Lue keskustelun säännöt.
Toinen härnää ja toinen lyö, kumpi on syyllinen?
26.12.2018 |
Lyöminen ei tietenkään ole ok eikä hyväksyttävää missään tilanteessa (ellei nyt olisi henki kiinni siitä). Mutta mikä on härnääjän vastuu? Ovatko molemmat syyllisiä? Vai härnääjä? Vai lyöjä?
Kun härnääjä pitää itseään syyttömänä, sillä tuo toinenhan se löi. Pääseekö härnääjä pälkähästä sillä perusteella, että toinen oli se, joka löi?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sama logiikka kuin sodassakin:
Puolustussota on oikeutettu, muu sotiminen ei.
Eli jos joku hyökkää, on oikeus hyökätä takaisin. Mutta jos kukaan ei ensin hyökkää, niin ei tarvitse puolustautua.
Eli se joka härnää, on syyllinen. Mitä aloitti. Ja jos ei sanomista usko, niin sietääkin saada turpaan.
Kyllähän lapsillekin sanotaan että turha itkeä että tuo löi, jos ensin itse tönit, tökit, haukuit, härnäsit ja ärsytit tunnin. Ja koko tuon ajan toinen käski lopettaa. Kun et lopettanut, niin ihan aiheesta sinua lyötiin.
Ja kun tuo härnääjä on tarpeeksi monta kertaa saanut turpaan ja äiti ja isä sanoo että oma vika, niin lopettaa sen härnäämisen.
Arvatkaa mistä tiedän? :D
T: pikkusisko, jolla oli tapana saada isosiskolta turpaan pienenä. Sisko muksaisi kerta toisensa jälkeen. Ja se muksiminen loppui vasta siinä vaihessa, kun lopetin härnäämisen. Aluksihan vanhemmat huusivat siskolleni, että ei pienempää saa ikinä missään tapauksessa lyödä. Mutta kun joskus jäivät kuuntelemaan nurkan taakse että miten tilanne oikeasti meni, niin eipä minua enää naurattanutkaan eikä siskolleni huudettu että pienempää ei lyödä.
Opin, että jos jaksan härnätä siskoa tunnin tai jopa kaksi enkä pyynnöstä lopeta, saan turpaan.
Mutta sitä en tajua, että miksi vielä nykyäänkin saan siskoltani turpaan. Minä 34 v, sisko 36 v. En ole ärsyttänyt ja härnännyt enää sen jälkeen kun täytin kolme, mutta siskoni on nykyään se joka härnää ja kiusaa minua, ja kun sanon että lopeta, hän lyö minua. Parhaimmillaan minulla on hammas katkennut, kun hän on lyönyt minua kun väistin pois ettei saa enää kiusata minua, ja kun väistin niin ettei päässyt härnäämään, sain turpaan.
Mikä logiikka tuossa on? Eikö sen pitäisi mennä niin, että kun minä en siskoa kiusannut tai härnännyt, hän kävi iholle ja minä käskin lopettaa ja väistin, niin siskolla ei ole mitään oikeutta lyödä minua?
Esimerkiksi luen jotain lehteä ja juon kahvia keittiön päydän ääressä ja siskoni tulee läähättämään niskaan, pussailemaan silmään ja poskelle ja kaulaan ja tökkimään poskea sormella, ja minä väistän pois ja sanon että "LOPETA!" ja hän mottaa nyrkillä silmään, nenään tai alahampaisiin. MIKSI??
Varsinkin kun hän ei itse siedä yhtään sitä että joku tekisi hänelle tuolla tavalla, tulisi läähättämään, nojaamaan ja pussailemaan. Siskollani on mies ja kolme lasta eli pitäisi kyllä saada ihokosketusta ja läähätystä ja seksiä ihan tarpeeksi. Ei siis ole kyse siitä että kukaan ei ole koskenut häneen 20 vuoteen ja lähmii minua sen vuoksi.
Teininä siskoni kaveritkin kuulemma kaikkosivat, kun hänellä oli tapana muksia kavereitaan. Hän härnäsi kavereitaan, kaverit eivät tykänneet, hän muksi kavereitaan kun "Ei ole kivaa kun ette suostu kiusattavaksi", ja sitten pahoitti mielensä kun jäi yksin... Kun kaverit eivät suostuneet enää hakattavaksi.
Hohhoijaa.