Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä jaa somessa etsintäilmoituksia!

Vierailija
25.12.2018 |

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/somessa-naista-etsinyt-olikin-vain…

Linkin takaa kerrotaan siitä, kuinka vainoajat usein pääsevät uhrinsa jäljille uudelleen, kun kansalaiset sinisilmäisinä levittävät näitä "Minun täytyy löytää tämä henkilö"-julkaisuja.

Älä sinä jaa. Et voi tietää, mitä on taustalla. Pahimmassa tapauksessa edistät väkivaltaisen vainoajan uhrin piilopaikan paljastumista.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä olla henkkarit esittää, muttei tarkisteta, onko henkkarien omistaja kirjoilla asunnossa.

Olen aina luullut, että näissä asioissa oltaisiin ehdottoman tarkkoja. Pelottava huomata, että ei. Minä ainakin räjähtäisin, jos mut päästettäisiin omaan asuntooni tarkistamatta. Silloinhan kuka vaan samalla lailla päästettäisiin kotiini, kun vain keksisi pyytää.

Helsingissähän päästettiin pari vuotta sitten hotellissa mies jonkun naisen huoneeseen noin. Oli väittänyt olevansa aviomies. Rais-kasi naisen. Kammottavaa että hotellissakaan ei voi luottaa siihen että on turvassa.

Tässä hyvä esimerkki kuinka some vääristää. Mitään raiskausta tuossa hotellitapaiksessa ei tapahtunut.

No joo, muistin väärin, oli ehtinyt vain koskettelemaan nukkumassa ollutta naista. Traumaattinen tapa herätä tuokin. https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/119286-nain-kampin-respaa-huijattiin-–-”tama-oli-virheeni”

Vierailija
62/66 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä olla henkkarit esittää, muttei tarkisteta, onko henkkarien omistaja kirjoilla asunnossa.

Olen aina luullut, että näissä asioissa oltaisiin ehdottoman tarkkoja. Pelottava huomata, että ei. Minä ainakin räjähtäisin, jos mut päästettäisiin omaan asuntooni tarkistamatta. Silloinhan kuka vaan samalla lailla päästettäisiin kotiini, kun vain keksisi pyytää.

Helsingissähän päästettiin pari vuotta sitten hotellissa mies jonkun naisen huoneeseen noin. Oli väittänyt olevansa aviomies. Rais-kasi naisen. Kammottavaa että hotellissakaan ei voi luottaa siihen että on turvassa.

Tässä hyvä esimerkki kuinka some vääristää. Mitään raiskausta tuossa hotellitapaiksessa ei tapahtunut.

No joo, muistin väärin, oli ehtinyt vain koskettelemaan nukkumassa ollutta naista. Traumaattinen tapa herätä tuokin. https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/119286-nain-kampin-respaa-huijattiin-–-”tama-oli-virheeni”

Ihan helkkarin kamalaa herätä tuommoiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ettei huoltomies kysy papereita on tuttua minullekin. Muutaman kerran jäänyt avaimet, yhden ainoan kerran kysytty papereita, eikä niitä silloinkaan mihinkään asukaslistaan verrattu, riitti että sukunimi oli sama kuin ulko-ovessa. Eikä huoltomiehet ainoallakaan kerralla olleet mitenkään entuudestaan tuttuja (vaikka siinäkin tapauksessa olisi kyllä asiallista tarkistaa onko minulla oikeasti mitään asiaa siihen asuntoon mihin olen pyrkimässä, mistäs se Pikkarainen tietää jos on kultsin kanssa mennyt lusikat jakoon viikkoa aikaisemmin ja oon menossa polttaan sen levykokoelman kostoksi?).

En ole somessa, jos asian nyt noin jyrkästi voi esittää kun tälläkin palstalla pyörin, mutta en ole somessa nimelläni. Oman nimeni googletus ei tuo tuloksia, ei kotisivua eikä kuvia minusta. En ole kartellut kuvaamistilanteita enkä ole erityisemmin pyrkinyt pakoilemaan nimeni esiin tuloa, en ole vain aktiivisesti niitä itse nettiin laitellut. Jutun esimerkeissä tilanne näyttäisi olevan miltei sama, henkilöt eivät ole ylenpalttisesti olemassaoloaan mainostaneet. Silti heidät on somen välityksellä ilman omaa syytään löydetty.

Koska yksinkertaisimmatkin ihmiset ymmärtävät että ainoa oman elämän yksityiskohtien repostelua pahempi asia somessa on paljastaa itselleen tuntemattomien ihmisten elämästä asioita joita nämä ihmiset itse eivät ole paljastaneet? 

Vierailija
64/66 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ekan tarinan täytyy olla fiktiota, koska mun kokemus on, että jos huoltomies avaa oven, AINA tarkistetaan, että henkilö on talonkirjoilla ja henkkarit. Muutenhan kaikki nyyhkytarinat menisivät läpi.

Viimeksi pari päivää sitten kaverini päästettiin puolisonsa kämppään, jossa kaverini ei todellakaan ole kirjoilla. 

Hän oli aivan oikealla asialla, mutta ei tod. katsottu edes henkkareita.

Vierailija
65/66 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helkkarin kamalaa herätä tuommoiseen.

Ihan helkkarin kamalaa.myös, kuinka jutut muuttuvat matkalla. Sen takia ei olisi uskoa kaikkea mitä kerrotaan.

Vierailija
66/66 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä täysin tämän ikävän puolen miksi ilmoituksia ei kannattaisi jakaa. Toisaalta taas sitten kun on itse siinä tilanteessa, että läheinen on kadonnut eikä poliisi ryhdy toimenpiteisiin (koska aikuinen ihminen) ei oikein mitään uskalla tehdä. Muuta kuin odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan