Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjoista kiittäminen

Vierailija
25.12.2018 |

Meillä on kaksi jo lähes aikuista lasta ja olen aina painottanut että lahjan antajaa täytyy muistaa kiittää. Se on vähintäänkin kohtuullinen huomio antajalle joka on nähnyt vaivaa lahjan eteen ja käyttänyt rahaansa siihen. Olen jo vuosia kiinnittänyt huomiota kun ollaan annettu kummilapsille synttäri- tai joululahjoja niin ei mitään kiitosta. Lahjat on kuitenkin mietittyjä/toivottuja ja monen kympin arvoisiakin En nyt odota mitään hirveää huomiota, mutta pieni kiitos tekisi hyvän mielen itsellekin. Tämä kiitoksen puute koskee kyllä osaa aikuisiakin, joten eipä sitä voi odottaa lapsiltakaan silloin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kiitokset lähes kaikilta paitsi lapsilta, jotka uskovat joulupukin tuoneen lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä

T. aina kiitoksensa saanut

Vierailija
4/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kiitosta ei ole jäänyt saamatta. Tuli jopa viestillä toistamiseen, kun lahjat oli avattu

Vierailija
5/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön ja lopetin lahjomisen.

Vierailija
6/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan ilmiön ja lopetin lahjomisen.

T. ap

Vierailija
7/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään kiitosta ei ole jäänyt saamatta. Tuli jopa viestillä toistamiseen, kun lahjat oli avattu

Meillä siskon lapset soitti ja kiitti lahjoista.

Vierailija
8/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi jo lähes aikuista lasta ja olen aina painottanut että lahjan antajaa täytyy muistaa kiittää. Se on vähintäänkin kohtuullinen huomio antajalle joka on nähnyt vaivaa lahjan eteen ja käyttänyt rahaansa siihen. Olen jo vuosia kiinnittänyt huomiota kun ollaan annettu kummilapsille synttäri- tai joululahjoja niin ei mitään kiitosta. Lahjat on kuitenkin mietittyjä/toivottuja ja monen kympin arvoisiakin En nyt odota mitään hirveää huomiota, mutta pieni kiitos tekisi hyvän mielen itsellekin. Tämä kiitoksen puute koskee kyllä osaa aikuisiakin, joten eipä sitä voi odottaa lapsiltakaan silloin.

Tekstarikin riittäisi, mutta sitäkään ei kuulu.

Eri

Vierailija
9/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjoista on yleensä kiitetty siinä vaiheessa, kun ne on meille tuotu, uudestaan ei ole nähty tarpeelliseksi kiitellä lahjojen avaamisen jälkeen.

Vai miten monta kiitosta te oikein odotatte saavanne?

Vierailija
10/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjoista on yleensä kiitetty siinä vaiheessa, kun ne on meille tuotu, uudestaan ei ole nähty tarpeelliseksi kiitellä lahjojen avaamisen jälkeen.

Ihan riittää, että antamisen yhteydessä kiitetään. nuo jälkikäteen tulleet kiitokset on tullut ihan pyytämättä ja odottamatta.

Vierailija
11/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään ole odottanut. Siskoni kertoi, että lapset olivat olleet niin innoissaan saamistaan lahjoistaan, että halusivat soittaa. Kieltääkö olisi pitänyt, kun lahjoista on kertaalleen kiitetty?

Vierailija
12/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan riittää, että antamisen yhteydessä kiitetään. nuo jälkikäteen tulleet kiitokset on tullut ihan pyytämättä ja odottamatta.

Ja ne ovat turhia! Vai soitatko sinä kaikille niille,joilta tulee joulukortti, ja kiittelet vuolaasti? Vai ajatteletko niin, että kun laitoin kortin itsekin, niin erityinen kiittely ei ole enää tarpeen?

Meillä joulupukki tuo lahjat, niissä ei ole tietoa siitä, keneltä ovat. Jos kummi on siihen laittanut lapun, että Hyvää joulua Katrille toivoo kummitäti, niin nappaan sen lapun pois.

Vierailija
13/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvussani on paljon tällaisia ihmisiä. Olen ottanut tavaksi hokea "ole hyvä, ole hyvä, ole hyvä..." kunnes lahjan saaja ymmärtää kiittää.

Vierailija
14/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä, jotka ei suutaan saa kiittääkseen auki, on maa täynnä, esim. kun avaan oven jollekin vieraalle jossain kaupungilla, niin eipä kiitosta juuri heru. Kasvatuskysymys. Voisihan sen kasvattamisen aloittaa opettamalla lapsi kiittämään saamistaan lahjoista, ikä toki huomioiden.

Vierailija
15/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiitetään sitä lahjan antajaa eli joulupukkia. Jos pukki on jättänyt paketit kuusen alle, on kiitetty sitä perheenjäsentä, joka paketin ottaa ja saajalle ojentaa.

Toisaalta me vanhemmat olemme kiittäneet sitä oikeaa antajaa siinä vaiheessa, kun meille on lasten paketit tuotu. Postin kautta saapuneista paketeista on heti niiden saavuttua soitettu lähettäjälle, kerrottu paketin tulleen perille ja kiitetty lähettäjää.

Lahjasta on siis kiitetty jo kahdesti, joten miten moneen kertaan ap ja muut haluavat kiitoksia kuulla?

Vierailija
16/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummilapsistani asuu sen verran kaukana, että olen lähettänyt lahjan postitse. Kieltämättä on vähän ikävää, kun ei tule mitään kiitosta tai muuta mainintaa lahjasta, joten en edes tiedä, tuliko lahja perille. Muiden lahjojen osalta minulle riittää mainiosti, että kummilapsen vanhempi on sanonut kiitoksen siinä vaiheessa, kun olen vienyt hänelle paketin odottamaan joulua.

Vierailija
17/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettiin anopille lahjaksi sellainen täytettävä, vähän kuin vauvakirja mutta suunnattu vanhemmille/isovanhemmille että voivat sen avulla kertoa jälkipolville lapsuudestaan jne. Anopin kommentti oli "tässähän on hirvee työ" 🙄 Onhan siinä, eikä ole pakko täyttää, mutta yleensä sanotaan silti "kiitos". Toisaalta ei ollut yllätys, ei sitä kiitosta ole kuulunut koskaan aiemminkaan, ei lahjoista, ei lasten askartelemista korteista tai mistään.

Vierailija
18/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siskon lapset soitti ja kiitti lahjoista.

Ööö... Kuka soittaa henkilöille, joiden luona on kylässä?

Vierailija
19/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap otti esiin kiittämättömyyden. Miksi vastaatte, että teillä kiitetetään tai että montako kertaa pitää kiittää? Vastausta pyydetään kysymykseen, miksi ette opeta lapsillenne edes alkeellisia käytöstapoja edes heidän omaksi parhaakseen. Oletteko vaan niin laiskoja? Koetteko, ettei pikkukullalla ole mitään ikäviä velvollisuuksia laittaa tekstaria, kun ei ole lahjaa pyytänyt? Oliko lahja niin huono, ettei kiitetä sen takia vai mistä kenkä puristaa?

Vierailija
20/46 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kiitetään sitä lahjan antajaa eli joulupukkia. Jos pukki on jättänyt paketit kuusen alle, on kiitetty sitä perheenjäsentä, joka paketin ottaa ja saajalle ojentaa.

Toisaalta me vanhemmat olemme kiittäneet sitä oikeaa antajaa siinä vaiheessa, kun meille on lasten paketit tuotu. Postin kautta saapuneista paketeista on heti niiden saavuttua soitettu lähettäjälle, kerrottu paketin tulleen perille ja kiitetty lähettäjää.

Lahjasta on siis kiitetty jo kahdesti, joten miten moneen kertaan ap ja muut haluavat kiitoksia kuulla?

Mä ymmärsin ap:n aloituksesta että ihan yksikin kerta riittäisi? Miten sä ymmärsit sen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme