Lähes mahdotonta saada Tori.fissä mitään kaupaksi koska..
Mulla ei ole sosiaallisen median tilejä, mun nimellä ei löydy mitään Googlen avulla, mulla on osoitteen luovutus kielto maistraatissa ja mulla on prepaid puhelinliittymä koska en vaan halua mitään kiinteetä liittymää.
Ihmiset näköjään kelailee että olen joku pissittäjä vaikka olis uudenverosta käyttämättömäksi tai lähes käyttämättömäksi jäänyttä merkkivaatetta puoleen hintaan.
Pitää vissiin viedä kirppikselle noi yli sadan euron farkut ja myydä 2 eurolla heko heko en vie.
Kommentit (31)
Ihmettelen tosiaan kirjoitti:
Kuka oikeesti viittii ostaa käytettyjä vaatteita jostain torista?
Jos hinta ja mielikuva sopivasta ja tarpeisiini hyvin sopivasta tuteesta osuu kohdalle, niin esimrkiksi minä saatan ostaa. - Miksikö? Tässsä muutama syy. Uskon, että näin voin parhaimmillaan tehdä hinta-laatu suhteeltaan hyvät kaupat. Voin löytää paremmin vaihtoehtoja kuin omasta keskisuuresta asuinkaupungistani. (Loma matkoilla saatan shoppailla paremmasta valikoimasta kivijalkakaupoista, mutta toisaalta en pidä ajatuksesta, että uhraisin lomastani merkittävän osan kaupoissa pyörimiseen) Arvostan enemmän kestävyyttä kuin kertakäyttöisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei merkkivaatteitakaan osteta puoleen hintaan. Kaupasta voi saada alennuksesta puoleen hintaan.
Olen yrittänyt joskus myydä liikkeessä 600 € maksanutta, kerran käytössä ollutta ja erittäin laadukasta moottoripyöräpukua hintaan 200 €. Ei mene. Ihmiset haluavat ostaa pilkkahintaan ja se pitää myöntää myyjänkin jos Torissa meinaa saada kaupat aikaiseksi.
Jep. Itsellä on sellainen periaate että käytetystä ei koskaan makseta enempää kuin puolet uuden hinnasta, vaikka tuote olisi kuinka uuden veroinen. Yksi tyyppi myi vuoden vanhoja vähän käytettyjä kuulosuojaimia 170€:lla. Uudet sellaiset maksaa 180€. Yllättävää että ketään ei kiinnostanut.
Ja sillä ei ole sitten mitään merkitystä että mikä tuotteen ovh oli 5 vuotta sitten, vain sillä on merkistystä että mihin hintaa tuotetta saa halvimmillaan nyt ja siitä aletaan sitten pudottamaan hintaa iän ja käytön jäljen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori on ihan omituinen paikka. Etsittiin telkkaria ja lähetin viestin yhdeksälle myyjälle ja näistä yksi ainoa oli valmis myymään sillä hinnalla kuin oli ilmoittanut. Muut eivät vastanneet tai muuten vain venkoilivat. Miten vaikeaa on lähettää viesti takaisin, että ei ole myynnissä tms.
- Torissa on välillä todella turhauttavaa myydä tuotteita. Kirjoitat hyvän ja informatiivisen myynti-ilmoituksen (on kuntotiedot, tarkat mitat, noutopaikka jnejne) ja viestit mitä saat takaisin on pelkkää kuraa. Myin digiboksin pois, ja sain mm. tällaiset viestit "Moi, ostan, SOITA " ja "Haluan osta.". Miksi hitossa siinä viestissä ei voi olla ystävällisen asiallinen ja informatiivinen? "Hei! Näin ilmoituksesi digiboksista torissa. Jo tuote on vielä saatavilla, pääsisin hakemaan xx.xx tai xx.xx, kävisikö jompi kumpi näistä sinulle? Yt. Pertti".
Kyllä mä odotan myyjänä ostajalta edes jonkinlaisia käytöstapoja. Toki telkkaritapauksessasi kyse tuskin oli tästä.
Kuka ostaa vanhan digiboksin tänä päivänä? Miten vanha pitää telkkarin olla ellei siinä itsessään ole digivalmiutta. Onhan siitä jo toistakymmentä vuotta kun digilähetykset tuli. Kohtahan ne menee muutenkin taas uusiksi kun HD lähetykset tulee jos on yhtään vanhempi telkkari.
Vain antennivirittimellä varustetut vanhenevat. Yksi operaattori on kannellut muutosaikataulusta, joten se saattaa siirtyä vuosilla.
Itse en osta ikinä Torista tuotetta myyjältä, jolla ei ole uskottavia tietoja näkyvillä. Jos on joku prepaid-numero ja nimimerkki "MakeP", niin annan todellakin olla. Myyjä voi olla ihan kunnollinenkin, mutta koska itsekin myyn omalla puhelinnumerolla, joka löytyy yleisellä haulla, niin en todellakaan kaiken maailman "prepaid-Makeilta" rupea ostamaan yhtään mitään. Koskaan minulle ei vielä ole ongelmia siitä tullut, että olen omalla numerollani myynyt tavaraa. Ei ole perään soiteltu tai mitään ihmeellisyyksiä viestitelty.
K-P kirjoitti:
Itse en osta ikinä Torista tuotetta myyjältä, jolla ei ole uskottavia tietoja näkyvillä. Jos on joku prepaid-numero ja nimimerkki "MakeP", niin annan todellakin olla. Myyjä voi olla ihan kunnollinenkin, mutta koska itsekin myyn omalla puhelinnumerolla, joka löytyy yleisellä haulla, niin en todellakaan kaiken maailman "prepaid-Makeilta" rupea ostamaan yhtään mitään. Koskaan minulle ei vielä ole ongelmia siitä tullut, että olen omalla numerollani myynyt tavaraa. Ei ole perään soiteltu tai mitään ihmeellisyyksiä viestitelty.
Mä en haluakkaa mitää puhelinmyyjiä rimputtamaan enkä halua, että numeroni on yleisesti saatavilla vaikka olis kiellot olemassa. Siksi prepaid jonka voi tarvittaessa vaihtaa jos se numero päätyy jollekulle ääliölle.
Kirjoita myynti-ilmoitukseen että "vain nouto, en postita". Silloin sinun on huomattavasti vaikeampaa ku settaa ketään, joten saattaa alkaa tavarat mennä kaupaksi. Jamoni saattaa alkaa kysellä että voisitko postittaa silti, mutta älä missään nimessä suostu postiennakkoon ellei ostaja maksa sinulle myös palautuspostimaksuja ennakkoon, sillä todella moni jättää postiennakkopaketit noutamatta. Teet vain persnettoa.
Ja katso myös vähän mitä myyt ja millä hinnalla. Nykyisin pitäisi kaiken olla uusinta, trendikkäintä ja ilmaista. Ihmiset eivät suostu maksamaan enää juuri mitään, ja kaikki pitää viedä heille kotiin asti...
Vierailija kirjoitti:
Tori on ihan omituinen paikka. Etsittiin telkkaria ja lähetin viestin yhdeksälle myyjälle ja näistä yksi ainoa oli valmis myymään sillä hinnalla kuin oli ilmoittanut. Muut eivät vastanneet tai muuten vain venkoilivat. Miten vaikeaa on lähettää viesti takaisin, että ei ole myynnissä tms.
Torin viestit eivät aina tule perille, siinä voi olla yksi syy.
Ja kannattaa miettiä minkälaisen viestin lähettää, lähetä asiallinen.
Muuton takia on minulla paljon myynnissä, mutta silti en vastaa omituisiin viesteihin esim. ”soittele” ” soittele niin tingitään hinta kohdalleen” ”kiinnostaa” ”voisin hakee ens viikolla mutta en voi maksaa mitään”. - siis pelkästään nuo viestit.
Tuote on myynnissä ja sillä on hinta. Jos kiinnostaa niin pitää sanoa että haluaa ostaa, ja jos haluaa tinkiä niin pitää sanoa minkä hinnan tarjoaa, ja jos hinta ei myyjää miellytä niin turha siitä on kirjeenvaihtoon ryhtyä.
Itse olen myynyt ja ostanut paljon torin kautta, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa :)
Todennäköisesti jos ei mene kaupaksi, ei menisi missään kirpparillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yhdys-sanan luowutus kielto. Kokeile sitä.
Kirjoitetaan kylläkin luovutus, ei luowutus
Sulla puuttui piste tuon virkkeesi lopusta.
Oikea muoto olisi "sulta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yhdys-sanan luowutus kielto. Kokeile sitä.
Kirjoitetaan kylläkin luovutus, ei luowutus
Sulla puuttui piste tuon virkkeesi lopusta.
Oikea muoto olisi "sulta".
Jengi haluaa ostaa juuri ne farkut, mutta haluaa ne parilla eurolla vaikka liikkeessä 120e yhä edelleen. Eivät halua maksaa kohtuullista hintaa vaan haluavat hinnan jolla saa ostettua paljon käytettyjä vaatteita ja nyt kyseessä 2 kertaa pidetyt. Poltan ne kledjut mieluumin kuin myyn jollekin pihille.