Miksi keski-ikäinen nainen ei välttämättä tervehdi tai kiitä?
Tunnen yhden sinänsä muuten oikein mukavan ja ystävällisen keski-ikäisen naisen, mutta joskus olen ihmetellyt sitä, miksi hän ei välttämättä sano kiitosta saadessaan esim. työkavereiltaan joitain muistamisia. Hän ei välttämättä myöskään moikkaa nähdessään tai tervehdi lähtiessään. Mikä on moiseen syynä vai onko kyse vain "normaaleista suomalaisista käytöstavoista"? Vai onko niin, ettei hän oikeasti pidä niistä kyseisistä kavereista/tutuista, joita kohtaan on etäisempi ja niinkin pidättyväinen, ettei välttämättä kiitä tai tervehdi? Voiko olla, että hän vain teeskenteleekin pitävänsä ja oikeasti pääosim inhoaakin niitå ihmisiä ympärillään? Mielestäni kyseinen käytös on jotenkin yllättävää.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllinen ongelma.
Minä keski-ikäisenä naisena ihmettelen samassa rapussa jo vuoden asunutta pariskuntaa (alle 3-kymppisiä), jotka eivät tervehdi vastaan tullessaan. Koskaan, ikinä. Katsovat molemmat maahan tai ohi. Itse haluaisin vain normaalisti tervehtiä, ei sen kummempaa.
Voi olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa/yliherkkyyttä. Kärsin itse tuosta aika ajoin ja aina ei halua katsoa toisia silmiin, vaikka se olisi kohteliasta.
Mä olen vieläpä hieman ujo introvertti, mutta silti tervehdin, kiitän ja osaan pyytää anteeksi.
T. Ap
En jaksa moikkailla jokaista työkaveria aamuisin ja töistä lähtiessä. On niin monta. Moikkaan muutaman ensimmäisen.Ei ne kaikki muutkaan moikkaile. Turha kenenkään loukkaantua, ei mulla ainakaan mitään syitä tuohon ole.
Kaikilla ei ole käytöstapoja. Nuorilla sen voi selittää ujoudella, mutta iäkkäämmillä sen selittää vain moukkamaisuus tai mielenterveysongelma, ja esim. alkoholistit eivät paljon piittaa siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Ap:n tuntema henkilö saattaa pelätä kaiken aikaa, että viina haisee hengityksessä, eikä siksi avaa suutaan. Ei tajua, että haju tunkee kyllä nenän ja huokostenkin kautta ulos.
No meidän rapussa asuu sellainen about 55v eukko, se ei vilkaise päinkään ellei ole samaa tai suurempaa ikäluokkaa, ja valkoinen.
Tervehdin kaikkia naapureita ym.
Sitä vaan en tajua, miksi ne utelee? Mihin olen menossa, mistä tulossa.
Ne seisoo tyhjänpanttina tupakalla ulko-oven pielessä 24/7 melkein.
Kerrankin lähdin juoksulenkille ja voi kun niitä nauratti. Itse eivät tee mitään, ei yhtään mitään.
Niin eikö asiallinen tervehdys riitä. Miksi pitää kytätä! Tietäkää rajanne ja arvostakaa myös muita.
Ja miten tää taas liittyy housuissa oleviin värkkeihin, niin ei mitenkään. Ihan samalla lailla osaa edustaa hyvissä ja huonoissa käytöstavoissa kaikenlaisten ulokkeiden ja sisäkkeiden kanniskelijat, ikäänkin katsomatta vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset ovat usein kammottavia asiakkaita. Kettumaisia ja töykeitä .
Ja yleensä vielä katkeroituneita ja ylipainoisia.
Nimim. Kokemusta on
Jos sulle säännönmukaisesti tapahtuu paskaa (ainoastaan) jonkun (tietyn) ihmisryhmän toimesta, niin kyllä mulla herää kysymys että ettei vika voisi olla sinussa itsessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllinen ongelma.
Minä keski-ikäisenä naisena ihmettelen samassa rapussa jo vuoden asunutta pariskuntaa (alle 3-kymppisiä), jotka eivät tervehdi vastaan tullessaan. Koskaan, ikinä. Katsovat molemmat maahan tai ohi. Itse haluaisin vain normaalisti tervehtiä, ei sen kummempaa.
Mäkin ihmettelen samaa. Olen itse ajatellut, että tavallaan en edes ole olemassa joillekin nuorille jannuille, joten en edes oleta, että he tervehtisivät tai vastaisivat tervehdyksiin, mutta jotenkin oletan normaalin oloisilta, työssäkäyviltä aikuisilta peruskäytöstapojen hallintaa.
Sekä vähän vanhemmiltakin oletan samaa, sillä yleensä ihminen aikaa myöten oppii suhtautumaan rennosti ja itsevarmasti ympäröivää maailmaa kohtaan sekä omaksuu ympäristön käytöstapojakin, joten hyvän käytöksen pitäisi olla selviö.
Jaa että nuorilta miehiltä ja työttömiltä aikuisilta ei voi odottaa peruskäytöstapojen hallintaa. On se hyvä sitten, että ainakin sinulla on tieto siitä, ketkä ovat parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä olen tuollainen. En tervehdi ihmisiä esim. töissä. Ei meillä, miesvaltaisella it-työpaikalla, tosin juuri kukaan muukaan tervehdi ketään.
En ole mitenkään ihmisvihamielinen tms mutta vältän turhaa kommunikaatiota jolla ei ole mitään oikeaa sisältöä, vaan jota tehdään pelkästään vanhojen tapojen vuoksi.
Täysin debiili ja uskomattoman itsekäs asia! ”Oikea sisältö” kun nyt sattuu olemaan subjektiivinen käsite. Jollekin se ”terve” voi olla päivän pelastava juttu, mutta ei, narsisti ohittaa kaiken koska oma sairas ja empatiakyvytön totuus. Tällaisia epäihmiset nykyisin ovat.
Tuo edellinen ei nimitellyt ketään. Sinä, joka sen sijaan väität olevasi kohtelias ja toisten tunteet huomioon ottava, kutsutkin sitten ihmisiä yhden kommentin perusteella debiileiksi. narsisteiksi, empatiakyvyttömiksi, sairaiksi ja itsekkäiksi. Noin monta haukkumasanaa yhdessä kommentissa.
Huomaatko itse ollenkaan kuinka ilkeästi puhut? TEKOPYHÄ!
Jollekin toiselle se, ettei tarvitse väkisin tervehtiä, voi olla päivän pelastus. Ehkä hänellä on huolia, joita varten ei halua teeskennellä, eikä esittää pirteää, eikä välttämättä edes sanoa sitä yhtä "hei"-sanaa. Mutta ei, ethän sinä siitä välitä! Sinulle on tärkeintä, että SINUN tarpeesi tulla huomatuksi ja tervehdityksi ovat kaiken yläpuolella ja tärkeintä maailmassa.
Moi, ap!
Kiitos paljon!
T. Keski-ikäinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä olen tuollainen. En tervehdi ihmisiä esim. töissä. Ei meillä, miesvaltaisella it-työpaikalla, tosin juuri kukaan muukaan tervehdi ketään.
En ole mitenkään ihmisvihamielinen tms mutta vältän turhaa kommunikaatiota jolla ei ole mitään oikeaa sisältöä, vaan jota tehdään pelkästään vanhojen tapojen vuoksi.
Noita vanhoja tapoja kutsutaan myös nimellä käytöstavat. Ne eivät ole menneet pois muodista vaan ovat vähän sellaisia asioita, että ne säilyvät koska niillä on tarkoituksensa. Tosin vaikeaahan se on oppia ja hallita noita, kun ja jos toimii aina vain vaistojensa mukaan kuten eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset ovat usein kammottavia asiakkaita. Kettumaisia ja töykeitä .
Ja yleensä vielä katkeroituneita ja ylipainoisia.
Nimim. Kokemusta on
Jos sulle säännönmukaisesti tapahtuu paskaa (ainoastaan) jonkun (tietyn) ihmisryhmän toimesta, niin kyllä mulla herää kysymys että ettei vika voisi olla sinussa itsessäsi.
Enpä usko. En ole yksin mielipiteeni kanssa.
Työskentelen liikkeessä jossa käy päivittäin keski-ikäisiä naisia ja kyllä he ovat pahimpia asiakkaita.
Kaunis, hoikka ja ystävällinen myyjä on heille kuin punainen vaate. Toki mukaviakin löytyy, mutta se on harvinaista. Olen ollut sen verran kauan alalla, että kaikki on jo nähty ;).
T. Vaatemyyjä
Voi olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa/yliherkkyyttä. Kärsin itse tuosta aika ajoin ja aina ei halua katsoa toisia silmiin, vaikka se olisi kohteliasta.