Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes mahdotonta saada Tori.fissä mitään kaupaksi koska..

Vierailija
26.12.2018 |

Mulla ei ole sosiaallisen median tilejä, mun nimellä ei löydy mitään Googlen avulla, mulla on osoitteen luovutus kielto maistraatissa ja mulla on prepaid puhelinliittymä koska en vaan halua mitään kiinteetä liittymää.
Ihmiset näköjään kelailee että olen joku pissittäjä vaikka olis uudenverosta käyttämättömäksi tai lähes käyttämättömäksi jäänyttä merkkivaatetta puoleen hintaan.
Pitää vissiin viedä kirppikselle noi yli sadan euron farkut ja myydä 2 eurolla heko heko en vie.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeesti viittii ostaa käytettyjä vaatteita jostain torista?

Vierailija
2/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista ei osteta, jollei samalla henkilöllä ole muutama houkutteleva tuote myynnissä. Yksiä farkkuja et saa siellä myytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkkivaatteitakaan osteta puoleen hintaan. Kaupasta voi saada alennuksesta puoleen hintaan.

Olen yrittänyt joskus myydä liikkeessä 600 € maksanutta, kerran käytössä ollutta ja erittäin laadukasta moottoripyöräpukua hintaan 200 €. Ei mene. Ihmiset haluavat ostaa pilkkahintaan ja se pitää myöntää myyjänkin jos Torissa meinaa saada kaupat aikaiseksi.

Vierailija
4/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteita osteta. Uusi talvitakki 10 eurolla, ei mene kaupaksi.

Kyllä torilla saa myytyä mutta ei vaatteita.

Vierailija
5/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan torista paljon tavaraa. Hyvä ilmoitus on sellainen jossa on kunnolliset mitat ja hyvät kuvat sekä järkevä hinta.

Ostan eniten huonekaluja, niissä kiinnitän huomiota taustaan ( onko sotkua yms) sekä onko viitsitty laittaa edes sinnepäin mittoja. Ei kiinnosta kysellä niitä mittoja erikseen.

Jos ilmoitus on tyly tai siihen ei ole panostettu yhtään, selaan ohi.

Vierailija
6/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa sopia tavaran luovutus vaikka julkiselle paikalle esim. parkkipaikalle, jotta voi maksaa käteisellä, jos ei usko, että myyt oikeasti eikä ole feikki ilmoitus.

Vierailija
7/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on ihan omituinen paikka. Etsittiin telkkaria ja lähetin viestin yhdeksälle myyjälle ja näistä yksi ainoa oli valmis myymään sillä hinnalla kuin oli ilmoittanut. Muut eivät vastanneet tai muuten vain venkoilivat. Miten vaikeaa on lähettää viesti takaisin, että ei ole myynnissä tms. 

Vierailija
8/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko joku myyntiedustaja, kun joudut aina uusimaan vaatevarastoasi merkkivaatteilla?

hanki pari erilaista vaatetta joita sitten joilla sitten teet erilaisia yhdistelmiä. asiakkaat eivät humaa, vaikei sinulla ole joka viikko uutta asua.

Vierailija
9/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdys-sanan luowutus kielto. Kokeile sitä.

Vierailija
10/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin hankkisit vaikka toimivan sähköposti -osoitteen. (Toki silloinkin osa ja myös Torin kautta lähetetyistä viesteistä saattaa päätyä suoraan roskapostiin). Mutta siis. Se nyt vain on niin, että jos tai kun haluaa toimia netissä on enempi tai vähempi oltava valmis toimimaan sen asettamilla säännöillä. Itse olen pärjännyt toistaiseksi oikein hyvin vaikka käytössäni on ollut normi sähköposti osoite ja kännykkäliittymä, joista kumpikaan ei ole näkynyt julkisesti missään niistä paikoista, joissa olen toiminut sekä ostajana että myyjänä. Mutta toki mm. esim Torissa on luultavasti helpompi, jouutua vedätyksen ja kusetuksen kohteeksi, jollei pidä varaansa, koska toisinaan esim myyjän luotettavuudesta ei ole mitään takeita, eikä varmuutta hänen toimintasa luonteesta. -Toisin kuin esim. Huutonetissä, jossa toimitaan nimimerkkien turvin, mutta ainakin pienen aavistuksen myyjän (tai ostajan) luotettavuudesta voi saada lukemalla / vilkaisemalla hänenn saamia palautteita. - Vähemmän ja enemmän aikaa menee tietysti siihen, että ylipäätään saa mitään palautetta, jos on vasta-alkaja.   

Vierailija
11/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh minä en ainakaan mitään stalkkaa myyjien sosiaalisen median tilejä tai kyylää puhelinnumeroita. Jos ilmoitus on asiallinen ja se sisältää tarvittavat asiat (selkeä, hyvä kuva, miellään useampi, mitat ja muut tiedot, sijainti, hinnat, nouto vai postitus jne., milloin on paras aika tavoitella ja miten, soitto vai txt), niin se riittää. Tietysti itse tuotteenkin pitää olla sopiva, sopivan hintainen, kiinnostava ja tarpeellinen.

Vierailija
12/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostajat" ovat persaukisia haaveilijoita jotka haluavat kirjeenvaihtotoverin.

Vierailija
13/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesin! Mutta joo. Jos myynti-ilmoituskin on täynnä kielioppivirheitä, niin ostohalut tuskin kasvaa

Vierailija
14/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on ihan omituinen paikka. Etsittiin telkkaria ja lähetin viestin yhdeksälle myyjälle ja näistä yksi ainoa oli valmis myymään sillä hinnalla kuin oli ilmoittanut. Muut eivät vastanneet tai muuten vain venkoilivat. Miten vaikeaa on lähettää viesti takaisin, että ei ole myynnissä tms. 

- Torissa on välillä todella turhauttavaa myydä tuotteita. Kirjoitat hyvän ja informatiivisen myynti-ilmoituksen (on kuntotiedot, tarkat mitat, noutopaikka jnejne) ja viestit mitä saat takaisin on pelkkää kuraa. Myin digiboksin pois, ja sain mm. tällaiset viestit "Moi, ostan, SOITA "  ja "Haluan osta.". Miksi hitossa siinä viestissä ei voi olla ystävällisen asiallinen ja informatiivinen? "Hei! Näin ilmoituksesi digiboksista torissa. Jo tuote on vielä saatavilla, pääsisin hakemaan xx.xx tai xx.xx, kävisikö jompi kumpi näistä sinulle? Yt. Pertti".

Kyllä mä odotan myyjänä ostajalta edes jonkinlaisia käytöstapoja. Toki telkkaritapauksessasi kyse tuskin oli tästä. 

Vierailija
15/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Torissa on välillä todella turhauttavaa myydä tuotteita. Kirjoitat hyvän ja informatiivisen myynti-ilmoituksen (on kuntotiedot, tarkat mitat, noutopaikka jnejne) ja viestit mitä saat takaisin on pelkkää kuraa. Myin digiboksin pois, ja sain mm. tällaiset viestit "Moi, ostan, SOITA "  ja "Haluan osta.". Miksi hitossa siinä viestissä ei voi olla ystävällisen asiallinen ja informatiivinen? "Hei! Näin ilmoituksesi digiboksista torissa. Jo tuote on vielä saatavilla, pääsisin hakemaan xx.xx tai xx.xx, kävisikö jompi kumpi näistä sinulle? Yt. Pertti".

Kyllä mä odotan myyjänä ostajalta edes jonkinlaisia käytöstapoja. Toki telkkaritapauksessasi kyse tuskin oli tästä. 

Kuka ostaa vanhan digiboksin tänä päivänä? Miten vanha pitää telkkarin olla ellei siinä itsessään ole digivalmiutta. Onhan siitä jo toistakymmentä vuotta kun digilähetykset tuli. Kohtahan ne menee muutenkin taas uusiksi kun HD lähetykset tulee jos on yhtään vanhempi telkkari.

Vierailija
16/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitetaan kylläkin luovutus, ei luowutus

Vierailija
17/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä mitään myyjän nimeä, sähköpostiosoitetta tai puh.numeroakaan näy myynti-ilmoituksissa? Nimenä mulla on pelkkä etunimeni, numeroani en halua ilmoituksissa näkyvän ja sähköpostiosoitekin joku teiniaikojen hirvitys jolla ei löydy kuin feikki facebook-tili. Siitä huolimatta olen myynyt tavaraa postitettuna (maksu etukäteen) ja noudolla kotoani tai sovitusta paikasta. Se, ettei sinun tavarasi mene kaupaksi johtuu jostain ihan muusta kuin sometileistä ja prepaideista.

OT: Laita ne merkkivaatteesi myyntiin vaikka emmyyn, sinun ei tarvitse kuin lähettää rättisi heille ja he hoitavat myynnin puolestasi. Paljon kyllä sielläkin uusia ja uudenveroisia merkkivaatteita, jotka menevät kaupaksi vasta hinnan laskettua euroon. Sain poitsulle uuden Marimekon paidan eurolla, tyttärelle uudet D&G shortsit 0,70e. Mä ostan halpoja ja kivan näköisiä vaatteita, merkillä ei väliä. Toki Marimekko on vähän kestävämpi kuin joku Ciraf tai Mywear, että sen puoleen merkillä (laadulla) on väliä.

Vierailija
18/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa vanhan digiboksin tänä päivänä? Miten vanha pitää telkkarin olla ellei siinä itsessään ole digivalmiutta. Onhan siitä jo toistakymmentä vuotta kun digilähetykset tuli. Kohtahan ne menee muutenkin taas uusiksi kun HD lähetykset tulee jos on yhtään vanhempi telkkari.

Pitäsikö tämä viestisi nyt ymmärtää niin, että tavanomainen kohteliaisuus ja huomaavaisuus kuoli viimeistään silloin kun digilähetykset tulivat(?)  Itse  ymmärsin edellisen kirjoittajan kirjoituksessa digiboxin vain esimerkkinä myyntikohteesta. Mutta asiaa sivuten. Jonkun kerran olen hieraissut silmiäni, kun olen mm. nähnyt myynnissä jonkun uuden ja "kivijalkakaupan" hintaan verrattuna pilkka hintaan (liian halvalla?) olevia kohteita.

Itse en ole niihin haksahtanut; koputtaa puuta, kun on tuntunut, että ovat liian hyviä tarjouksia ollakseen totta, enkä halua ostaa varastettua. Tiedä sitten kuinka monta oikeasti hyvää kauppaa olen mahd. mennyt ohi. Olen myös jonkun kerran miettinyt, että milloin on oikeus pyytää yksityiseltämyyjältä kuittia todisteena aiemmasta kaupasta; vaikka totta kai osaava kelmi osaa senkin väärentää. (Äsh. ei saisi olla näin pessimisti, kun parasta on kuitenkin, että tavara kiertää) 

Vierailija
19/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tosiaan kirjoitti:

Kuka oikeesti viittii ostaa käytettyjä vaatteita jostain torista?

Niin siis farkut on käytetty jos niitä ei ole koskaan pidetty muuta kuin sovittaessa, mutta niitä ei myy liike vaan yksityishenkilö joka ei vaan ole niitä käyttänyt? Hyvä logiikka

Vierailija
20/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitetaan kylläkin luovutus, ei luowutus

Sulla puuttui piste tuon virkkeesi lopusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi