Mitä uudenvuodenlupauksia teillä on?
Aloitan omillani:
- Hoidan hampaitani paremmin (pessyt olen aina 2 x päivä, mutta aloitan säännöllisen lankaamisen ja vaihdan tavallisen harjan sähköhammasharjaan)
- Alan tekemään lihaskuntoharjoittelua ja liikkuvuusharjoittelua viikottain (liikunta on aina ollut tärkeä osa elämääni, mutta sydämeni sykkii vain kestävyysliikunnalle...)
- Pyrin erottamaan selkeämmin työ- ja vapaa-ajan (työni on sellainen, että voin stressata sitä vaikka vuorokauden ympäri)
- Luen enemmän kirjoja (pidän lukemisesta, mutta ikinä ei muka ole aikaa, kun pitää pyöriä palstalla ja somessa)
Mitäs te lupailette? Itse olen jo muutaman vuoden onnistunut tekemään realistisia lupauksia. Moni vanha lupaus (esimerkiksi kasvisten määrän lisääminen ruokavaliossa) on jäänyt lopulliseksi tavaksi.
Kommentit (24)
Aloitin jo. Päätin hoitaa itseäni paremmin, en painon takia mutta pitkän ja uuvuttavan sairauden vuoksi kuntoni on romahtanut ja haluan taas jaksaa paremmin. Käyn nyt lenkillä joka päivä ja pidennän sitä kunhan alkaa kunto kohoamaan.
Mä päätin et pyrin kanssa tähän, eli ostan uutta vaan sit kun oikeasti tarvii. Olen jo aloittanut. Eli en osta uutta meikkivoidetta ennen kuin kaikki meikki- / bb voiteet on käytetty, uutta huulipunaa ennen kuin joku ns tärkeä sävy loppuu (vaikka kirkas punainen, sitäkin useampi eri putkilo eri merkkejä) tai ripsaria. Ja ostan vaan laatua - tämäkään ei välttämättä tarkoita että kallista.
- Lisäks tuo sama ylläoleva sovellettuna kaikkeen muuhunkin ostamiseen
- Pyrin myös vähentään muovijätteen määrää
- Heti kun saan työn (jäin työttömäksi just YT:n takia), alan omilla valinnoilla tukemaan pienten yritysten toimintaa ja muiden työllistymistä, esimerkiksi tilaamalla siivoojan kotiin kerran kuussa, ostamalla kukkia useammin kukkakaupasta, viemällä pyykkejä pesulaan ja käymällä laittamassa säännöllisesti varpaan kynnet pienessä hoitolassa
- Lopetan tupakan polttamisen