Viikonloppu-pino SYYS2004 äideille!
Tervetuloa takaisin Saamuska :) Ihana matkakertomus sinulla oli kerrottavana; tuntui kuin olisi ollut livenä paikalla. Osaat kertoa hienosti. Kiitos.
Kerpulle kovasti voimia. Täältä tulee ensimmäinen voimahali ja rutistus!!
Nyt tämä nainen menee nukkumaan.
MUKAVAA ÄITIENPÄIVÄ-VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
Alli
Kommentit (33)
Ihania mammoja pino täynnä! Onnea kaikille!
Kerpulle hurjasti tsemppiä! Kerro ihmeessä s-postissa. Se voi vähän helpottaa oloa.
Minä sain aamiaisen vuoteeseen. Mies on lisäksi hoitanut lapset koko aamun. Esikoinen oli tehnyt ihanan patalapun johon on itse kirjottanut " Onnea äiti" ja oman nimensä. Toisella puolella piirretty Nalle Puh:) Lisäksi oli vielä sellainen koivunrungon viipale jossa oli koristeita ja naula, eli naulakko tolle patalapulle. Niin liikkistä!
Mies meni kuvaamaan mun tulppaaneja ulos. Ovat kukkineet koko viikon ihan täysillä. Täytynee suoriutua suihkuun, että päästään liikkeelle tänään.
T: Ynis
kaikille meille upeille syysäideille !
Kerppu, halaus ja lämmin ajatus! Olen myös valmiina " Kuuntelemaan" . Kirjoita ihmeessä, oloa varmasti helpottaa. Täällä ollaan.
Tuntuu jotenkin tylsälle jatkaa omia jorinoita mutta laitan kuitenkin vähän.
Minäkin sain aamiaisen sänkyyn ja mies ulkona tytön kanssa. Sain myös lahjan, uuden kännykän kun vanhan on tyttö rikkonut :( Ehkä jonkun mielestä tylsä lahja mutta tarpeeseen tuli - ja en oikeastaan edes odottanut mitään lahjaa. Minusta on ihanaa kun saan nukkua ja istua valmiiseen ruokapöytään.
L pyörii edelleen täällä kulmilla ;)
Alli
PS. Kerppu vielä, VAU mikä saavutus painohommissa. Hienoa!
PSS: Tuttis, mun 30-v. synttäreistä jo jonkun verran aikaa mutta koska olen syntynyt sydänkesällä, vietimme juhlia grillibileiden merkeissä. Ystäviä ja sukulaisia pystyi kutsumaan näin aika paljon koska tilaa oli istuskella puutarhassa. Meillä tarjottavat olivat siis sellaista grilliin sopivaa (ei pelkkää makkaraa kuitenkaan :) ). Ja pientä naposteltavaa. Booli oli ja siideriä sekä olutta. Kivaa ja leppoisa yhdessäoloa. Ystävät olivat polttaneet mulle CD:n lempikappaleistani ja ekana kyllä soi juhlan kunniaksi T.Kansan " Kolmekymppinen" . CD:n kansikuviin oli painettu kuvia meikäläisestä vuosien varrella - alkaen 80-luvun villistä nuoruuslookista :) Hauska.
TYpy nukku melkein ysiin,mies laitto aamupalan ja hoiti typyn pesut :-)
Poika oli tarhassa maalannu kukkaruukun ja siinä kasvaa auringonkukka....Ihana!!!!Oli tehny myös kortin ja siihen oli kirjotettu miksi poika tykkää äidistä...Itku tuli ku luin,oli niiiiin ihania asioita luetellu...Siinä oli sekin et hän tykkää ku mä illalla laulan hänelle ja typylle....
Mies toi perjantaina suurensuuren kukkakimpun ja oli tehny kortin..Lahjan taidan ottaa parinviikon päästä laivankempparissa...
Nyt on poika uimkoulussa,sitten hakee mies ruokaa..Typy kattoo Puuha Peteä...jee!!!
Olen tässä risteilyhintoja katellu,nyt ku miehen loma selvis...KAi nuo lapset pitäs ruotsii edes viedä..Siljalle tekis mieli mut on niin paljo kalliimpi ku Viikkari...Ärsyttää ainanen rahanmiettiminen!
Mukavaa päivää kaikille!
jatu
Siksi siis täällä notkutaan. Mies ilmeisesti jotakin kokkailee, tuoksusta päätellen ainakin, nam. Tyttö menossa päiväunille. Kovasti touhunnut ulkona, onneksi ehti ennen sadetta. Ihanaa että sataa :)
Jatu ja Ynis, minäkin lievästi liikkuttuneena luin mitä ihania juttuja olette saaneet lapsiltanne. Suloisia juttuja!! Odotan jo aikaa jolloin saan tytön itse tekemiä kortteja, ja/tai muita ihania itsetehtyjä juttuja :) Silloin tuntuu varmasti äitienpäivä ihan oikeasti äitienpäivälle. Ehkäpä jo ensi vuonna saan itsetehdyn kortin ... Snifff.
Tyttö kyllä tuli ihanasti halaamaan minua aamulla isänsä kanssa ja sanoi " äitti, ootta" (=äiti, potalle). Heh. Joten sain viedä rakkaan lapseni potalle äitienpäivän kunniaksi. Ja olen oikeasti siitä kiitollinen. Luin nimittäin Hesarista sen jutun " Seulotut" (joka kertoi siis äideistä jotka päätyneet raskaudenkeskeytykseen sikiöseulonnan tulosten perusteella). Surullista.
Ai niin, Ynis. Laitahan s.postiin kuvia kukkivista tulppaaneista!
Alli
Ihanaa, elämäni toinen äitienpäivä! Puhelin juuri mummini kanssa joka totesi, että tämä on hänen viideskymmenes ja aina vain maistuu yhtä hyvälle!
Sain aamulla kakkua ja kahvia. Lahjaksi pyörän. Jee! Olisi se ostettu muutenkin, mutta hyvä näin. Eipähän tarvitse itse ravata kaupoissa. On se vaan niiiiin ihanaa olla äiti.
Sitten ennen kuin unohdan -kiitos matkahaluja herättävistä kuvista! Onnea uuteen asuntoon Piletti! Kuullostaa niin ihanalta. Voin kyllä erittäin hyvin kuvitella, että tahdotte jäädä samoille kulmille. Minunkin on aina katsottava tuon seudun asunnot läpi, vaikka todellisuus on ostomielessä aivan toista!
Onnea spostissa oleville raskautumauutisille!!!!!
Lapsesta:
Meillä jyrää nykyisin kaksi sanaa yli muiden: Kukka ja kakku. Heti aamusta ryhtyy hokemaan näitä. Tahtoo ulos keräämään voikukkia ja tekemään kakkuja. Hakkaa ulko-ovea ja sanoo : kop kop -kukka, kakku. Ihqua. Vesivärit on myös in. taiteilee aikansa ja ottaa paperin käteen, katsoo kaukaa, jolloin pitää kysyä onko teos valmis. Vastaus: ei. jatkaa taitelua ja uusi katsomisrumba kyssäreineen. Tätä voi jatkua vaikka kuinka kauan. Sormiväreihin ei koske, sillä ne sotkee. pitää hän mielestään mennä sitten heti pesemään käsiä. jos ruokaa menee vahingossa käteen, on se livakasti pyyhittävä, sillä eihän nyt likaisilla sormilla voi syödä. Tarkkako ;)
Minusta:
Realistuu pikkuhiljaa tämä työn alkaminen syksyllä. ensimmäinen suunnittelupäivä takana. Tuntikehys annettu. Sain loistavan luokkatilna. Opiskelukaverini vetää rinnakkaisluokkaa vieressäni ja meillä on siirrettävä laisiseinä välissä. Meillä on ihan tajuttomat yhtestyökuviot suunnittelilla. Olen aivan fiilareissa!!!!!! Kepsukin sai hakemamme tarhapaikan työmatkan varrelta.
kaikkea kaunista ja kivaa,
hk
Kerpulle lämmin halaus. Vaikka mistään en mitään ollut kuullutkaan, jotenkin jotain tuollaista arvelin olevan stressisi taustalla:/ Hienosti olet painoa pudottanut. Wau!!!
Liikuttueena minäkin luin Jatun ja Yniksen kertomaa. Ihania lahjoja. Minä sain Onnin tuomana kortin ja sen polkupyörän mittarin, jota toivoin. Onni kantoi lahjaa hokien tiitoos, tiitoos:) Aamupalaa en saanut sänkyyn kun olin sanonut, ettei tarvi. Kakkua maistettiin äsken ja olihan hyvää.
Ynis, kerro ihmeessä jos olette tulossa Ouluun kesemmällä. Olis kiva nähdä. Mehän ollaan kyllä täällä.
Nyt pitää lähteä katsomaan asuntoa. Ajatus hyppii, oli pinossa niin liikuttavia asioita monessa mielessä.
T-P
vielä hetki omaa aikaa, menen sitten herätään esikoisen. Meni päikkärit hieman myöhään kun mummoloitiin aamupäivä. Meilläkin oli ihana aamu vaikkakin mies nukkui mutta esikoinen haki keittiöstä kortin ja alkoi laulaas amalla ees takaisin pomppine ja juosten " paljon onneea äiti" ja lauloi koko laulun. tosi ihanaa ja suloista, kumpa oisin saanut kuvattua. Kortti oli hieman pettymys, näytti ainakin hoitajan tekemältä, silkkipaperista tehty korttiin kaksi ruusua, sinänsä hieno, mutta odotin jotain poikien tekemää. Voihan toki olla että isompi on rutistanut paperieita, mutta oli ehkä liikaa aikuisen tekemän näköinen. Noh pääasiahan oli että lauloi äidille ja sai antaa kortin. Niin no sainhan minä sitten piirustksen, se olikin hieno. Isänät oli jättänyt ruusun pöydälle aamulla. Nätti oli ja saa viedä sittenpihalle kunhan takatalvi hellittää.
Ihania hetkiä monilla ollut ja kivoja ja toivottuja lahjoja moni saanut. Oma aika ois kyl ollut aika hieno saada, mutta veikkan että ois mennyt siivoamiseen mulla. Harmittaa kun ei eilen siivottu kunnolla, aika sekaista on :( Noh keskiviikkona on lakkopäivä niin jos veisin lapset hoitoon ja siivotttaisiin. Vaan jos lunta sataa tai vettä niin eipä huvita siivota, ja paleltuu jos meinaa ikkunoita pestä. Mun tuuria.
Kerpulle ensin iso hali, kirjoituksesi pisti todella miettimään. Kovasti jaksamista ja voimia tulevaan. tietämätää taustoja, olen sitä mieltä että jos elämä on kurjaa eikä yhteiselosta tule mitään, lapsillekinon parasta elää poissa sellaisen keskeltä. Kokemusta on, vanhemmat erosi lopulta mun kirjoitusten aikan, melkoinen ajoitus, mutta hienosti selvisin ja olen oikeasti onnellinen että erosivat. Vanhimpana lapsena näin ja kuulin mitä ei olisi lapsen pitänyt kokea. Kaukan ei ollut oma romahtaminenkaan, luulen niin. Mutta se puoli, että vieläkin haukutaan toisia aina kun mahdollisuus, ei ole kivaa lapselle. Heille vanhemmat ovat kuiteskin isä ja äiti, oli heidän välinsä mitkä tahansa. Sitten positiivisempiin asioihin: onnittelut melkoisesta painonpudotuksesta! Todella huimaa!
Nyt suonette anteeksi poistumiseni, mene herättämään poikia, jotta saan ne unille illalla.
T.tuttis
Mies on ylittänyt itsensä. Sitäkö se libidon löytyminen teettää:) Lapset jäi mun vanhemmille ja mies vei mut Seurahuoneen uusittuun ravintolaan äitienpäivälounaalle. Oli huippuhyvät ja hienot alkuruuat. Pääruoka ei ollut niin hyvä, mutta jälkkärit oli taas ihan hyvät. Oltiin kyllä ainakin 10 vuotta nuorempia kuin muu asiakaskunta ja pukeuduttu aika tavallisiin vaatteisiin, kun muut oli ihan juhlatamineissa. Ei annettu kuitenkaan liikaa häiritä, vaan syötiin hyvin ja nautittiin.
Nyt se tympeämpi puoli, eli kai se on pakko ryhtyä siivoamaan. En edes tiedä millon täällä on viimeksi siivottu. Äitiä en kehtaa tänne ottaa tälläseen kämppään hoitamaan lapsia ensi viikolla ja huomiseksi en viitsi kaikkea tekemistä jättää. Tiistai on kiire päivä ja sitten lähdetään reissuun. Minä pääsen shoppailemaan:)
T: Ynis
Niin Tuttis, meillähän tais olla sama synttäripäivä mutta vuosi eri. Mä sitten ens kesänä juhlin:) Niin ja huumoria lähetän sinne lumen keskelle:D
Antakaapas vinkkejä 30-v juhliin ja lahjoihin!!! Mies täyttää 29. tätä kuuta kolkyt. Lahjasta ei tietoakaan ja olis kiva jollain tavalla yllättääkin. Kunnon juhlat luultavasti sitten järkätään kun saadaan asunto tai sitten jos näyttää, että ilmat sallis, vois tänne porukoille pyytää väkeä. Ulkona on tilaa kun on julmetun kokoinen tontti (vähän liioiteltu..). Vois grillata ja silleen. Itse haluaisin käydä sitten vaikka syömässä miehen kanssa kaksin ja tehdä jotain erikoista, esim. käydä meloon tms. Kertokaa hyvät vinkit.
Onni oli yöllä taas niin levoton ja 5 aikaa meinas herätä. Kuudelta sitten ylös. 9h yö taas. Päikyt sitten oli melkein 4h. En tiiä mitä tämä nyt on. Tänään aloitettiin antaan sitä toistakin suihketta, en muista kumpi on kumpaa.. Jospa siitä tulis apu. Eihän tuosta tule mitään, että nukkuu noin lyhyitä öitä. No joo, onpas taas isot murheet mulla.
T-P
Heräsin hetkeksi aamulla, mutta jatkoin perheen kehotuksesta heti uniani ja nukuin puolille päivin :) Antsa oli (päiväkodin tätien ruhtinaallisella avustuksella) askarrellut sydänkortin. Olivatpa ottaneet sitten päiväkodissa pari valokuvaakin Antsasta ja kaikki oli pakattu itse tehtyyn kirjekuoreen. Esikoinen oli koulussa askarrellut äitienpäiväkortin ja keskimmäinen juurruttanut eskarissa köynnöskrassin ♥
Kävimme koko perhe syömässä ravintolassa (henkilökuntahinnoin ;)) runsaan äitienpäivä" lounaan" . Alkuruokana oli kalainen alkuruokapöytä (jossa mm. kokonaisia katkarapuja, graavikaloja, savukaloja ja mätejä), pääruokana oli kolmenlaista pihviä ja jälkiruokana tietysti kakkua ja kahvia (*taputtaa täyttä pömppäänsä*).
Kerpulle *halaus* Ilmoittaudun (ainakin virtuaaliseksi) olkapääksi minäkin. On varmasti parasta tehdä se, mikä itsestä hyvältä ja varsinkin lapsia ajatellen parhaalta ratkaisulta tuntuu. Pahaa oloa ei kannata loputtomiin itselleen kasata.
Mukavaa äitienpäivän jatkoa kaikille!
SaaMa
...ps...Iso L vieraili meilläkin viime yönä ♥ (olikin ollut karussa kauan)
Ja jos on tuoksuva niin toivottavasti se tuoksu tulee pullosta. Eikä pihalta niinkuin meillä. Sikatilalliset levittävät lietettä pellolle. Meillä ei ulkoilla muutamaan päivään. Onneksi nuo lähistöllä olevat possutilojen pitäjät ovat yleensä levittäneet lietteen aina samoina päivinä. Niin ei tarvitse viikkotolkulla tätä hajuhaittaa sietää.
Ihana aamu. Mies antoi minun nukkua niin pitkään kuin halusin. Toi vain Rosaa välillä tissille. :-) Heräsinkin vasta klo 12 jälkeen. Osasyynä univelkaan oli että perjantaina kaverit forssasta pyyhälsivät meille joten tuli istuttua iltaa luvattoman myöhään. Mutta kivaa oli!
Sinillä on ollut monta huonoa päivää. Kiukuttelee paljon, mutta uusia hampaita en suussa havainnut. Taitaa kuitenkin jokunen hammas olla tulossa, kun viileäpuruluu käy kuitenkin usein suussa.
Öh, muka oli paljonkin kerrottavaa mutta nyt pää tyhjeni. No ei tainnut olla kovinkaan kummoista asiaa. Rosa katselee jo terhakkana maailman menoa, tomerasti päätään kannatellen. :-) Siirrynkin sitten muiden napoihin.
Ayapin idea syysmammakorttelista oli loistava! Ehdottaisin että rakennutetaan kortteli tänne, täällä on tilaa ja halvat tontit ! Hmm. pitikin kirjoittaa noista toukukuun hajuhaitoista..
Voi Lillin liukumäen laskua ja Voi Motin eloa!
Kerpulle voimia uuden elämänvaiheen aloitukseen! " Lämmin virtuaalihalaus" . Ja onnittelut laihduttamisesta!
Rosa huutaa ruokaa.. Palailen..
Lila75
Kiitos kaikille tuestanne :) Sitä tarvitaan...
Mut Tikrulle tässä nyt pakko raapustaa. Kauanko Onska oli ilman sitä (oranssia?) suihketta? Pistä vaikka s-postia, ettei mene taas a-jorinoiksi...? Been there, liity astma-listalle. Jooko? Siis yahoo mut astmalapset. Saatat saada sieltä tietoa jota et ehkä saa lääkäristä ikinä...
En nyt jorise muuta, nukkuun jos menis. Aamulla tulee kirkolta ihminen kuuntelemaan... Lapset vien ystävälle siksi aikaa. Ei lasten korville sopivaa.....
Lapset on muuten ihan tukossa taas. Otettiin riski ja osallistuttiin jokavuotiseen Vantaalla järjestettävään äitienpäivän lusikkajuoksuihin. Sassaki juoksi elämänsä ekan 30m ajanotolla, juoksijan numerolappu rinnassa ja sai palkintolusikan Tiisanojalta vielä päälle :) (niinku siis jokainen juossut) Siellä oli yli 500 osanottajaa!!! Lapset syntyneet 2005-1994. No, poitsun tilanne ei kohentunut edes nukkuun mennessä :( Aloitin prednisolon-kortisonitablettikuurin: määrätty vaikeutuneen astman ensiavuksi. Siis mikään lisäavaava ei auttanut :( Ei lyhytvaikutteinen eikä pitkävaikutteinen... On tää syvältä!!!! Poitsu sai siis pef-mittarin reilu viikko sitten, sillä pystyy mittaamaan hengityksen tilannetta. Helpottaa muita, mä nyt jo osaan muutenki... Lukemat siis ihan liian matalat verrokki-lukuihin. Eikä siis mikään avaava nostanu lukemia :((
Ihanaa että olette olemassa! Syyäippä-kortteliin muuttais tää kans! Kunhan se kortteli olis näillä seuduin :)
Punaviinilasillisen kera,
Kerppu
Tuntuu niin tyhmiltä omat jorinat kun tosilla on " oikeita " ongelmia...
Mä tiedä et tää on käsitelty..ongelmia ei verrata,toisen ongelmat ei vie toisen ahdistusta ja avun tarvetta pois ja niitä jorinoitakin tarvitaan..mutta..
Kerppu:Vaikka olen jonkin aikaa tiennyt,se eka uutinen tuli niiiin yllätyksenä!!!En oikein vieläkään usko ...pelottaa ihan lukea mailia,mutta tahdon tietää..en varmaan voi/osaa auttaa mutta jos edes tukea...tai ainakin tiedät että olen olemassa jos tarvitset!Hali!
jos nyt nukkumaan....
jatu
P.s:Mulla on ollu se ammatinvalintakriisi...jos pysys omalla alalla mut yökkönä?!