Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan ranskalaisen naisen elämäntyylin.

Vierailija
28.12.2018 |

Ruoka; Aina tuoreista ruoka-aineista kotitekoista ruokaa neljä kertaa päivässä, panostan siis ruuan laatuun ei mitään valmisruokia enää, vaihdan lautaskoon pienempään, vettä juon enemmän, aina syön pöydässä en koskaan esim. sohvalla teeveetä katsellessa tai vuoteessa.

Liikunta; Alan kävelemään kaksi kertaa päivässä noin tunti per kerta. Koska en ole töissä tällä hetkellä niin arkiliikuntaa lisään esim. siivoamalla enemmän sekä käydessä kaupassa niin siellä pyrin liikkumaan enemmän. Hikiliikuntaa en harrasta.

Muu vapaa-aika; Vähennän puoleen teeveen katselua, enemmän hyvän kirjan lukemista.

Tyyli; Luon perusvaatekokoelman. Tummat perusvaatteet, mustaa, tummanharmaata ja tummansinistä sekä valkoinen. Piristeväriksi sitten esim. toppi, paita, pusero, sinistä, punaista ja vihreää. Laadukkaita kävelykenkiä plus parit korkkarit.

Meikkaaminen; Luon peruskevyen meikin parhaita puolia korostaen, hiukset saa olla vähän huolimattomasti luonnolliset, mutta tietenkin hoidetut.

Näillä ohjeilla kohti uutta vuotta, päivittelen tänne joka kuukausi miten on vaikuttanut omaan elämääni tämä ranskalainen elämänmuutos.

Kommentit (647)

Vierailija
61/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Ranskassa vuodesta 1981. Kaikki kommenttinne ovat täyttä potaskaa.

Ap. sulle tiedoksi, että tuo päivän menuusi on järjetön. Aivan liikaa kaloreita.

T. Nainen 164 cm, 56 kg ,samat mitat pysyvästi.

Vierailija
62/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana idea. Olen mukana muutoksessa. Aloitan heti tänään ja käyn läpi vaatevaraston :)

Tietääkö kukaan, miten ranskalainen nainen kasvattaa lapsensa?

Tyrkkää viimeistään kolmekuukautisena tai kun painaa viisi kiloa, kumpi vain tulee ensin, omaan huoneeseen ja lopettaa rintaruokinnan siihen. Rinnathan on miestä varten ja vanhempien sänky ja huone vain seksiä varten.

Läimitään ja tukistetaan lapsia, kuritusta se vain on, ei se ole ranskassa lailla kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baskeri päähän!

Vierailija
64/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. sulle tiedoksi, että tuo päivän menuusi on järjetön. Aivan liikaa kaloreita.

Höpöhöpö.

T: ranskansuomalainen 11/63

Vierailija
65/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

T: ranskansuomalainen 11/63

Antakaa pls kunnon neuvoja, jos tiedätte ranskattarien salaisuudet. Merci beaucoup.

Vierailija
66/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskattaren aamiainen: kahvi, tupakka ja sanomalehti.

Tämä on muuten totta. Minulla oli opiskeluaikana ranskalaisia kämppiksiä ja heillä aamu alkoi juuri noin kahvin ja savukkeen kera. Kun suomalainen nautiskeli tuhdin aamupalan, ranskalaisen ensimmäinen ateria saattoi olla vasta iltapäivällä, joskus jopa illalla. Kauniita, äärimmäisen hoikkia tyttöjä.

Suomalaiset syövät aamuisin opetetusti kuin metsätyömiehet. Kuitenkin ollaan konttoritöissä jossa kaloreita ei kulu. Ranskalainen aamiainen terveellisemmin toteutettuna (hedelmä tai pieni puuro) riittäisi pitämään kilot kurissa.

Älä höpötä. Mä en koskaan syönyt aamiaista. Musta kahvi riittää ja menoksi.

Vierailija
67/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset naiset ei käytä rintsikoita 👍

Kyllä ne käyttää, mutta ei mitään mauttomia supertopattuja.

Vierailija
68/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ranskalaiset polttaa sitä tupakkaa, vaikka syövät terveellisesti?

Siksi että tupakka vie nälän pois ja auttaa pysymään laihana. Siinä on myös ehkä peintä sellaista rappion romantisointia, lasi punkkua ja spaddu huulessa tukka torsolla on huolettoman seksikästä...ainakin jossain Voguen mustavalko-kuvissa

Vierailija
69/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaahan kuvia niistä ranskattarista! Niin tiedetään mistä puhutaan

Vierailija
70/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaahan kuvia niistä ranskattarista! Niin tiedetään mistä puhutaan

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/05/16/article-2145432-01D230F10000…

http://blogs.reuters.com/faithworld/files/2009/07/burqa-eiffel.jpg

Vierailija
71/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset naiset eivät siivoa itse, kaikilla on pimeä siivooja. 

Mistä ihmeestä te vetelette näitä "kaikki ranskalaiset naiset" -kuvauksianne... ? Minulla on ranskalainen, Pariisissa asuva ja siellä työssäkäyvä, miniä, enkä tunnista häntä näistä kuvauksista.

Vierailija
72/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Jäi vielä mainitsematta että pyrin nukkumaan enemmän, 8-9h yö.

Ap.

Hyvin siinä elämän menee nukkuessa, kävellessä ja keittiössä seisoessa jos nukkuu 9h, kävelee 2h ja valmistaa neljä ateriaa päivässä raaka-aineista.

En todellakaan valmista neljää ateriaa päivässä!

Aamiainen, patonkia+vettä+mehua+1-2hedelmää! Lounas, sen valmistan. Iltapäivä, hedelmä, jogurtti tai muu vastaava. Illallinen, keitto+yksi leipä+marjoja/hedelmä. Ruuan laittoon ei mene kuin runsas tunti/päivä.

Ap.

"Ruoka; Aina tuoreista ruoka-aineista kotitekoista ruokaa neljä kertaa päivässä, panostan siis ruuan laatuun ei mitään valmisruokia enää"

Miten patonki, mehu, hedelmä tai jugurtti on erityisen "ranskalaista"? Minulla on suomalainen keittiö ja elämä, syön noita kaikkia silti.

Ranskalainen keittiö vs. suomalainen keittiö

Croissant vs. karjalanpiirakka

Chanel vs. Prisma

:D

Ranskassahan ei ole megamarkkeja, esim. Carrefour on pieni ketju. Siellä leipäkin tulee Chanelilta :D

Ranskassa ON megamarketteja, minäkin olen Ranskassa sellaisessa käynyt.Carrefoureja on monta kokoa.

Vierailija
73/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Jäi vielä mainitsematta että pyrin nukkumaan enemmän, 8-9h yö.

Ap.

Hyvin siinä elämän menee nukkuessa, kävellessä ja keittiössä seisoessa jos nukkuu 9h, kävelee 2h ja valmistaa neljä ateriaa päivässä raaka-aineista.

En todellakaan valmista neljää ateriaa päivässä!

Aamiainen, patonkia+vettä+mehua+1-2hedelmää! Lounas, sen valmistan. Iltapäivä, hedelmä, jogurtti tai muu vastaava. Illallinen, keitto+yksi leipä+marjoja/hedelmä. Ruuan laittoon ei mene kuin runsas tunti/päivä.

Ap.

Rakas ap, ei  tuo ole ranskalaista nähnytkään. Välipalat on lapsille.

Vierailija
74/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun meikki ei ole ranskalainen. Ranskalaisilla on usein täysin meikittömät kasvot ja kirkkaanpunaista huulipunaa ja parfyymia, eikä muuta. Tukka on joko luonnollinen ja pitkähkö tai nuttura tai sitten graafisen särmä leikkaus.

Vierailija
75/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat ranskalaiset syövät melko epäterveellisesti silloin kun syövät ja ovat nälkäisiä suurimman osan aikaa. Mun ystävällä (ranskalaisnainen) on kolme tyttöä. Heillä on ruokakaapin ovessa lukko. Hän ei myöskään osta uusia vaatteita edes vuosittain ja säästää kaiken minkä pystyy. Se onkin sellainen juttu joka erottaa pohjoismaalaisen naisen keskieurooppalaisesta. Keskieurooppalaisella naisella on aina raha-asiat kunnossa ja naimisiinmennessä säästettynä jo oma osuus ekasta asunnosta. Tilillekin jää vielä. Suomalaisnaiset on aina pa.

Vierailija
76/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitan saksalaisen naisen elämäntyylin.

Kouluttaudun korkeasti.

Teen pari lasta (korkeintaan).

Aloitan taas työt kun lapset ovat kouluiässä. Olen tietenkin vähentänyt työtaakkaani ja käyn töissä kahtena aamupäivänä viikossa. Mies on ehdottanut enempää, onhan koululla hyvä iltapäivähoitosysteemi. Mutta minä haluan pitää lapset etusijalla. Ja päivittäinen Nordic Walking ei onnistuisi jos jatkuvasti ravaisin työpaikalla. Valitan suurta työtaakkaani perheen äitinä, tosin on itsestäänselvyys, että kotona käy siivooja ja mies on vastuussa pyykistä (tuleehan se jo aina kello 19 kotiin). Lämpimän ruuan tilaan luomutilan palvelusta. Itsetehtyä ja puu-uunissa paistettua.

Reilun kahdensadan lapsilisää pidän surkeana ja ihailen pohjoismaista Bullerbü-elämäntyyliä. Siellä lapsilisäkin varmaan on varmaan ainakin 300 kuussa.

Lasten harrastukset on valittu tarkoin ja lukemista edistetään ostamalla jälkikasvulle kasapäin kirjoja. Älypuhelimia paheksun. Huokaan: "Voi kun voisimme elää pohjoismaalaisittain, kuten vaikka Suomessa. Siellä ei lapset varmaan roiku jollain elektronisilla laitteilla päivät pitkät. Ulkoilevat ja hiihtävät vain."

Iltaisin käperryn merinovillapeittoon Schweden-Ofenin ääreen ja uppudun kirjaan suomalaisesta sisusta. Sinne minä haluan kesällä asuntoauton kanssa.

Frau Doktor auf Deutschland.

Vierailija
77/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa viisi vuotta asuneena meinaan tikahtua nauruun tästä aloituksesta. Ihme harhaluulo tuntuu olevan, että kaikki ranskalaiset naiset ovat laihoja ja huoliteltuja. Ei lähelläkään totuutta. Ihan samanlaisia kuin monessa muussakin maassa - paitsi vähemmän ripsienpidennyksiä, ja ovat keskimääräisesti rumempia piirteiltään kuin suomalaiset.

Vierailija
78/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista myös huivi pään peitoksi jota pariisittaret tätänykyä suosii.

Eivätkä suosi, sinä yhdyssanavammainen isämmaam pulustaja.

Minulla on tuttavapiirissä pariisilaisia, mutta sinä et tunne muita naisiakaan kuin äitisi.

Vierailija
79/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä! Tämä on hyvä ketju.

Vierailija
80/647 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että sulle sopisi parhaiten sellainen puolalaisen prostin elämäntyyli.