Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkopuolisena uudessa suhteessa

Lopun alkua
25.12.2018 |

Olen noin puolisen vuotta seurustellut henkilön kanssa jolla on pari lasta edellisestä suhteestaan. Itse olen lapseton. Nyt viimeistään jouluna tietynlainen totuus iski minulle vasten kasvoja. Tunnen olevani erittäinkin ulkopuolinen suhteessamme. Joulu on menty toisen puoliskon lasten ja sukulaisten ehdoilla ja minä olen ollut ikään kuin "koristeena mukana" tässä jutussa. Tunnen olevani lähinnä vain mukavana mausteena kumppanin elämässä, joka jatkaa ikään kuin vanhoilla raiteillaan, mutta en tunne meillä olevan omaa ja vahvaa yhteistä elämää. En ainakaan sellaista, että se olisi kumppanilleni etusijalla. Olen tavallaan pieni palanen, jolla kumppani on täyttänyt puuttuvaa elämäänsä edellisen eronsa jälkeen, mutta minä en saa suhteestamme sitä vastavuoroista palasta itselleni, näin ainakin itse tunnen.
Tiedän oikeastaan jo nyt, että ero on tulossa, sillä toinen puolisko ei varmasti halua muuttaa elämäänsä niin radikaalisti, että minäkin saisin tuntea olevani oikeasti merkityksellinen palanen yhteistä arkeamme ja tulevaisuuttamme. Toivoin, että tämä asia lutviutuisi tavallaan ilman, että siitä tarvitsisi ruveta erikseen vääntämään tai nostamaan kissaa pöydälle, mutta näin ei ole tapahtunut. Taidan luovuttaa jo ilman keskustelua, sillä ei sekään mitään kunnon parisuhde-elämää ole, että toiselta pitää ruveta anomaan elämäntapamuutoksilla arvostusta itselleen, jos ne eivät tule toiselta luonnostaan ilman erikseen sanomista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä revin itseni vastaavassa kuviossa niin pahasti rikki etten enää IKINÄ ota miestä jolla on jo lapsia.

Kaikkein pahiten satutti se miten julmetusti yritin muovautua miten päin tahansa ja kiinnyin niin hemmetin pahasti ajatukseen uusioperheestä ja siihen bonuslapsen rakastamiseen, että en enää ikinä ikinä ikinä aijo hajottaa itseäni samalla tavalla nyt kuin vihdoin vuosien jälkeen olen jaloilleni kammennut.

Mies vain ilman lapsia, kiitos. Ja sitten toivon mukaan niitä yhteisiä lapsia.

Vierailija
2/2 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei tosiaan ymmärrä, että kun aloittaa uuden suhteen, niin se vanha elämä pitää muokata sen mukaan. Homma ei mene niin päin, että sen uuden kumppanin kuuluu muokkautua sinun vanhaan elämääsi. Uusi suhde on kuitenkin lähtökohtaisesti aina se, josta toivotaan sitä loppuiän kestävää ja silloin ennen kaikkea uuden suhteen hyvinvoinnin ehdoilla mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän