiksi. Surullista, kun nykyään monet nuoret tytöt ovat sellaisia hyssyköitä meikittömine naamoineen ja luonnollisen värisine hiuksineen. Kolmekymppisinä ovat jo näkymättömiä beigeissä vaatteissaan ja huulet katkerana viivana nälvivät kaikkia iloisia ja näyttäviä naisia wt: ksi.

Vierailija
38/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte oon vast 13v, ja laitan joka päivä vaikka olisin vain kotona: pohjustusvoide, meikkivoide, peitepuikko, ripsari, luomiväri, arinkopuuteri, puuteri, peitepuikko, huulirasvaa, huulikiiltoo tai -punaa, sitten kulmat, sitte viel poskipunaa, ja huulipuuteria jos laitan huulipunaa.

Vierailija
39/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meikki näyttää hyvältä kuvissa, mutta hasssulta ulkona päivänvalossa. 

Vierailija
40/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa uskottavaa että joku sanoo "meikkaan koska se on hauskaa, saa leikitellä ulkonäöllään". Silloin uskon jos meikkaat eri tavalla, yhtenä päivänä tyylinä 80-luku, toisena päivänä räväkkä punainen luomiväri yhdistettynä siniseen ripsiväriin jne. Itsekään en kuulu tuohon pieneen joukkoon. Kyllähän minä välillä teen kokeiluja, eilen testasin tupeerata hiukset, välillä mustat alarajaukset silmiin tai vihreä luomiväri, mutta silti käytännössä aina meikkaan siten että näyttäisin kauniilta. Ei naurata että ei saa olla luonnostaan sellainen kuin meikattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi