Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teillä teinit ruokapöytään, kun pyydetään?

Vierailija
27.12.2018 |

Siis pyynnöllä nro ?

Miten suhtaudut jos aina saa pyytää lukuisia kertoja?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävi varhaisteinin kanssa näin, ettei tullut vielä muutamallakaan pyynnöllä. Vein laitteet pois ja käytiin keskustelu, että jatkossa saa olla nälissään, jos ei tule pöytään ekasta kerrasta.

Vierailija
2/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat ensimmäisellä pyynnöllä.

Jos ei meillä tule pöytään, kun pöytä on katettu, lautanen korjataan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee.

Teini on teini.

Turha ottaa pulttia.

Vierailija
4/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit ovat sen verran kovia syömään, että kyselevät moneen kertaan, onkoruoka jo valmista.

Vierailija
5/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit joutuvat itse kattamaan pöydän.

Vierailija
6/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisillä pitäisi olla jo omat ruoanlaittovuorot, esim. kerran kuukaudessa tai kerran viikossa. Ja toki lapsesta asti olisi hyvä opettaa lapset siihen, että ruokailun ajan ollaan pöydässä, että lautanen ei odota sitä että huvittaa taas tulla takaisin pöytään närppimään jotain, että ruokaillessa noudatetaan tiettyjä tapoja.

Jos vanhempien ei ole teini-ikään mennessä tullut opetettua yhtään mitään muksuilleen, niin aika hankalaa se on siinä vaiheessa aloittaa se kasvattaminen.

Vierailija
7/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisillä pitäisi olla jo omat ruoanlaittovuorot, esim. kerran kuukaudessa tai kerran viikossa. Ja toki lapsesta asti olisi hyvä opettaa lapset siihen, että ruokailun ajan ollaan pöydässä, että lautanen ei odota sitä että huvittaa taas tulla takaisin pöytään närppimään jotain, että ruokaillessa noudatetaan tiettyjä tapoja.

Jos vanhempien ei ole teini-ikään mennessä tullut opetettua yhtään mitään muksuilleen, niin aika hankalaa se on siinä vaiheessa aloittaa se kasvattaminen.

Se teinien ”kohta” alkaa kyllä ihan kaikilla. Ihan turha suurennella. Se menee näet myös ohi.

Vierailija
8/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein jo norkoilee pöydän luona ja kyselee, milloin on ruoka. Monesti myös olen vaatinut pilkkomaan salaattia/ kattamaan pöytää tms. (Täytyy pyytää 3-5 kertaa.)

Muuten pyydän syömään 2-5 kertaa, tulee kyllä.

Vierailija
9/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, koska meillä saa pyytää aina lukuisia kertoja, aina on jotakin kesken pöytä-tai kannettavalla koneella tai vaikka kännykällä. Me muut ollaan pöydässä jo aterioimassa ja yhtä ei näy ei kuulu. Mies ei ole moksiskaan asiasta, koska "eihän peliä voi keskeyttää mistä vain tahansa kohdasta" tms ja teinit on teiniä ja ties mitä. Sinänsä pieni asia, mutta minulle kasvanut nyt tod suureksi, koska koen ettei vaivannäköäni arvosteta yhtään, pidetään niin itsestäänselvänä ja on kuin hotellissa. Ei pitäisi ottaa tässä määrin henk.kohtaisesti, mutta miten muutenkaan enää, kun asia toistuu päivittäin ja nyt lomalla useamman kerran päivässä. Aivan äärimmäisen epämiellyttävää eikä ole auttanut hermostumiseni, sanomiseni, selittämiseni eikä mikään. Esimerkiksi tänäaamuna aamupalatilanne, herraa oli pyydetty useamman kerran ja kun oli peli kesken niin ilmestyi pöytään meidän muiden juuri lopeteltua:((

Ap

Vierailija
10/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Ikuisuus sitten kun itse olin teini, meidän perheessä teinit joutu kokkaamaankin sen ruuan! Maatalo ja vanhemmat aina tilan töissä. Lapset teki sisähommat, kokkauksen ja siivouksen. Muistan kyllä kun kaupunkilaiskaverilla kävi kylässä, niin siellä äitinsä toi valmiit ruuat meille ihan sinne teinin omaan huoneeseen kuin hienommassakin ravintolassa. Eipä tarvinnu vaivautua lähtee keittiöön asti syömään :D

Vierailija
11/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattamiskorttia tähän on ehkä turha vetää, ei tätä "ongelmaa" ollut vielä vuosi-pari sitten.

Ap

Vierailija
12/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulevat ja en vaivautuisikaan pyytämään kuin kerran. 

Joskus tietysti on vähän viivettä, kun on jokin homma kesken, mutta ei ole ongelma. 

Ei ole minun asiani maanitella ja jankuttaa ketään ruokapöytään. Eikä meillä tarvitse syödä, jos ei ole jostain syystä nälkäinen -- lämmittää sitten myöhemmin. Ihan turha tehdä asiasta numeroa. 

Vierailija
13/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit joutuvat itse kattamaan pöydän.

Miten se liittyy tähän? Kattavat meilläkin, jos/kun pyydän.

Ap

Vierailija
14/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väilillä tulee, välillä ei. Aina tuleva lopulta ja välillä jopa muistavat laittaa omat astiansa astianpesukoneeseen. Meillä 2 teiniä. Ja tuo kasvatuskortti on kyllä älytön. Parhaita teinien kasvattajia ovat ne, joilla ei vielä teinejä ole 😊

Vierailija
15/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinut pelaavat ympäri maailman olevien kanssa, jos yksi lähtee kesken pelin, peli menee pilalle.

Joten ymmärrän, jos ei kesken pelin pääse.

Ja pelin kesto ei ennalta tiedä.

Vierailija
16/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kata enää teinille äläkä kutsu pöytään.

Vierailija
17/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, aina on peli kesken.

Vierailija
18/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on säännölliset ruoka-ajat eli teinit tietävät, että klo 11.45 syödään, olivatpa he paikalla tai ei. Pelit voi keskeyttää tai pelata loppuun siten, että on tuohon aikaan syömässä. Toki on poikkeuksia eli jos teini ilmoittaa jo klo 11, että tänään on turnaus, peli menee pitkäksi, niin sitten syö, kun ehtii. Toisaalta aika harvoin lounasaikaan on pelejä, pelikaverit kun on ympäri maailmaa ja pelaaminen iltapainotteista.

Mutta vastaus ap:n kysymykseen on, että kyllä, teinit tulevat syömään pyydettäessä, kunhan pidetään huolta siitä, että ruokailu on tuttuun aikaan eikä yhtenä päivänä klo 11 ja toisena klo 13.

Vierailija
19/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti. Joskus saa pyydellä monta kertaa, tai komentaa. Jos näen, että on peli menossa tms. niin sanon hyvissä ajoin, että pitää alkaa lopetella, kohta on ruoka.

Vierailija
20/31 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat eka käskyllä tai ainakin sanovat, että hetkinen teen tän jutun loppuun äkkiä. Tietävät, että jos eivät tule ruokaa saavat vasta, kun kokkaavat itse, koska mä pakastan jämät työeväiksi heti ruokailun jälkeen.