Me naiset: Marokko, 1001 yllätystä
Päivää, mitä kuuluu, miten perhe? Tervehtimisrituaali on pitkä ja polveileva poskisuukkoineen ja kädenvatkaamisineen. Tämä vieraanvarainen maa tenhoaa kuin taika.
Kadun kulmassa seisoo kumihousuinen rituaaliteurastaja. Hän pitelee rennosti puolen metrin pituista veistään ja muoviämpäriä verta varten.Törmään näihin arvostettuihin ammattimiehiin vähän väliä. He odottavat kyytiä työpaikalta toiselle.
-
Ryhmämatka arabimaahan tuntuu hyvältä ratkaisulta, varsinkin yksin matkaavalle naiselle. On sääli, jos upea kohde historiallisine haaremeineen jäisi sinkkutyttöjen ulottumattomiin.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/matka/marokko_1001_yllatysta
Kommentit (25)
Paljon on matkusteltu, mutta Marokko, Egypti, Tunisia on meille, no thanks. Vaikka kuinka yrittäisi joku kehua , niin ei ei...
Suosittelen ryhmämatkaa Afganistaniin. Siellä kun on lämmin niin voi matkavaatteena olla minihame ja narutoppi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut Marokossa ja tänä keväänä taas menossa. Ei siellä mitään pelottavaa ole, huoh. Oikein mukava matkakohde, voin suositella.
Olitko kaavussa?
treffit kirjoitti:
Mihin puoleentoista tonniin...koko lammas maksaa n. sata euroa. Tiedän kun olen antanut 50 euroa tuttavaperheelle siellä, kun isä oli jäänyt työttömäksi ja pelkäsivät ettei heillä ole varaa ostaa lammasta Aidin kunniaksi. (Iso raha tuo sata euroa toki paikallisille.)
Marokossa muuten on yleisesti ottaen ihan rauhallista, edelleenkin. Olin just viime kesänä 3 viikkoa ja liikuin yksinmatkustavana blondina länkkärinaisena vuokra-autolla koko ajan, myös Atlas-vuoristossa.
Se on "Eid" tai suomeksi "Id" (lausutaan id).
Enkä todellakaan ole ajatellut kantaa turistieurojani kyseiseen maahan. T. vihervassari feministi
Ei. Jotkut luuserit tätä kyllä vielä yrittää, Länsi-Saharan aluetta lukuunottamatta on tosin ns. turvallinen maa. Tietävät tosin jo tullessa että eivät saa tp, kunhan tulevat muutaman kuukauden "täysihoitoon". (Sisäpiirin tietoa tämä.)
Kyllä on yhdestä insidentistä huolimatta siltikin ihan turvallinen maa (sikäli kuin mikään maa nyt on turvallinen) kun pitää järjen päässä (kuten missä tahansa maassa), vaikka matkustaisikin yksin. Minä olen käynyt useasti yksin ja aion mennä vastaisuudessakin.