*~*ENSIKOT viikonloppuna 13.-14.5.2006*~*
Kommentit (36)
Enpäs ole ehtinyt viikonloppuna lainkaan krjoitella. Ollut tentteihin lukemista ja raksalla oloa...
Biancolle ja Faylle pahoittelut tädistä. Nyt uuteen kiertoon ja peukut pystyyn sen plussan puolesta:)
Täällä olikin syömishäiriöstä juttua, itselläni ei ole sen suhteen ongelmia ollut, vaikkakin ikinä en ole peilikuvaan täysin tyytyväinen kyllä ollut. Kyllä kun se plussa testiin tulee, niin varmaan sitä " pikkuisen" hyvinvoinnin puolesta kaiken tekee ja asiat kääntyy hyväksi. Tsemppiä kaikille asian kanssa taisteleville!
Joko olet Siru kertonut uutiset, miten meni??
Han, onnea tenttiin! Mulla kans kaksi tenttiä ens viikolla, yhteensä 6 kirjaa luettavana:( Mistäköhän saisi intoa tuohon lukemiseen?!
Oma napa: Tänään siis kp30 ja dpo9. Lekuri veikkasi että kierrosta tulee 32-34 jollei tärppää.. NO, tänään kun tuossa pupuiltiin,niin huomasin vessassa että tulee veristä vuotoa, vaaleaa sellaista. Siis ei kai tätsä voi näin pian tulla, olis ihan liian lyhyt luteaalivihe eikö vain? Paniikki iski, alkaako menkat jo nyt vai mikä on? Taasko tääkin kierto mneee päin z?#/!# !!! Alkaa mennä hermot ja toivo, eikö ikinä mitään positiivista. Toivoin jo kun ultra näytti hyvältä että nyt ainakin kierto jotain säännöllisyyttä näyttäis, mut jos nyt alkaa niin sit aika huono juttu taas ja takapakkia... Vai onko muilla tollaista vuotoa ja ihan normaalia eikä merkkais tädin tuloa?
Oikein hyvää sunnuntain jatkoa kaikille ja ++++-tuulia piinailijoille ja muillekin!
Aurora
täälä vanhempieni luona ollaan äitienpäivä kakkukahveella ja pian pitäis lähteä miehen mummaa kattomaan. kp 19/28 menossa ja pian alkaa piinailu... voi ku tää toka clomi kierto tuottais tulosta...
huomenna on taas työpäivä ja onneksi onkin kun tuntuu et menee päivätkin nopeempaa kun töissä on...
mut palailen taas viikolla tänne joku ilta..
adette
Tännekin se tädin pirulainen sitten kaahasi aamutuimaan. Parina edellisenä päivänä tuli tuhrua, mikä mulle ihan uutta. Terot ne tuola jyllää. Mietinkin jo kuumeisesti, että mikäs on kp1, mutta tämän päivän perusteella se on tänään. Vähän elättelin toiveita kiinnittymiskivuista ja -vuodoista, mutta en silti kovin pettynyt ole, koska osasin tätä odottaa. Onneksi kuitenkin täti silti tuli ja Teroilla joku vaikutus oli. Nyt vaan kaikki vippaskonstit ens kiertoon käyttöön eli mehut, viinit, testit, vitamiinit ym. ja ainakin sen 2x/vko pitää miehen kanssa pienet " painit" ottaa!
Pahoitteluni muille tädin riivaamille! Paska fiilis!
Onneksi täälä on satanut kunnolla vettä ja luonto alkoi todella vihertämään viime yön aikana. Nyt täytyy lähteä syömään ja sitten äitiä katsomaan! Moi!
Äiti on nyt ruokittu taas tältä vuodelta! ;) Voi kun ois saanut sille kertoa, että sillä on vuoden kuluttua yksi lapsen lapsi lisää, mutta kun ei, niin ei...
Pahoittelut kaikille, jotka täti löysi: ehkä tylsin päivä, jolloin se voi saapua! :(
Naksu moi! Toki mahdut listalle vielä! :)
Titikö se kyseli greippimehusta ja punkusta? Siis greippimehun väitetään sisältävän jotain luonnon omaa estrogeenia (tai jotain sinne päin) ja tekevän myös hyvää noille limoille ja punaviini taas jotenkin on auttavinaan alkion kiinnittymistä ja vahvistaako se kohdun limakalvoakin. Siis greippimehua pitäisi juoda menkoista ovikseen ja punkkua oviksen jälkeen. Itse on mitään tehoa ole huomannut, greippimehua olen juonut useammassa kierrossa. Tässä kierrossa koitan kokeeksi juoda lasillisen punkkua joka ilta siihen asti että täti tai mieluummin plussa tulee! En mä kyllä noihin usko, mutta jostain syystä pitää kokeilla kuitenkin...
Huomasitteko, että tänää tulee telkkarista seuraavaa:
TV1 klo 21:15 Ykkösdokumentti: Äidiksi ei synnytä...
" Äidiksi ei synnytä, äidiksi kasvetaan. Millaiseen mielen myllerrykseen tuore äiti joutuu? Jokainen nainen joutuu kylmiltään tilanteeseen, joka masentaa ja järkyttää monia. Kokemus on yleismaailmallinen. Miten tehdä asiat paremmin kuin oma äiti ja silti säilyttää oma identiteettinsä?"
Voisi olla kiinnostava.
Killa kp 26/34? (28-41)
Toivottavasti pääsemme kaikki pian kokemaan sen omakohtaisen muutenkin kuin omalle äidille kukkien ostamisena...
Kaikille teille syömishäiriöiden kanssa painijoille toivon voimia. Ammatti-ihmisten puoleen kääntyminen EI koskaan ole häpeä, jos asiat menevät ylivoimaisiksi ja tuntuu että olemassa olevat resurssit eivät riitä.
Itse olen enemmän Juliaanan kanssa samassa venessä eli liikakilojen kanssa painitaan. Ärsyttävintä on kun olen todella yrittänyt saada painoa alas ja katsonut mitä jääkaappiin hankitaan jne. Mies on kutistunut niin paljon että se on kohta vain " kaksi tikkua ja vähän räkää välissä" ja omat kilot ovat sitkeästi kannikan kupeessa kiinni.
Äitienpäivä on ottanut hieman pinnan päälle. Vuosi sitten tullut km kummittelee mielessä ja se miten tämä päivä vois olla aivan toisenlainen. Kärty siis on haissut tässä talossa ja mies on saanut kuulla kunniansa useammin kuin olisi ollut oikesti tarpeen... ;)
Naapurissa asuva kaveri sai viime yönä pojan, josta olen tosi onnellinen, oikeasti! JOs vaikka saisin hommattua sille leikkikaverin pian...
Kp 26/29 ja eilen oli muka tosi selkeitä " raskausoireita" ja tietty minä pöljä menin tekemään testin, joka oli nega (YLLÄTYS!). Pahantuulisuus siis alkoi jo siitä. En tiedä, tais olla enemmän harmistusta siitä että menin edes testaamaan itsestään selvää asiaa.
Kaikkea hölmöä sitä nainen tekeekin vauvan tuskissaan... ;)
Vähemmän " hormonaalisia" piinailu-päiviä kaikille! Ja rutkasti plussa onnea!
Pandora
Olen täällä taustalla lueskellut ja huomannut, että harmittavan monen on tässä viikonloppuna epätoivottu sukulainen yllättänyt! Voi samperinsamperi. Lisää plussia enskoille kaivataan!!
Kiitokset kaivanneille, Killalle ja vanhalle Naksu-kamulle (täällähän minä, huomasinkin, että olet vilttiketjuun siirtynyt, mullakin se on mielessä käynyt, mutta kun olen ollut laiska palstailija viime aikoina...)
*vilkuttaa Killalle ja Naksulle*
Inssi saatiin kuin saatiinkin tehtyä ja parin viikon päästä perjantaina pitäis sit testiä tehdä. Miehen kaikki tulokset tuli, eikä mitään vikaa ole - hyvä niin! Odotellaan tässä nyt rauhallisin mielin...jos ei nyt tärppää, tehdään kesäkuussa vielä toinen inssi, ennen klinikan kesätaukoa.
Terkut tutuille, Aftikselle,Jessikselle, Auroralle, Nellalle...pus:=) toivottavasti en unohtanut ketään...
-mooli
Pitkästä aikaa!!! Tuuhan ihmeessä vilttiketjuun, olis paljon kotoisampi olo! Siellä kun toi jutustelu ei ehkä ihan vielä suju niinku täällä enskoissa ennen vanhaan... =) Voi että, vai on teillä inssi ohi!! Nyt vaan hirveet peukutukset että ois tärppi käyny... Mulla toinen terokierto käynnissä, toivon että niistä ois sitä tarvittavaa potkua! Oispa mukava yhdessä siirtyä o-puolelle! ;)
Nyt meen Summerlandin pariin, mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
*Killalle vilkutus!* Hyvä että vielä kelpaa joukkoon! =D
Pelästytit mut!! No leikki leikkinä, mutta kyllä mä aika ihmeissäni olit, kun ei susta kuulunut kertomaan inssiuutisia! Muistelin sitä, kun Pepsis kerran katosi ja sit olikin joutunut sairaalaan! Hiukkasen jo olin huolissani! No mutta siis hyvä, että oot täällä taas!
Mä oottelinkin noita inssikuulumisia. Kerro nyt kaikki! Mikä päivä sulle se tehtiin? Toivotaan, että tärppäisi heti ekalla yrityksellä! Mä mielelläni potkaisisin sut jo o-puolelle! ;) Mites muuten se inssi käytännössä tapahtuu ja missä vaiheessa miehen simpat " kerätään" ?
Valmistaudun tässä henkisesti itse siihen, että meillä on se kanssa edessä. Taas vaihteeksi ei oo yhtää sellainen olo, että voisi olla mitään toiveita... No koitan ottaa tässä nyt rauhallisesti ja masentua vasta kun täti tulee paikalle! Reilu viikko vielä kärvistelyaikaa.
Tervehdys kaikille kiireen keskeltä. Töissä on niin hässäkkää, että se haittaa jo viikonloppujakin....ei enää millään jaksaisi vaan toivoo vaan, että se kesäloma pian jo alkaisi....plääh.
Taustalla olen kuitenkin ollut ja pinot lukenut, joten *huiskutus* vaan Killa, Naksu, mooli ja kaikki muutkin ensikko-ystäväni. Pahoittelut tädin riivaamille ja muille tsemppiä piinailuun ja pupuiluun!
ON: Olen kehitellyt itselleni taas jotain raskausoireita (niinku aina), mutta järki käskee taas rauhoittumaan ja muistelemaan miten on aina ennenkin käynyt. No, kp 24/27 on nyt menossa eli odottelen tätiä saapuvaksi torstaina. Sen oliskin paras jo silloin tulla kun pitää lähtee työmatkalle niin sais sen häädettyä ennen sitä pois. Ens kierron 5-9 päivä otan sitten ne ekat clomit ja katsotaan miten vanhan konkarin käy....=)
Mooliseni: hienoja uutisia =) Tuu sitten heti kertomaan miten inssissä kävi. Mahtavaa, että se plussa on nyt NIIIIIN lähellä =)
Naksu: mä olen miettinyt myös vilttiketjuun siirtymistä, kun käyn sitäkin aina lukemassa, mutta en ole nyt vielä ainakaan ilmoittautunut...Ehkä tässä kesän korvilla sitten jos niistä clomeistakaan ei apua ole....
Mutta nyt vielä töiden kimppuun ja sitten pitää katsoa se Killan mainostama dokkari (vai kuka sitä mainostikaan....)
Terkuin Afternoon
Tällä hetkellä alavatsaa ja kohdun seutua vihloo ja juilii niin vietävästi. Aivan irvistellä pitää! Heti heräsi pieni toivonpilke, että ehkäpä nämä on nyt niitä kiinnittymiskipuja! Kun ei ole edes samanlaista juilintaa, kuin silloin kun on maha sekaisin tai kun on ilmavaivoja! :D Aaapuuuvaa! Voi että, olisipa tämä nyt sitä! Kestäisin kaikki maailman juilinnat ja vihlonnat kun vain tietäisin, että se johtuu siitä, että minulle on tulossa lapsi!
Alkoi tuo vihlonta tuossa muutama joku puolisen tuntia sitten ja on vain vähän voimistunut. Aaargh, että voi olla tällainen että elättelee toiveita näin kovasti! Vaan täytyy sanoa, ettei viime kierrossa (tai ylipäätään ikinä aiemmin) ollut mitään tällaisia tuntemuksia! Siksi kai sitä elätteleekin toiveita, että ehkä siellä onkin kyytiläinen. Huhhuh, ja vielä pitäisi jaksaa ensi viikonloppuun asti (vähintään) odottaa tuota testaamista, nyt vasta kp18/25-30.
Muitakin ns. raskausoireita olen havainnut, nimittäin pitää kokoajan juosta vessassa, vaikka yleensä mun rakko kestää helposti useiden tuntien pidättämisen. Myös se nännien kipeytyminen mietityttää, jatkuva nälkä ihmetyttää (yleensä riittää aamupala ja päivällinen eikä tule nälkä kuin ihan myöhään yöllä, mutta nyt koko ajan nälättää, vaikka äsken söin kiinalaista aimo annoksen!) ja vielä tuo ilmestynyt vihlonta tuolla kohdun kohdilla. Tämä tyttö kyllä tippuu korkealta ja lujaa, kun ne menkat sitten alkavatkin :D
Huh, että tuli omanapaista tekstiä, on vaan niin mahdottoman jännää täällä :)
[color=red]Pahoittelut tädistä niille, joiden luokse se pässi taas löysi! Ainakin fayfiorina, bianco ja hoyt, pahoittelut :([/color]
Kiva Aftis, että säkin olet vilttiketjua tutkaillut...ja sulla on nyt piiiiiiiiiiinaaaaaaa! *peukuttaa Aftikselle*
Naksu, toivottavasti tabut tuottaa tulosta tässä kesän puolella; kyllä meidän olis toooooodella korkea aika siirtyä o-puolelle:=)
Killa, inssi tehtiin " vasta" pe, kun munis kasvoi vaan sen millin päivässä, pe oli jo kp 21!!! Simpat piti ainakin meillä viedä 2 h ennen, että aika säätämistä oli, mieskin joutu palaamaan työreissulta kesken kaiken. Tosi nopee toimenpide, katetrilla viedään simpat suoraan kohtuun, ihan pikkasen nipisti, ei muuta. 10 min päästä olin jo klinikalta ulkona:=) 400 e maksoi, kun miehen osuuskin lasketaan mukaan. Ja tuo summa sisälsi koko alkukierron, mulla yhteensä 3 käyntiä ja 2 ultraa ennen inssipäivää. Ett uskoisin että hiukan halvemmallakin voi päästä, koska eihän noita käyntejä ja ultria tarvita selvässä tapauksessa kuin 1 ja jos ja kun on hoidossa jo jollain gynellä. Mulla on sellainen aika hyvä vakuutus vanhoilla ehdoilla ja yritän, jospa se korvaisi mun osuuden, n.320 e.
Sitäpaitsi, en usko että tätsy löytää sua tällä kertaa;=) *haleja Killalle*
-mooli
Täällä on peukut pystyssä! *bd*
Mutta siis, miksi taas olen täällä: surffailin tässä netissä ja huomasin, että eihän siinä greippimehussa estrogeenia (muistelen siis niin täältä lukeneeni) voi olla, kun löysin seuraavan Wikipedian sivuilta: " Estrogeenia on myös ehkäisypillereissä." Siis ehkäisee oviksen tapahtumista? Tai siis pitää varmaan seuraavaksi perehtyä naisen biologiaan... ;)
Nyt koitan keskittyä tohon ohjelmaan... :)
Tulin aikani kuluksi piipahtamaan. Mies lähti yöksi töihin ja jäin yksin. täällä oikeastaan jännät paikat ku on kp26/26-27 eikä tätistä tietoakaan vielä.. Yleensä rinnat arat ja siivous vimma iskee viim 5pv ennen mut nyt ei mitään. Paitsi väsyttää kauheasti ja etoo aamuisin ku pitäis nousta ylös.. Mistä lie johtuu..? No täytynee odotella rauhassa. Koskaan ei kyllä ole kierto ollu enempää ku maks 27pv. Hauskaa illan jatkoa ja alkavaa viikkoa kaikille.
Plussa säteitä myös lähettelen++++++++++++ ;)
Huh, lopultakin kotona töistä ja kone toimii taas, joten ei tartte töissä kattella pinoja, jään pian " kiinni" ja pomo tietää mitä tekee kun mulla määräaikanen työsuhde vain syksylle ja jatketaan tarpeen mukaan. Ketuttaa kun raskaus on pomolle sairaus.
Kattelen tässä sivusilmällä tuota ykkösen dokkaria ja jotenkin vaan alko ahistaa tossa parin muijan itsekeskeisyys. Siis mitäs minä tiiän kun en ole äiti, mutta silti..... Eihän se tietysti ole yhtä onnea ja auvoa. Kuiteski.
Menee niinniinniin hitaasti tää eka kierto pillereiden jälkeen. Ja mikä siinä on että ne jotka unohtaa yhen pillerin tai käyttää kännireissulla kortsua joka puhkee, tulevat heti raskaaks vaikka se ei ole toiveissa ja sitten on tätä porukkaa täällä.. Valtava hali kaikille enskoille. Kyllä se aurinko paistaa meijänkin pinokasaan joskus.
Taijan olla hiukka kärttypäällä. Töissä tänään 3 työkaveria joista 2 naista: loppukesästä synnyttävät ja mies joka on tuore isä. Siinä sitä ihmeteltiin äitiyspakkauksia ja kummilahjoja koko työpäivä. Ehkä oon kauhea ihminen. Nää ihmiset vaan ei ole kovin läheisiä joten kateus kai puhuu kovempaa kuin jos olisi ystävistä kyse.
Kasapäin plussasäteitä.... Positiivisia ajatuksia ja tätikarkotteita!
" Itkupaju" ;)
...tosin tissuttelut jäi tohon kahteen kaljaan ku isäntä joi eilen kaikki muut! Rrrrräyhhhh!
Piti vaan tulla sanomaan että tulkaa ihmeessä kaikki " vanhat" enskat myös tonne vilttiksen puolelle juttelemaan, olis niin mukava saada edes osa vanhasta porukasta kasaan! Pyöriihän täällä vielä meitä, Killa, mooli, Aftis... Ketä muita..? Masun juttusia luin muuten jossain pinossa... Onpa kyllä tosiaan meidän vanhojen joukko kutistunut, hyvä vaan, mutta tulee vähän orpo olo välillä... Tiedättehän tunteen? Sitten ku käy tuolla odotuspuolella vakoilemassa ni aina yllättyy miten pitkällä nuo tärpin saaneet enskat jo onkaan! Siellähän q, queen, ull-maj, pepsis jne. jo ovat kasvattaneet huimat masut!
Noh, tulipa herkisteltyä, mutta jälleen, palaillaan!
Täällä taas. Äitienpäivä on alkanut ihan kivasti, yöllä kävin oksentamassa ja istumassa pytyllä pidemmän aikaa. Ei voi ymmärtää tätä mahan toimintaa :/ Olin kai syönyt hieman huonommin eilen, kun yöllä sitten heräsin huonoon oloon ja kiiruhdin vessaan. Ei kiva :// Näköjään se keho kertoo, koska on tullut syötyä jotain, mitä ei pitäisi syödä.
Nyt on kyllä ihan hyvä olo, olen voinut jopa juoda kahvia ja se kyllä kertoo paljon! :D Lenkille en uskaltanut kuitenkaan lähteä, pelkään, että jos huono olo kuitenkin yllättää, niin joudun jonnekin jonnekin puskaan yökkimään tai jotain vielä pahempaa. Mies on ollut ihana, se yöllä heräsi, kun tulin veskistä ja silitteli minua ja lohdutti, kun oli niin inha olo. :) Ihana.
Kp18, ei mitään uusia tuntemuksia. En usko että tuo viime öinen liittyisi mitenkään raskauden mahdollisuuteen, se oli vain jokin ruoansulatushäiriö tms. Mites muut enskat? Toivottavasti pian kuullan plussauutisia!
Onkohan [color=red]Siru[/color] kertonut vanhemmilleen olevansa raskaana? :)
Aaargh, huomiseksi pitäisi saada 3-5 sivuinen essee valmiiksi ja luettua yksi kirja huomista tenttiä varten. Rasittaa. No ei, kyllä tämä tästä, onneksi se essee on aiheesta, joka on minun sydäntä lähellä ja tenttikirjakin on todella mielenkiintoisesta aiheesta (" varhaiset ihmissuhteet ja niiden häiriintyminen" eli vanhemman ja lapsen kiintymyssuhteista juttua sekä niiden häiriöistä ja vaikutuksista elämään jne.)!