Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette toimineet jos jompikumpi saa perintöä

Vierailija
27.12.2018 |

ja haluaisi maksaa sillä yhteisen asunnon (50/50) asunnon asuntolainaa pois? Esim lainaa 150 000€ ja toinen saa perintöä 80 000, mikä on paras tapa toimia? Laitetaanko perheessä kaikki samaan kasaan virallisista omistusosuuksista huolimatta? Vai pitääkö tehdä jotain papereita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala laina. Heti maksat pois mitä pystyt, yhteinen kotihan se on.

Mä sain vaatimattoman 20 000e perinnön ja ostin sillä meidän perheelle uuden auton, ja tietty miehen nimiin.

Vierailija
2/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä saanut lyhentää oman osuutensa lainasta ja toinen ei perintöä saanut jatkaa oman osansa maksua niin kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naimisissa ootta ei tollasia paperijuttuja mietitä.

Vierailija
4/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perinnöstä oli testamentilla suljettu puolison avio-oikeus pois, joten katsoimme viisaammaksi, että mies tekee perinnöllään mitä haluaa. Tosin meillä ei ole mitään yhteisiä lainoja,joita pitäisi maksaa pois.

Vierailija
5/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä vain minä olen saanut jo perintöä ja siinä oli puolison oikeuden poissulkeva pykälä mukana, joten perintö on minun.  Jos olisin käyttänyt sen yhteisen kämpän lainanlyhennykseen, siitä olisi tehty erillinen paperi, jossa todetaan näin. 

Vierailija
6/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin lainaa pois, mutta niin että omistusosuuksia muutettaisiin ja/tai avioehto. Reilumpaa kaikille niin

Vierailija
7/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä omistusosuuksia muutetaan? a ostaa b:ltä 30% asunnosta ja sitten b maksaa sen lainan pois? Missä välissä ja kuka maksaa varainsiirtoverot ja muut verot jne?

Vierailija
8/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin niin, että minä maksoin oman osuuteni lainasta pois, mies jatkoi oman osuutensa maksamista normaalisti. Toki ryhdyin sitten kustantamaan suuremman osan perheen kuluista, joten mies pystyi maksamaan oman lainansa nopeammin pois. Sitten kun mies sai perintöä, suurin osa rahoista laitettiin lasten tileille.

Vierailija
9/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöä saanut lyhentää oman osuutensa lainasta ja toinen ei perintöä saanut jatkaa oman osansa maksua niin kuin ennenkin.

Laina on yhteinen/kummankin nimissä. Jos sen loppulainan lähtee ”siirtämään” vain toiselle, pankki keksii että kyseessä on uusi laina ja pakottaa tilalle kalliimman lainan.

Vierailija
10/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laina on yhteinen/kummankin nimissä. Jos sen loppulainan lähtee ”siirtämään” vain toiselle, pankki keksii että kyseessä on uusi laina ja pakottaa tilalle kalliimman lainan.

Sen uuden lainan voi vaikka kilpailuttaa muistakin pankeista. Ei pankki mitään pakota =)