Naapuri SIIVOAA TÄNÄÄNKIN!
Hän siivoaa JOKA PÄIVÄ, mutta tänään on PYHÄ! Eikö voisi edes yhden päivän olla siivoamatta! Käynkö sanomassa, vai kirjoitanko heippalapun?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa oli pyykkivuoroja varattu aaton lisäksi myös tälle päivälle. Se ei häiritse mutta tuntuu vähän kummalliselta.
Meidän talossa romaanit aiheuttivat sen, että pyykin pesu pesulassa vaikeutui. Sähköt otetaan pyhinä pois yms. Sukulaisensa pesivät esim. Jouluna pyykkiä. Toivat pyykkikasseja joulun pyhät.
Miksi niitä kirjoja oli pesulassa?
Joku oli lukenut pesulassa ja unohtanut romaaninsa sinne? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pesukone pyörittänyt tänään jo kaksi satsia pyykkiä, tiskikone oli myös aamulla päällä ja imurilla otin pahimmat murut keittiöstä ja kuusen alta. Ai niin, vessankin pesaisin kääkänän jälkeen. Kohta pitää alkaa tekemään ruokaa ja sen jälkeen on pöytien pyyhintää jahieman käsitiskiä. Mies kolasi äsken pihaa ja toi puita lisää takkapuiksi. Kauheaa.
Mitä tapahtuisi ellet imuroisi ja pesisi vessaa joulupäivänä?
Me siivottiin ennen kuin kello. Nykyään saa olla ellei viitsi. Saa olla vaikka viikoja. Mitään ei ole tapahtunut
Jos en olisi sitä taitaa pöntöstä pessyt, niin viimeistään 15 vuotias olisi siitä alkanut minulle jäkättämään. Meillä on perheessä itsestään selvää, että jos pönttöön on jäänyt vessan vetämisen jälkeen kakkaa, niin se pesaistaan pois. Aikaa pesaisin meni noin puoli minuuttia kaikkinensa.
Lapsiperheessä myös murusia tulee lattialle parissa päivässä yllättävän paljon ja sen takia meillä on imuri, että ne voi imuroida helposti pois. Siinä meni suurinpiirtein kolme minuuttia aikaa. Olisihan ne murut voinut siihenkin jättää, mutta mitä hyötyä ja iloa siitä olisi ollut?
Mitäs kaikkea viisasta ja hyödyllistä sinä olet tänään puuhannut?
Vierailija kirjoitti:
Normaali päivä siinä missä muutkin.
Hiljaisuus on yleensä 7-22. Tarkista talon säännöistä mitä joulupäivästä sanotaan, jos ei erikseen mainintaa niin saa tehdä mitä haluaa. Ei kaikki vietä joulua.
Muuten mutta (arki)pyhinä ei saa remontoida yms kovaäänistä kolinaa tuottaa, tiskaaminen, pyykinpesu ei näihin kuulu, kunhan nyt ei koko päivää imuroi jollain kovaäänisellä turbiinilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pesukone pyörittänyt tänään jo kaksi satsia pyykkiä, tiskikone oli myös aamulla päällä ja imurilla otin pahimmat murut keittiöstä ja kuusen alta. Ai niin, vessankin pesaisin kääkänän jälkeen. Kohta pitää alkaa tekemään ruokaa ja sen jälkeen on pöytien pyyhintää jahieman käsitiskiä. Mies kolasi äsken pihaa ja toi puita lisää takkapuiksi. Kauheaa.
Me siivottiin ennen kuin kello. Nykyään saa olla ellei viitsi. Saa olla vaikka viikoja. Mitään ei ole tapahtunut
Jos en olisi sitä taitaa pöntöstä pessyt, niin viimeistään 15 vuotias olisi siitä alkanut minulle jäkättämään. Meillä on perheessä itsestään selvää, että jos pönttöön on jäänyt vessan vetämisen jälkeen kakkaa, niin se pesaistaan pois. Aikaa pesaisin meni noin puoli minuuttia kaikkinensa.
Lapsiperheessä myös murusia tulee lattialle parissa päivässä yllättävän paljon ja sen takia meillä on imuri, että ne voi imuroida helposti pois. Siinä meni suurinpiirtein kolme minuuttia aikaa. Olisihan ne murut voinut siihenkin jättää, mutta mitä hyötyä ja iloa siitä olisi ollut?
Ei se ole vessan siivoamista kun harjalla pyöräyttää
Imurointi kuvastaa neuroottisuutta
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hirveä meteli siivoamisesta voi kuulua naapuriin? Minusta on aika tekopyhää sanoa, ettei jouluna saisi siivota, kun kuitenkin samaan aikaan lapsiperheet elävät "normaalia elämäänsä", josta lähtevä meteli kaikuu läpi koko talon. Joku imurointi on aika pientä siihen verrattuna.
Itse en kyllä jaksa jouluna siivota, sitä saa tehdä muutenkin tarpeeksi.
Et jaksa siivota? Miten iso urakka siivoaminen voi joillekin ollakaan... Oletko erityisen isokokoinen ja et sen takia jaksa vai muuten vain laiska? Tai krapulainen juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hirveä meteli siivoamisesta voi kuulua naapuriin? Minusta on aika tekopyhää sanoa, ettei jouluna saisi siivota, kun kuitenkin samaan aikaan lapsiperheet elävät "normaalia elämäänsä", josta lähtevä meteli kaikuu läpi koko talon. Joku imurointi on aika pientä siihen verrattuna.
Et jaksa siivota? Miten iso urakka siivoaminen voi joillekin ollakaan... Oletko erityisen isokokoinen ja et sen takia jaksa vai muuten vain laiska? Tai krapulainen juoppo?
Onko sinulla pakko-oireinen häiriö, jos joka ikinen päivä täytyy käyttää siivoamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vessan siivoamista kun harjalla pyöräyttää
Imurointi kuvastaa neuroottisuutta
Laitoin ihan pesuainettakin niin sain sen haisun pois. Hitsi miten kauhea ihminen olen, kun imuroin pyhänä kolmen minuutin ajan! :D No mutta älä huoli, ei siitä kukaan muu häiriintynyt kuin sinä.
Kerropa jo mitä hyödyllistä sinä olet tehnyt? Av:lla oleminen ei ole hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri tässä terve! Sorry oli ihan pakko imuroida, kun pudotin keittiössä yhden astian vahingossa niin sirpaleita lensi ympäriinsä. Samalla imuroin koko huushollin.
Älä enää tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla pakko-oireinen häiriö, jos joka ikinen päivä täytyy käyttää siivoamiseen?
Okei, eli sinä olet isokokoinen krapulainen juoppo, äkäinenkin vielä. Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa oli pyykkivuoroja varattu aaton lisäksi myös tälle päivälle. Se ei häiritse mutta tuntuu vähän kummalliselta.
Ihmiset on vapaalla ja on aikaa pyykätä, kappas vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silittelen lakanapyykkiä
Kuka jaksaa (ja ehtii) silittää lakanoita jouluna? 😂😬 Onko sulla liikaa ylimääräistä aikaa?
Kaikki ei viedä joulua, mulle joulu on päivä siinä missä kaikki muutkin päivät
Jehovan todistajat eivät vietä joulua. Heillä kumminkin vapaa. Voisivat tehdä suursiivouksen.
Mulla ei ole velvollisuutta selitellä tekemisiäni kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meilläkin pesukone ja tiskikone päällä, mutta ei todellakaan häiritä naapureiden JOULURAUHAA millään imurilla! Tiskikone ja pesukone ovat hiljaisia, niistä ei kuulu ääni naapuriin. Imurin ääni kuuluu. Ja minusta se on jo neuroottista, jos ei edes yhtä päivää vuodessa voi olla siivoamatta!
Ap
Asutko mahdollisesti Satakunnassa ja olet saanut mun ex-naapurin naapuriksesi? Imuroi joka ikinen päivä 1-8 kertaa oli päivä mikä tahansa.
Ohis, mutta minulla ei ole mitään tietoa missä joku Satakunta on. Tai nyt kun googlasin niin kyllä olisin sen oikean suuntaan laittanut, mutta siihen kiinnostus loppuikin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pesutupa suljettu ollut jo lauantaista asti. En kyllä tiedä miksi, kun se on tuolla kellarissa. Eihän sen käyttö ketään häiritsisi.
Mua ei tuo kosketa kun harvoin käytän pesutupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meilläkin pesukone ja tiskikone päällä, mutta ei todellakaan häiritä naapureiden JOULURAUHAA millään imurilla! Tiskikone ja pesukone ovat hiljaisia, niistä ei kuulu ääni naapuriin. Imurin ääni kuuluu. Ja minusta se on jo neuroottista, jos ei edes yhtä päivää vuodessa voi olla siivoamatta!
Ap
Asutko mahdollisesti Satakunnassa ja olet saanut mun ex-naapurin naapuriksesi? Imuroi joka ikinen päivä 1-8 kertaa oli päivä mikä tahansa.
Ohis, mutta minulla ei ole mitään tietoa missä joku Satakunta on. Tai nyt kun googlasin niin kyllä olisin sen oikean suuntaan laittanut, mutta siihen kiinnostus loppuikin.
Kuka väärällä jalalla noussut tähän ketjuun on oikein löytänyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä viisasta ja hyödyllistä pitää puuhata _joulupäivänä_? Miksei edes tänään voi antaa naapureille rauhaa?
-ohis
Mun on pakko imuroida joka päivä koska mulla on kaksi koiraa ja kaksi kissaa... Karvaa jatkuvasti joka nurkassa. Ei riitä yksi kerta päivässä imurointi...
Onneksi joulupäivänä ei tarvitse olla tehokas tai hyödyllinen :)