Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhteessa pakko olla ilkeä / jankuttava / dramaattinen tms. että tulee kuulluksi?

Vierailija
27.12.2018 |

Olen luonteeltani aika lempeä ja empaattinen. Osaan kyllä sanoa mielipiteeni hyvin selkeästi, mutta teen se mielelläni kohteliaasti ja lempeästi.

Tuntuu, että parisuhteessa jään helposti kuulematta. Tuntuu, ettei minua oteta tosissaan, koska en räyhää tai mökötä. Aikani kerron tarpeistani ystävällisesti. Jos niitä ei kuulla, lähden suhteesta. Haluan miehen, joka kuuntelee minua sellaisena kuin olen. Miksi heitä on niin vaikea löytää? Turha valittaa "nalkutuksesta", jos ei muuta kuuntele.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa. Toisen kuuntelu on nollassa.

Vierailija
2/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut samaa. Toisen kuuntelu on nollassa.

Olisi kiva tietää, miksi näin? Miksi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jota ei halua kuunnella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista. Minun kokemukseni on, että mitä paremmin kohtelee toista, sitä paremmin tulee kuulluksi.

Vierailija
4/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tuollaista. Minun kokemukseni on, että mitä paremmin kohtelee toista, sitä paremmin tulee kuulluksi.

Noinhan sen kuuluisi mennä. :) -Ap

Vierailija
5/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Minäkään en haluaisi parisuhteeseen taistelemaan. Haluaisin, että se olisi molemmille turvallinen molemminpuolisen huolenpidon paikka, jossa voi luottaa siihen että tulee kuulluksi vaikkei huutaisi.

Vierailija
6/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomattu.

Vierailija
7/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomattu. Esimerkkinä vaikkapa niinkin arkinen pieni asia kuin tummien ja vaaleiden pyykkien peseminen erillään toisistaan. Sanoin monta kertaa asiasta nätisti, selitin että asialla on minulle väliä, ja esitin vaihtoehtoina jopa että pestään kumpikin omat pyykkimme, tai että minä voin ottaa koko pyykinpesuvastuun itselleni koska haluan oikeasti vaaleat vaatteeni pestä omalla koneellisellaan. Ei mennyt perille ennenkuin valkoinen, uusi ja kallis paitani tuli pyykistä harmaana ulos ja kilahdin itkemään ja taisin vähän huutaakin. Tämä varmaan kymmenes kerta vasta sai miehen tajuamaan, että ASIALLA ON MINULLE VÄLIÄ.

Huoh... Vastaavia esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon... Suuria ja pieniä, aina yhtä turhauttavia...

Vierailija
8/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ihme homma.

Vierailija
9/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama huomattu. Esimerkkinä vaikkapa niinkin arkinen pieni asia kuin tummien ja vaaleiden pyykkien peseminen erillään toisistaan. Sanoin monta kertaa asiasta nätisti, selitin että asialla on minulle väliä, ja esitin vaihtoehtoina jopa että pestään kumpikin omat pyykkimme, tai että minä voin ottaa koko pyykinpesuvastuun itselleni koska haluan oikeasti vaaleat vaatteeni pestä omalla koneellisellaan. Ei mennyt perille ennenkuin valkoinen, uusi ja kallis paitani tuli pyykistä harmaana ulos ja kilahdin itkemään ja taisin vähän huutaakin. Tämä varmaan kymmenes kerta vasta sai miehen tajuamaan, että ASIALLA ON MINULLE VÄLIÄ.

Huoh... Vastaavia esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon... Suuria ja pieniä, aina yhtä turhauttavia...

Miehesi on varmaan vähän tyhmä.

Vierailija
10/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatte varmaan tuolla, "tulla kuulluksi" että puolisonne tekisi kuten haluatte. Tuo "tulla kuulluksi" on ihan väärä sana siihen yhteyteen.

Vierailija
11/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin miehen kanssa, joka ei välittänyt eikä kuunnellut. Nykyään minulla on ihan normaali, kuunteleva ja huomioiva mies.

Ei parisuhteen kuulu olla kinaa ja jankkausta, silloin on väärä kumppani.

Vierailija
12/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatte varmaan tuolla, "tulla kuulluksi" että puolisonne tekisi kuten haluatte. Tuo "tulla kuulluksi" on ihan väärä sana siihen yhteyteen.

Itse en niinkään tarkoita sitä, että haluan käytännön kotitöiden hoituvan jollain tietyllä tavalla, vaikka en ymmärrä miksei tämä olisi myös kuulluksi tulemista. Noteerata toisen toive ja joko ehdottaa muuta tai ottaa huomioon. Alunperin tarkoitin lähinnä yleisempiä tarpeita "Jännittää uusi työ ja tarvisin tukea." "Toivoisin, että minulle puhutaan arvostavasti ja ystävällisesti."

Mitä siis itse tarkoitat sanalla? Käytännössä.

-Ap

Vierailija
13/14 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkkyydestä on hyötyä. Parempi vaihtoehto otsikossa mainituille.

Vierailija
14/14 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä