Kuivaava pesukone
Ajattelin ostaa kuivaavan pesukoneen. Laittakaa kokemuksia. Mitä pitäisi huomioida? Mikä merkki pis hyvä? Älä kehu pesukonetta ja kuivausrumpua, koska niitä en ole ostamassa!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuivaavia, missä pesee tunnin ja kuivaa kaksi tuntia. Ei niin kovin likaiselle pyykille ihan riittävä!
Ja pyykkimäärä jotain 2kg? Ei varmasti pese ja kuivaa kolmessa tunnissa 8kg pyykkiä, kun erilliskoneetkaan ei pysty siihen.
Mun LG kuivaa max. 6 kg pyykkiä 2 tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on LG. Lyhyt puuvillapesu 30 min, lyhin kuivaus 30 min.
Nuo monituntiset ohjelmat ovat jotain ihmeen eko-ohjelmia, joissa kuluu mahdollisimman vähän vettä ja sähköä, mutta julmetusti aikaa. Koska meillä vaatteita pidetään päivä ja pestään sen jälkeen, puolen tunnin pesu riittää.
Lakanat hurautan kuumassa ohjelmassa, joka ei sekään kestä tuntia. Kuivuria käytän nimenomaan lakanoihin ja joskus froteepyyhkeisiin.
Ja mikään vaate ei kestä sitä 30 minuutin grillikuivausta?
Ei sen vaatteen tartte rutikuiva olla, riittää että se on kosteahko jotta siliää henkarilla ilman silittämistä.
Itsehän en ostaisi jos kuivaus kestää noin kauan. Vie sähköä hirveesti.Meillä käytän kuivuria korkeintaan 1/2 h mutta laitankin aina lisälinkouksen että pyykki on kuivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuivaavia, missä pesee tunnin ja kuivaa kaksi tuntia. Ei niin kovin likaiselle pyykille ihan riittävä!
Ja pyykkimäärä jotain 2kg? Ei varmasti pese ja kuivaa kolmessa tunnissa 8kg pyykkiä, kun erilliskoneetkaan ei pysty siihen.
Mun LG kuivaa max. 6 kg pyykkiä 2 tunnissa.
Oikeasti vai esitteen mukaan? Meidän LG lämpöpumppukuivuri kuivaa konneellista 2h 40min
Meillä ollut reilun kuukauden käytössä aeg kuivaava kone. Pesuohjelmaa voi lyhentää, esim. Reilun 2tunnin puuvillaohjeman reiluun tuntiin. Kone lyhentää myös kuvausaikaa pestävän pyykkimäärän mukaan, normi täysi koneellinen vie yhteensä aikaa max 4h. Ja meillä iso, 9/6kg kone.
Kuivaa pyykin todella kuivaksi, mielestäni paremmin kuin aiemmin käytössä ollut vanha kuivausrumpu. Eikä nosta mielestäni pölyä samalla tavalla ilmaan kuin kuivausrumpu. Tällä kokemuksella voin suositella tätä konetta, tosin meillä pieni talous ja oltais pärjätty tavallisella pienemmälläkin koneella.
Eli löytyy lyhyempiä ohjelmia. Tosi kiva. Onko nukkasihtiä jossain malleissa? Meillä on isoja koiria ja karvaa kertyy paljon. Olisi kiva, että sen saa pois.
Kuivaatteko kaiken pyykin? Itsellä erillislaitteet ja kuivaan oikeastaan vain lakanapyykin, koska niille ei kuivatuspaikkaa. Kyllähän tuo kuivaus kuluttaa vaatteita ihan hitokseen jos nukkasihtiä on uskominen.
Ne ei toimi käytännössä. Hukkainvestointi, mäkeen lähti.
Miten hukkainvestointi? Mikä ei toiminut? Mä en jaksa enää viritellä pyykkitelineitä, kun tilaa on vähän!
Hyvin on toiminut, kuivausaika riippuu siitä millaista pyykkiä kuivaa ja kuinka ison määrän.
Kyllä 3h on ihan max aika mitä täyden koneellisen kuivaukseen menee.
Nukkasihtiä ei ole, meidän koneessa nukka jää luukun tiivisteisiin, siitä ne on helppo nopeasti kerätä roskiin.
Lizettel kirjoitti:
Miten hukkainvestointi? Mikä ei toiminut? Mä en jaksa enää viritellä pyykkitelineitä, kun tilaa on vähän!
Jos ei ole lattiatilaa mutta löytyy seinätilaa suosittelen tätä pyykkitelineeksi:
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/artweger/kuivausteline-artweger-ruck…
Ei vie lattiatilaa ja voi pyykkienkin kanssa taittaa seinää vasten pois tieltä tarvittaessa.
Meillä oli Upon kuivaava pesukone ja se oli huono.
Tosi pitkä kuuvausaika ja kuivaustulos oli huono.
Sitä en siis suosittele
Hyvännäköinen kuovausteline, mutta ei tohon mahdu koneellista pyykkiä. Entä lakanat? Miten ne kuivatetaan ilman isoa kuivaustelinettä tai pyykkinarua?
Minulla ei ole kokemusta mainitunlaisista koneista, ei edes kuivausrummusta. Olen useinkin miettinyt, tuleeko kuivausrummusta tai kuivaavasta pesukoneesta raikasta vai tunkkaista pyykkiä. Olen niin vanhanaikainen, että pidän puhtaan pyykin raikkaasta tuoksusta, joka syntyy, kun pyykki saa kuivua raikkaassa kesätuulessa. Ja huom! Pesu ja huuhtelu ilman haisevia pulvereita tai nesteitä!
Meillä kuivaava Samsungin kone (8kg/6kg). Oon tosi tyytyväinen. Pienelle perheelle kätevä. Kone ollut noin 2 vuotta. Nykyään tulee paljon pestyä niin, että normaali pesu ja puoli tuntia kuivausta päälle. Sitten laitan pyykit kuivumaan. Kuivuvat muutamassa tunnissa. Talvella varsinkin tykkään tästä tavasta, saa vähän kosteutta ilmaan. Jos kuivaksi haluan koneessa, pesu ja automaattikuivaus päälle. Aikaa menee noin 2-3 tuntia. Pyykeistä tulee ihanan pehmeitä ja sileitä ilman mitään huuhteluaineita.
Eli siis hyvä ostos, mutta ei kannata sitä halvinta ostaa, joka kuivaa 8h tai vaan 2kg kerralla! Tai kuluttaa paljon vettä. Kesällä tietty ulkona voi kuivata, mutta muuten. Samsung ja LG saaneet kehuja. Näitä voisi katsastaa.
https://www.verkkokauppa.com/fi/reviews/4936/hvcdg?sort=helpfulness:desc
"Alussa oli hieman ihmetystä, koska kaikki pesuohjelmat ja varsinkin pesu+kuivaus kestivät 5-6 tuntia. Sitten tajusimme hakea pesukoneen appillä time saver -ohjelman jota varioimalla päästään n. 2-4 tuntiin pesu ja kuivaus joka on ihan fine. Ei kai se sitten ole niin ympäristöystävällinen kun käyttää enemmän vettä. Käytettävyyttä hankaloittaa juuri tuo, että kaikki järkevät ohjelmat tuntuvat olevan downloadin takana ja appillä haettuja ohjelmia saa koneeseen kerrallaan vain yhden. Toki lataus kestään noin 5 sekuntia mutta silti."