G:Kenet pelastaisit uppaavasta laivasta ensimmäiseksi?
Siis nyt ei lapsia lasketa, ne kai jokainen pelastaisi ekana. Mutta siis entä seuraavaksi, vaihtoehdot:
A) Puolisosi.
B) äitisi
C) Isäsi
D) siskosi
E) veljesi
F) parhaan ystäväsi.
- Entä kenet luulet miehesi pelastaisi ekana?
Minä pelastaisin mieheni mutta mies sanoi että isänsä ja äitinsä koska hänen heidän ainoana lapsenaan kuuluu niin tehdä :(
Siis minä sanoin että miksi sitten astut minun kanssa jos vanhempasi ovat sinulle ne kaikkein rakkaimmat maailmassa.
Hä asui kotona 30v. ja se näkyy monesti monessa asiassa, on kyllä kunnon mies, luotettava mutta lellitty.
Kommentit (37)
mutta nyt kun tarkemmin mietin niin kyllä mä äitini pelastaisin.
minä pelastaisin c, a ja b
mies pelastaisi a:n eli minut
Veli on nuori ja elämä edessä. Vanhemmat jo vanhoja ja tiedän 100%, että he haluaisivat mielummin minun pelastavan veljeni kuin heidät.
Tästähän on jännä juttu joka kertoo KULTTUURIEROISTA. Arabimiehet pelastaisivat ÄITINSÄ.
ei se ole välttämättä elossa! Daa.
Mieheni on palomies ja erittäin hyvässä kunnossa eli hän luultavasti pelastaisi kaikki. Mutta jos itse joutuisin valitsemaan, niin valinta olisi:
-Äitini (huono uimari)
-Toinen siskoni (sama juttu, huono uimari), toinen sisko saakoon upota laivan mukana..
Ystävä, riippuu vähän ystävästä. Lapsettoman voisi antaa olla, mutta lapsellisen voisi yrittää pelastaa. Veljeä ei ole ja eikä ole enää isääkään (kuoli 7 vuotta sitten). Mieheni on niin iso kokoinen, etten luultavasti saisi häntä ylös (mieheni on pieni ja sievä 210 cm pitkä ja painoa on yli 100 kiloa).
Mieheni vastaus:
-Minä
Hänen äitinsä on kuollut 20 vuotta sitten, veljet ovat yhtä iso kokoisia ja hyvä kuntoisia (ovat myös palomiehiä) eli pääsisivät luultavasti itse ylös, samoin miehen isä on hyvä kuntoinen vielä (ja myös hän on palomies). Siskoja ei ole.
Jos pelastautumis mahdollisuuksia ei ole (vertaa esim. Titanic), niin noista valitsisin:
Äitini (luottaisin siihen, että mies keksisi jonkun keinon päästä ulos uppoavasta laivasta).
Mieheni valitsisi minut.
ja myös mieheni pelastaisi minut. Minusa teidän suhteessa on vikaa jos miehellä olisi vanhemmat ennen sinua
olettaen, että neljästä sisarestani kyseessä on se, joka on minulle tärkein muutenkin kuin vain perheenjäsenenä.
mut ilman muuta, koska vanhempansa ovat jo vanhat, mä nuori ja elämäni on tarpeellinen lapsille ja hänelle.
Mä pelastaisin myös miehen, vaikka koville ottaisi kun äiti ja isä kuolisivat kyllä todellisessa tilanteessa ennemmin kuin vahva mies...
Hän on elämäni tärkein ja rakkain ihminen.
pointti ei ollut varmaan miettiä selviytymismahdollisuuksia vaan sitä kenet pelastaisi ja muut siis menehtyisivät.
Itse valitsisin miehemni jo senkin takia että on lasteni isä. TS. siis siksi mieheni eikä jompi kumpi vanhemmistani, että lapset saavat elää isänsä kanssa.
Ihmettelen siis siksi näitä jotka pelastaisivat enemmin omat vanhempansa kuin lapsensa vanhemman...
siskoni tai parhaan ystäväni riippuen siitä kuka siskoista olisi hukkumassa ystäväni vieressä. Mulla on seitsemän siskoa joista kaksi on todella läheistä. Puolisoa ei ole, välit vanhempiin ei ole kovin läheiset kuten ei veljeenkään.
että kuoleeko ne jäljelle jääneet varmasti, vai onko se laiva uppoamass aesim. hyvällä säällä lähellä rantaa veden ollessa lämmintä.
Isä on jo kuollut niin ei tarvi pelastamisia. Veljeä ei ole. Siskoani en haluaisi pelastaa.
Äitini ymmärtäisi kyllä. Paras ystäväkin toki surettaisi mutta... valinta mikä valinta.
Jos pitää vastata heti, niin sanon että mies. Mut todellisessa tilanteessa, en varmaan voisi olla pelastamatta äitiäni ensin.
Mieheni pelastaisi myös minut.