Saako osa-aikainen mitään tukia?
Saako osa-aikaista työtä tekevä mitään tukia? Työpäivä olisi alle 4 tuntia viitenä päivänä viikossa. Tuntipalkka noin 10-11 euroa. Tällä palkalla ei makseta edes vuokraa.
Ja saako mitään asumistukia ja muita, jos on tilillä säästössä rahaa? Olen tehnyt aikaisemmin täyttä työpäivää ja säästänyt asunnon ostoa varten.
Kommentit (16)
Kyllä olet oikeutettu soviteltuun työttömyyspäivärahaan. Noilla tiedoilla saisit ehkä noin 300-400 euroa kuussa palkan päälle.
Saat sovitellun työttömyyspäivärahan vain sillä ehdolla, että olet työkkärissä kirjoilla kokoaikatyön hakijana ja suostut työkkäristä kaikkeen mahdolliseen tulevaan pompotukseen.
Kiitos vastauksistanne. Mitä kaikkea tuo työkkärin pompottelu pitää sisällään? Stressaan muutenkin töistä ja en jaksaisi siihen päälle vielä työkkärin kanssa asua.
Hyvä tietää, että säästöt eivät vaikuta. En mielelläni käyttäisi niitä, koska olen säästänyt pitkään asuntoa varten.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet oikeutettu soviteltuun työttömyyspäivärahaan. Noilla tiedoilla saisit ehkä noin 300-400 euroa kuussa palkan päälle.
Saat sovitellun työttömyyspäivärahan vain sillä ehdolla, että olet työkkärissä kirjoilla kokoaikatyön hakijana ja suostut työkkäristä kaikkeen mahdolliseen tulevaan pompotukseen.
Muuten asiallinen ja hyvä neuvo, mutta ei työkkäri mitään pompotusta harrasta.
Mä olen jo kauan tehnyt noin, eikä mitään ongelmaa työkkärin taholta.
Soviteltu työttömyyskorvaus, asumistuki sekä toimeentulotuki jos ei ole työssäkäyvää puolisoa tai omaisuutta.
Minulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Jospa sieltä jokunen penni heltiäisi. Alkaa kyllä tuntua, että työttömänä pääsisi helpommalla, vaikka mieluummin olen töissä. Stressaa ja ahdistaa.
Mitä nyt seuraavaksi teen? Olen nyt joululomalla ja nykyinen sopimus loppuu pian.
Ilmoitanko itseni ensimmäisenä työkkäriin vai liittoon vai mihin otan yhteyttä?
Ap.
Työkkäristä aloitetaan. Toivottavasti osaavat neuvoa siellä lisää.
Soviteltua peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea tai ansiosidonnaista.Palkkakuitit pitää lähettää tuen maksajalle,Kelaan voi lähettää netissä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne. Mitä kaikkea tuo työkkärin pompottelu pitää sisällään? Stressaan muutenkin töistä ja en jaksaisi siihen päälle vielä työkkärin kanssa asua.
Hyvä tietää, että säästöt eivät vaikuta. En mielelläni käyttäisi niitä, koska olen säästänyt pitkään asuntoa varten.
Ap.
Ei se työkkäri osa-aikaisia pompota,niillä on vaikeampia tapauksia kiusattavana.
Vierailija kirjoitti:
Soviteltua peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea tai ansiosidonnaista.Palkkakuitit pitää lähettää tuen maksajalle,Kelaan voi lähettää netissä.
Eiköhän kaikki työttömyyskassoihin voi laittaa sähköisenä ne palkkakuitit...
Ei Kela ole mikään erikoisuus tuossa asiassa
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Jospa sieltä jokunen penni heltiäisi. Alkaa kyllä tuntua, että työttömänä pääsisi helpommalla, vaikka mieluummin olen töissä. Stressaa ja ahdistaa.
Mitä nyt seuraavaksi teen? Olen nyt joululomalla ja nykyinen sopimus loppuu pian.
Ilmoitanko itseni ensimmäisenä työkkäriin vai liittoon vai mihin otan yhteyttä?
Ap.
Alun jälkeen ei tarvitse kuin lähettää palkkakuitit sovitellun tuen maksajalle.Ensin ilmoitettava osa-aikatyö työkkäriin.
Jos ilmoittaudun työkkäriin, niin pitääkö myös liittoon ilmoittaa? Olen ihan pihalla ja työkkärin sivuista en ymmärrä sanaakaan.
Ap.
Asumistukea ja soviteltua työttömyysrahaa. Myös toimeentulotukea saat sitten kun ei ole säästöjä tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Saako osa-aikaista työtä tekevä mitään tukia? Työpäivä olisi alle 4 tuntia viitenä päivänä viikossa. Tuntipalkka noin 10-11 euroa. Tällä palkalla ei makseta edes vuokraa.
Ja saako mitään asumistukia ja muita, jos on tilillä säästössä rahaa? Olen tehnyt aikaisemmin täyttä työpäivää ja säästänyt asunnon ostoa varten.
Mun yksi kaveri on tehnyt vuosikausia niin, että se käy duunissa muutamia tunteja kuukaudessa sillai et saa tienaa sen oliks se 300e. Toi summa ei vaikuta mitenkään noihin kelajuttuihin. Se sano, että saa työttömyys rahaa sen 518ekk ja sit asumistuet päälle ja sit se saa toimeentulotuen kautta 106ekk plus ne maksaa sähköt ja jos tarvii legurin ja lääkkeet, niin sillä on se sähkönen sitoumus apteekkiin. Se maksaa ite omavastuun vuokrasta 40e ja sit sillä on nettilasku 19ekk ja puhlasku 20ekk.
Sillä jää rahaa käyttöön noiden laskujensa jälkee 845e kk. Siltä ei vaadita yhtään mitään et pitäs osallistuu mihinkään, kun se tekee duunia ton 300e edestä. Mietin just kun yks toinen valittaa, kun se on vakituinen duunari ja sille jää käteen laskujen jälkeen 650e pyöreesti.
Toi kaveri, joka tekee ton muutaman tunnin kuukaudessa yhdessä firmassa, niin se ei aio edes vaihtaa kokopäivä juttuun, kun toi 845e riittää hyvin elämiseen. Kyllä kun ajattelee, niin onhan toi iso raha oikeasti pelkkään elämiseen.
Pitää laittaa hakemukset menemään. En tule pärjäämään muuten. Palkkani tulee olemaan enemmän kuin tuo 300 euroa, mutta alle tonnin. Siitä sitten vielä verot. Hävettää kyllä lähteä "kerjäämään" tukiaisia. Tuntuu ikävältä, että työssä käyvänä ei pärjää palkalla vaan joutuu tukien varaan. Yritin laskea Kelan sivuilla laskureilla suuntaa antavia määriä ja jos saisin sen verran, pärjäisin kyllä. Olen matalapalkka-alalla muutenkin. ap
Asumistukeen eivät vaikuta säästöt. Sitä voit hakea, samoin soviteltua työttömyyspäivärahaa.