Milloin lasun kynnys ylittyy?
Eli milloin ok tehdä lasu? Olen töissä Alkon kassalla ja kanssani samassa kerrostalossa asuva mies ostaa joka perjantai viinapullon. Tiedän, että hänellä on pieniä lapsia. Kannattaako lasu tehdä tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (35)
No et voi tuolla perusteella tehdä lasua.
Olen oikeasti huolissani niistä lapsista! Kerran jätin tuolle miehelle pullon myymättä, vaikka hän ei vaikuttanut päihtyneeltä. Toivottavasti pelastin edes yhden viikonlopun :( . Ap.
Lasu kannattaa aina tehdä ihan varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti huolissani niistä lapsista! Kerran jätin tuolle miehelle pullon myymättä, vaikka hän ei vaikuttanut päihtyneeltä. Toivottavasti pelastin edes yhden viikonlopun :( . Ap.
Mitäköhän esimiehesi sanoisi tuosta? Alko on nykyään liikeyritys eikä sosiaaliviranomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän esimiehesi sanoisi tuosta? Alko on nykyään liikeyritys eikä sosiaaliviranomainen.
Meillä on velvollisuus valvoa, että päihtyneille ei myydä alkoholia. Kysymys on ennaltaehkäisevästä toiminnasta. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on velvollisuus valvoa, että päihtyneille ei myydä alkoholia. Kysymys on ennaltaehkäisevästä toiminnasta. Ap.
Hänhän ei ole päihtynyt...jos taas kukaan ei saa päihtyäkään tuotteistasi, olet väärässä paikassa.
Säälittää.. säälittää kaikki alkoholistit ja kaappijuopot. Jos voisin haluaisin parantaa kaikki..antaa kaikille helpotusta ja merkitystä elämään, ettei tarviis juoda. Mut se turrutus tuntuu vaan niin ihanalta ja fyysinen riippuvuus jos on jo, auttaminen ei ole niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää.. säälittää kaikki alkoholistit ja kaappijuopot. Jos voisin haluaisin parantaa kaikki..antaa kaikille helpotusta ja merkitystä elämään, ettei tarviis juoda. Mut se turrutus tuntuu vaan niin ihanalta ja fyysinen riippuvuus jos on jo, auttaminen ei ole niin helppoa.
Se alkoholismihan paraneekin sillä, että joku täysin tuntematon tekee lasun. Sitä paitsi ei ap voi tietää, mitä ostaja pullolla tekee ja esimerkiksi kuinka isolle porukalle se menee/juodaanko sitä lasten läsnäollessa.
Kyttäävätkö Alkon kassat asiakkaita oikeasti tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Lasu kannattaa aina tehdä ihan varmuuden vuoksi.
Totta, eihän siitä lasusta ole mitään haittaa, jos kaikki on hyvin.
Lasun tekemisen kynnys ylittyy kun naapurikyylä katsoo ikkunasta pihalle. Sillä on pikavalinnoissa sossu, poliisi ja isännöintifirma. Aika vasta kuulin hänen huutavan puhelimeen miksei minua uskota? Mielessäni vastasin että johtuu niistä jatkuvista puheluista.
Miksi pelkkä lasu? Onhan poliisillakin vihjekavat. Sinne infoa myös
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkkä lasu? Onhan poliisillakin vihjekavat. Sinne infoa myös
Voit myös käydä itse ”pelastamassa” vaarassa olevat lapset.
Lasu tehdään, kun huoli herää. Kun pelätään, että lapsen kasvu ja kehitys vaarantuu.
Pelkkä pullon ostaminen Alkosta ei ole syy tehdä tehdä lasua. Mutta jos lapset jäävät viinan juonnin takia hoitamatta, se on syy tehdä lasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se alkoholismihan paraneekin sillä, että joku täysin tuntematon tekee lasun. Sitä paitsi ei ap voi tietää, mitä ostaja pullolla tekee ja esimerkiksi kuinka isolle porukalle se menee/juodaanko sitä lasten läsnäollessa.
Ihan varmasti sama tyyppi käy joka perjantai ostamassa pullon jollekin porukalle. Todella uskottavaa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti sama tyyppi käy joka perjantai ostamassa pullon jollekin porukalle. Todella uskottavaa. Ap.
Minäpä ostan oikein tonkan! Etkä tiedä missä asun, hahahaha.....!
Älä viitsi