Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko riippuvainen miehesi tuloista?

Vierailija
27.12.2018 |

Itse olen tällä hetkellä -lapset 8kk,1.7v ja 4v. Kotona lasten kanssa - mies hyvätuloisessa työssä. En ilman miestäni pystyisi tekemään ja toimimaan kuin tällä hetkellä. Meillä siis aina on ollut ns.yhteiset rahat.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olemme molemmat siinä tilanteessa että mikäli eroaisimme kumpikaan ei voisi jäädä asumaan asuntoomme, sillä vuokra veisi n. 60 % nettotuloista mikä on aivan liikaa. 

Vierailija
22/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole, mutta mies on riippuvainen minun tuloistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Tienataan suunnilleen saman verran, omat tilit kummallakin. Maksetaan asioita vuoron perään, ja sopivasti palkatkin tulee eri aikaan kuusta, eli aina on jommalla kummalla pätäkkää :)

Vierailija
24/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Miehelläni on hyvät tulot ( 5000 bruttona) mutta on hyvin tehokas kuluttamaan palkkansa viimeistä senttiä myöten.

Itselläni tulot reilu 3000 ja reilusti jää säästöönkin.

Elintaso toki laskisi jos miestä ei olisi. Ei olisi varaa yksin asua omakotitalossa enkä kyllä haluaisikaan.

Vierailija
25/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen riippuvainen miehestäni ja hän minusta. Meillä on yhteisvastuullista lainaa, jonka maksuerä on 2700 euroa kuussa. Mies tienaa 1600€/kk ja minä 720€€/kk, eikä kummallakkaan ole yksin varaa lyhennsyksiin ja normaaliin eläämään.

Vierailija
26/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen riippuvainen miehestäni ja hän minusta. Meillä on yhteisvastuullista lainaa, jonka maksuerä on 2700 euroa kuussa. Mies tienaa 1600€/kk ja minä 720€€/kk, eikä kummallakkaan ole yksin varaa lyhennsyksiin ja normaaliin eläämään.

Off topic, mutta millä te elätte ja mikä ihmeen laina teille on edes myönnetty?!

Vierailija
27/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän teillä tämän laskelman mukaan yhdessäkään ole tuollaiseen lainaan varaa?

Vierailija
28/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas miehiään "enemmän tienaavat" palstamammat kertomassa asioita. Totuus on se että naiset maksavat PELKKÄÄ ansiotuloveroa 10 miljardia euroa vuosittain miehiä vähemmän. 

Elämme mieselättäjäyhteiskunnassa, edelleenkin. 

Vierailija
29/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas miehiään "enemmän tienaavat" palstamammat kertomassa asioita. Totuus on se että naiset maksavat PELKKÄÄ ansiotuloveroa 10 miljardia euroa vuosittain miehiä vähemmän. 

No, onneksi sinäkin olet saamapuolella, arvon Sossurotta.

Vierailija
30/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä. Olen riippuvainen kelan tuesta.

T. Työssä käyvä äiti

Vierailija
31/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mutta millä te elätte ja mikä ihmeen laina teille on edes myönnetty?!

No sori, mun tuloista puuuttui nolla. Eletään siis mun palkalla ja kummankin pääomaatuloilla. Lainaa saataisiin kevyesti saman verrran lisää, mutta olisi hullua ottaa.

Vierailija
32/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kyllä, koska olen yhteisestä päätöksestä hoitovapaalla.

Vierailija
33/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä riippuvaisuudella tarkoitetaan. Minulla ei olisi varaa asua tässä kämpässä pelkästään omien tulojeni varassa, mutta ei olisi miehelläkään.

Vierailija
34/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta saat elättää naistasi jos niin haluat. Kommentisi perusteella olisit siihen oikein tyytyväinen. Mikäli sulla edes on naista....

Vierailija
35/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedätkö syyn sille? Kotitöistä ja lasten hoitamisesta kotona vapaa-ajalla ei edelleenkään makseta palkkaa. Siksi naisten tulot ovat alemmat ja maksettu tulovero miehiä vähäisempi.

Tilastoista voit hakea varmistuksen, ihan tunnettu tosiasia.

Vierailija
36/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen.

Vierailija
37/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä asumismuodossamme tarvitaan meidän molempien tuloja. Mutta jos ero tulisi ja muuttaisin omilleni, niin pärjäisin oikein hyvin. Ja saisin lapsetkin elätettyä ihan itse.

Vierailija
38/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Pärjäisin yksinkin, mutta tällä hetkellä huomattavasti huonommin.

Vierailija
39/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedätkö syyn sille? Kotitöistä ja lasten hoitamisesta kotona vapaa-ajalla ei edelleenkään makseta palkkaa. Siksi naisten tulot ovat alemmat ja maksettu tulovero miehiä vähäisempi.

Tilastoista voit hakea varmistuksen, ihan tunnettu tosiasia.

Ei se tätä nettiöyhöttäjää kiinnosta. Kunhan pääsee naisvihaprovojaan suoltamaan palstalle, tietenkin sen ohessa, että tekee kaikki uroteot maailmassa. :D

Vierailija
40/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme alussa olimme suht tasoissa. Aika nopeasti saimme ekan lapsen ja sitten toisen, ennen kuin ensimmäinen oli kolmea vuotta vanha. Mies on edennyt urallaan rivakasti ja tienannut varsin paljon (n. 100k/v). Itse olen tällä hetkellä opiskelija. On selvää, että ilman miehen tuloja elämäni olisi hyvin erilaista. Meillä on aina ollut yhteiset rahat, tosin mies on tehnyt muutamia typeriä, kalliita ostoksia "ilman lupaa", mutta matalista tuloistani johtuen en ole viitsinyt kauheasti nipottaa. Yhteiset tulojen osalta siis, perinnöt ovat onneksi jo testamentein suojattua rahaa ainakin minun sukuni puolelta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme