Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset 20-kymppinen ja 25-vitonen roikkuvat kotona, ärsyttää

Vierailija
26.12.2018 |

Aina tuntuu olevan joku veruke jolla jatkaa nurkissa pyörimistä. Opinnot kesken, työttömyys jne. Enkä saa sanotuksi että nyt riittää. Vinkkejä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-kymppinen = 200 ja 25-vitonen lienee 255?

Vierailija
2/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen asia: Suomen laki. Et ole enää elatusvelvollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuvatko he taloudellisesti perheen kustannuksiin?

Vierailija
4/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötätkö niille makaronilaatikkoa?

Vierailija
5/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ne asuntojonoon, vuodessa tulee lähtö molemmille.

Vierailija
6/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää jo provot tältä päivältä.

Vierailija
7/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sitten kommentoineet mitä aikovat?

Vierailija
8/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa muuten tutulta. Minulla on sukulainen, joka paapoo jo lähempänä 30:ntä olevia lapsiaan. Hänellä ja miehellään oli köyhä lapsuus, niin nyt kummatkin ovat ilmeisesti päättäneet että lapset saavat kaiken. He tienaavat kyllä hyvin, ja tekevät samalla karhunpalvelusta antamalla lapsilleen kaiken. Siellä ne sitten pyörivät, äiti kokkaa ja pyykkää. Ihan tositarina, provohuutelija elää ilmeisesti jossain ihan omassa ulottuvuudessa jos tälläinen tulee yllätyksenä. 

Vierailija
9/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita päivämäärä jona muuttoauto tulee ja sano että siihen mennessä on löydyttävä tavaroille osoite.

Vierailija
10/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sanoi jo 6-vuotiaana muuttavansa isoisänsä luo (pakkasi matkalaukun, syynä rajoja laittavat vanhemmat). 9-vuotiaana hän uhkasi muuttaa opettajansa luo (rajoitimme netin käyttöä), joka lapsen sanojen mukaan osaa kasvattaa häntä paremmin kuin me 'tyhmät' vanhemmat. Joten mä luulen että meillä ei tuota ongelmaa ole, miksi muuttaa varmaan heti lukion jälkeen omilleen.

Vierailija
11/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki niille kaupungin vuokra-asunnot niin pääset eroon. Eivät varmaan itse osaa.

Vierailija
12/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maksamaan vuokraa ja maksamaan kaikki kulunsa itse, niin alkaa kiinnostaa se omilleen muutto. Et ole enää elatusvelvollinen.

BTW: 20-kymppinen on 200-vuotias ja 25-vitonen on.... Ööh?

Vierailija
13/49 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toimia heti ennen kuin huomaat että lapset on 40-vuotta ja vieläkin kotona.

Vierailija
14/49 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa loisiminen ei ratkennut ennen kuin vanhemmat päättivät muuttaa pienempään asuntoon.

Vierailija
15/49 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa 20-vuotias nuorimies maksaa vuokraa vanhemmilleen. Juttelin tuon perheen isän kanssa. Minusta oikein hyvä: tuo nuori käy töissä ja pelaa (en nyt sano mitä mutta SM-tasolla).

Vierailija
16/49 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ehkä ajattelisi noin, jos lapsesi olisivat muuttaneet pois 18-vuotiaina. Ja jääneet sille tielleen.

Ainakin heillä on kohtuullisen/riittävän hyvä olla kotona. En tiedä, miksi omani kokivat olonsa ahdistuneeksi. Olin yh-äiti, jolla myös masennusta ja ahdistusta.

Osaani en voinut valita, mutta jos uudelleen eläisin, äidiksi en alkaisi.

Surusta ei tule loppua.

Vierailija
17/49 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ehkä ajattelisi noin, jos lapsesi olisivat muuttaneet pois 18-vuotiaina. Ja jääneet sille tielleen.

Ainakin heillä on kohtuullisen/riittävän hyvä olla kotona. En tiedä, miksi omani kokivat olonsa ahdistuneeksi. Olin yh-äiti, jolla myös masennusta ja ahdistusta.

Osaani en voinut valita, mutta jos uudelleen eläisin, äidiksi en alkaisi.

Surusta ei tule loppua.

Masennus vaikuttaa koko perheeseen. Älä kuitenkaan syyttele itseäsi - 18 on täysi-ikäinen, saa päättää asumisestaan, ikä on ihan normaali kotoa muuttamiseen ja se, että lapset jäivät sille tielen kertoo siitä, että he pärjäävät maailmalla. Olet siis onnistunut vanhempana. Äidin huoli ei kokonaan katoa koskaan, se on totta.

Vierailija
18/49 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa 20-vuotias nuorimies maksaa vuokraa vanhemmilleen. Juttelin tuon perheen isän kanssa. Minusta oikein hyvä: tuo nuori käy töissä ja pelaa (en nyt sano mitä mutta SM-tasolla).

Sinänsä hyvä mutta kun ottaa huomioon että jonain päivänä lapsi perii vanhemmat. Tuossa ei pärjää kuin verottaja isomman perintöveron muodossa.

Vierailija
19/49 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijat tietysti erikoistapaus koska ovat olleet harrastuksessaan vanhemmistaan riippuvaisia.

Vierailija
20/49 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijat on tottuneet saamaan kaiken valmiina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi