Onko keskustelutaitoisista miehistä pulaa?
Huomasin taas joulupöydässä kuinka pitkät väittelyt ja keskustelut on mun juttu. Kiinnostavia aiheita on pilvin pimein. Olen valitettavasti ollut kimpassa sellaisten naisten kanssa, jotka eivät ole kovinkaan kiinnostuneita käymään mitään keskustelua. Sellainen on joidenkin ihmisten mielestä vain väsyttävää. Minusta taas mielenkiintoista.
Heittäkääs jotain kommentteja. Löytyykö paljon naisia jotka vastaavasti toivoisivat tätä ominaisuutta mieheltään?
Kommentit (24)
Kyllä sellainen mies olisi erittäin toivottava kumppaniehdokas. Olisi tärkeää myös osata kuunnella ja antaa tilaa toisen ajatuksille.
Töissä, harrastuksissa, ystävien, jne keskustellaan tavattoman paljon ja mieheltä toivon lähinnä sellaista aivot narikkaan joutenoloa, jossa hiljaisuuskaan ei ole vaivaannuttavaa.
Haluan vielä tarkentaa, että itse en ole mikään fysiikan tohtori, vaan ihan tavallinen utelias kansalainen. Se, että ihminen on kiinnostunut keskustelemaan asioista ei vaadi mitään koulutusta, pelkän uteliaisuuden ja kiinnostuksen. Kyvyn heittäytyä pohtimaan asioita. Ap
No en kyllä haluaisi miestä, joka tykkää väittelyistä. Keskusteluja kyllä, mutta olisi rasittavaa, jos mies hakemalla hakisi keskustelun aiheita ihan vain päästäkseen "haastamaan". Joudun itse pohtimaan ja keskustelemaan ja löytämään ratkaisuja työssäni, ja vapaa-aikanani olen mukana paikallispolitiikassa ja kohta taas vaalikentillä keskustelen oman ehdokkaani potentiaalisten äänestäjien mutta myös puolueeni politiikan vastustajien kanssa. Yksityiselämässä haluan sosiaalisissa tilanteissa rentoja, hauskoja keskusteluja. Puolison kaveripiiri on valitettavasti sellaista, että illanistujaisissa aletaan aina vaahdota politiikkaa, ja siksi olen itse jäänyt niistä viime aikoina pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellainen mies olisi erittäin toivottava kumppaniehdokas. Olisi tärkeää myös osata kuunnella ja antaa tilaa toisen ajatuksille.
Mukava kuulla jonkun pitävän asiaa arvokkaana. Hyvä kun toit esiin tuon kuuntelun. Hyvässä keskustelussa pysähdytään kuuntelemaan mitä toisella on sanottavaa. Eikä tietenkään myöskään ohjata keskustelua siihen suuntaan, että vain minun ajatukseni ovat oikeanlaisia. Ap
Ei. Tuolla on tavaton määrä miehiä jotka osaa keskustella, kuunnella ja ottaa huomioon. Kiitos, että meillä on täällä suomessa näin hyviä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tuolla on tavaton määrä miehiä jotka osaa keskustella, kuunnella ja ottaa huomioon. Kiitos, että meillä on täällä suomessa näin hyviä miehiä.
Kun mietin kymmentä aikuista miestä jotka ensimmäisenä tulee mieleen, niin ihan ok käytöstavoistaan huolimatta eivät ole kovin hyviä kuuntelemaan. Ja kuuntelutaidottoman kanssa on turha keskustella mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kaveriehdokas. Mulle on sanottu, että osaisipa miehet kuunnella ja keskustella niin kuin mä, mutta eivät ole kaveruutta kummempaa halunneet
On pulaa. Olen kokeillut Tinderiä ja muita deittisovelluksia noin 2kk ajan. Olen keskustellut, tai yrittänyt keskustella, muutaman sadan miehen kanssa ja alle kymmenen kanssa se on onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
On pulaa. Olen kokeillut Tinderiä ja muita deittisovelluksia noin 2kk ajan. Olen keskustellut, tai yrittänyt keskustella, muutaman sadan miehen kanssa ja alle kymmenen kanssa se on onnistunut.
Ei ole nettideitit helppoja jos tuo on totta. Lähtevätkö ihmiset sitten ottamaan selvää pelkän kuvan perusteella?
Minä haluaisin tietää ihmisen ajatuksista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella valitset miehet, joiden kanssa yrität viritellä keskustelua? Vika tuntuu olevan valintakriteereissäsi
Hyvä huumorintaju on keskustellessakin äärettömän tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huumorintaju on keskustellessakin äärettömän tärkeää.
Hyvä kommentti!
Olisi mukavaa saada lisää naisten kommentteja. Turhauttaako naisia yleensäkin tämän ominaisuuden puuttuminen miehissä?
Minua turhauttaa tämä puute naisissa. Ap
Keskustelutaitoisista miehistä on tosian pulaa. Ja muutenkin keskustelutaitoisista ihmisistä. Eivät naiset tunnu osaavan keskustella sen enempää kuin miehetkään.
Moni puhuu päälle ja keskeyttää jatkuvasti ja vaihtaa aihetta koko ajan eikä kuuntele yhtään mitä toinen sanoo, joten ihan sama vaikka nuo mölisijät puhuisivat yksikseen.
Moni taas puhuu ihmisten kanssa, koska haluaa besserwisseröidä tietämättä asioista yhtään mitään, haukkuu, nälvii ja vähättelee koko ajan kaikkea ja kehuu itseään.
Ja sitten on niitä jotka eivät osaa keskustella myöskään, vaan ovat hiljaa ja möläyttelevät ja töksäyttelevät asioita. Saattavat sanoa jotain, mutta eivät sitten kerro yhtään enempää. Sellaisen kanssa on todella vaikea keskustella, kun saa puhua yksikseen ja arvailla mitä toinen tarkoitti ja miksi möläytti tuon asian.
Ja joillakin on ärsyttävä tapa kommentoida väliin koko ajan niin, että tulee vaikutelma että ole jo hiljaa. Esim. yksi kaveri on sellainen, että tunkee aivan naamaan kiinni ja hokee koko ajan "Niin!" "Niin!" "Niin!" "Niin!". Ja joillakin on tapana kommentoida lakonisesti "joo" kesken lauseen. Eli eivät kuuntele, ja tulee sellainen vaikutelma että ei kannata sanoakaan enää mitään kun ei kiinnosta. Kaikista parhaimpia tuossa asiassa ovat lääkärit jotka kysyvät miksi tulit ja mitä oireita on, ja kun aloitat puhumisen, sanovat kahden sanan jälkeen "Joooo", eli eipä kiinnosta kertoa oireita kun ei kuuntele kuitenkaan. Ja myös naiset joilla on lapsia. Tokaisevat vain "joo" eivätkä kuuntele ja keskity ollenkaan. Siis edes silloin, kun olemme kahden. No, eipä kiinnosta keskustella, kun toinen sanoo vain että "joo" eli suomeksi "oo hiljaa, mä haluun upota mun pillupäämaailmaan."
Siitä onkin aikaa, kun on saanut keskustella kenenkään kanssa niin että keskustelu olisi ollut mukavaa.
Aloittajalle tiedoksi:
Vaikutat ärsyttävältä ihmiseltä, kun kaipaat väittelyitä ja haluat väitellä keskustelukumppaneidesi kanssa. Lähes jokainen väittelijä on vaan besserwisseröijä, joka ei oikeasti tiedä mistään mitään ja kun hänelle todistaa että hän on väärässä, niin ei voi myöntää sitä vaan vaihtaa aihetta ja tekee kaikkensa haukkuakseen keskustelukumppaninsa.
Keskustelutaitoisista ihmisistä on pulaa, ja sinäkään et ole keskustelutaitoinen ihminen, jos haluat vain väitellä ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelutaitoisista miehistä on tosian pulaa. Ja muutenkin keskustelutaitoisista ihmisistä. Eivät naiset tunnu osaavan keskustella sen enempää kuin miehetkään.
Moni puhuu päälle ja keskeyttää jatkuvasti ja vaihtaa aihetta koko ajan eikä kuuntele yhtään mitä toinen sanoo, joten ihan sama vaikka nuo mölisijät puhuisivat yksikseen.
Moni taas puhuu ihmisten kanssa, koska haluaa besserwisseröidä tietämättä asioista yhtään mitään, haukkuu, nälvii ja vähättelee koko ajan kaikkea ja kehuu itseään.
Ja sitten on niitä jotka eivät osaa keskustella myöskään, vaan ovat hiljaa ja möläyttelevät ja töksäyttelevät asioita. Saattavat sanoa jotain, mutta eivät sitten kerro yhtään enempää. Sellaisen kanssa on todella vaikea keskustella, kun saa puhua yksikseen ja arvailla mitä toinen tarkoitti ja miksi möläytti tuon asian.
Ja joillakin on ärsyttävä tapa kommentoida väliin koko ajan niin, että tulee vaikutelma että ole jo hiljaa. Esim. yksi kaveri on sellainen, että tunkee aivan naamaan kiinni ja hokee koko ajan "Niin!" "Niin!" "Niin!" "Niin!". Ja joillakin on tapana kommentoida lakonisesti "joo" kesken lauseen. Eli eivät kuuntele, ja tulee sellainen vaikutelma että ei kannata sanoakaan enää mitään kun ei kiinnosta. Kaikista parhaimpia tuossa asiassa ovat lääkärit jotka kysyvät miksi tulit ja mitä oireita on, ja kun aloitat puhumisen, sanovat kahden sanan jälkeen "Joooo", eli eipä kiinnosta kertoa oireita kun ei kuuntele kuitenkaan. Ja myös naiset joilla on lapsia. Tokaisevat vain "joo" eivätkä kuuntele ja keskity ollenkaan. Siis edes silloin, kun olemme kahden. No, eipä kiinnosta keskustella, kun toinen sanoo vain että "joo" eli suomeksi "oo hiljaa, mä haluun upota mun pillupäämaailmaan."
Siitä onkin aikaa, kun on saanut keskustella kenenkään kanssa niin että keskustelu olisi ollut mukavaa.
Keskusteluista nauttivana ihmisenä tämä on valitettavan totta. Näistä keskustelukykyisistä ihmisistä on huutava pula molemmissa sukupuolissa ja kaikissa ikäluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tiedoksi:
Vaikutat ärsyttävältä ihmiseltä, kun kaipaat väittelyitä ja haluat väitellä keskustelukumppaneidesi kanssa. Lähes jokainen väittelijä on vaan besserwisseröijä, joka ei oikeasti tiedä mistään mitään ja kun hänelle todistaa että hän on väärässä, niin ei voi myöntää sitä vaan vaihtaa aihetta ja tekee kaikkensa haukkuakseen keskustelukumppaninsa.Keskustelutaitoisista ihmisistä on pulaa, ja sinäkään et ole keskustelutaitoinen ihminen, jos haluat vain väitellä ihmisten kanssa.
Ikävää että koet aloitukseni noin. Minulle väittelyt eivät ole järin tärkeitä. Enemmän keskustelut. Esim politiikasta keskustelu voi kyllä joskus edetä väittelyksi mutta se ei ole itseistarkoitus.
Minua kiinnostaa muiden mielipiteet. Minua taas ei kiinnosta muiden lyttääminen maanrakoon. Ja kyllä olen aina halunnut olla sellainen keskustelija joka voi myöntää olevansa väärässä. Harmi että käsitit minut väärin. Ap
Keskustelutaitoisista ihmisistä on pulaa.
Naisista ja miehistä.
Olen huomannut tuolla nettideiteillä naisten kaipaavan kunnon ajatustenvaihtoa. Niille naisille pitäisi pystyä tarinoimaan ihan selkeitä ajatuksia, sitä mitä pään sisällä liikkuu. Todennäköisesti miehet kykenevät tähän hyvin vaihtelevasti.
Mulla on sellainen mies. ❤