Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

unissaan puhumisesta

14.03.2006 |

minulla on 2,5 vuotias poika joka puhuu joka yö unissaan. Kauhistuttaa välillä kun hän huutaa isoon ääneen jotain mikä on tapahtunut päivällä ja alkaa sen jälkeen itkemään. Nukahtaa kyllä uudestaan kun toppuutan toisesta huoneesta. Olen alkanut miettiä että pitäisikö tutkia asia, onko kaikki kunnossa, kun poika näkee joka yö ihan kauheita unia ja huutaa isoon ääneen. Päivällä halimme ja pusimme ja hän on sylissä sitten hän sanoo minulle usein että minä rakastan äitiä, tai että minulla on äitiä ikävä.

Poikani saa paljon rakkautta ja hellyyttä, mutta on varmaan niin pelokas että yöllä kun päivällä koetut asiat tulee uneen, niin alkaa kaipaamaan äitiä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni normaalia kun tämän ikäisen elämässä tapahtuu niin paljon ja käsittelee niitä sitten yöllä ja unissaan. Meillä poika ainakin on täydessä unessa ja alkaa itkeä. Taputtelen pepulle ja kuiskailen, että äiti on lähellä niin yleensä rauhoittuu siitä. Joskus herää ja kun kysyn näkikö pahaa unta niin sanoo että " joo" ja kertoo mitä näki. Kerrankin itkukohtauksen sai aikaan vain (?) uni jossa hoitokaveri oli hukannut pehmolelunsa... =)

Vierailija
2/2 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni alkoi myös huudella ja itkeä unissaan. Ei kamalan usein, mutta joskus ja sitä on jatkunut puolisen vuotta.

Neuvolassa kerran kysyin asiasta ja sanoivat tuota, mitän edellinenkin vastaaja, että ei huolta. Tässä vaiheessa lapsen elämään alkavat kuulemma tulla möröt ja sen sellaiset, tapahtuu paljon asioita, joita ei kunnolla käsitä ja jotka sitten unessa tulevat esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla