Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän jouluaamu on lähtenyt liikkeelle?

Vierailija
24.12.2018 |

Meillä keiteltiin juuri riisipuuro, syödään ja sitten lähdetään koirien kanssa lenkille.

Hyvää joulua samalla kaikille tasapuolisesti :)

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ja tyttärelläni alkoi oksennustauti tänä aamuna ja itseänikin etoo. Mikä kumma se on että aina jouluna tulee joku tauti!?!?

Vierailija
102/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotias lapsemme herätti kuudelta. Syötiin rauhassa riisipuurot ja sitten lähdettiin kahdeksan jälkeen metsään kävelylle ja katsomaan päivän valkenemista. Kotona juotiin kuumaa mustaherukkamehua ja alettiin joululounaan laittoon. Kinkun kuorrutus, laatikoiden lämmitys, salaatti ja rosolli. Graavasin itse siian ja lapsikin uskaltautui maistamaan ja sanoi "siika on hyvää". Jälkiruuaksi söimme suklaakakkua. Nyt lapsi ja mies nukkuu. Alan itse lukea kirjaa. Kun he heräävät, katsomme lumiukon, viemme haudalle kynttilän ja sitten saunotaan, syödään, avataan lahjat. Hyvää joulua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni ja tyttärelläni alkoi oksennustauti tänä aamuna ja itseänikin etoo. Mikä kumma se on että aina jouluna tulee joku tauti!?!?

No voihan...! 🙁Jaksamista sinne.

Vierailija
104/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonossa kävin. Joulumielen sieltä sain. Ja ruokaa. Joidenkin mielestä minun olisi kuulunut kärsiä ja nähdä nälkää. Huudetaan "mene töihin, mene töihin", niin menisinkin jos joku palkkaisi. Olinkin töissä tuossa syksyllä, mutta irtisanottiin työsopimus koeajalla henkilösyihin vedoten, muuten ahkera, tuottava ja tunnollinen työntekijä joka sai paljon asiakkailta kiitosta. Kenestäkään en pahaa puhunut vaan minusta puhuttiin, selän takana, pomolle joka massaa uskoi. Kyseiset henkilöt itse puhuivat muista pahaa, välttelivät töitä sekä nakittelivat niitä muun muassa minulle ja varastivat työpaikalta. Minä sain kenkää, he saivat pitää työnsä. Ei enää ikinä miehenä naisvaltaiseen työpaikkaan. Hyvää joulua vaan.

Hyvää joulua kaikesta huolimatta ja toivotaan parempaa uutta vuotta.

Vierailija
105/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla valmistin uuniriisipuuron ja keitin piparkakkukahvia. Syötiin, avattiin lahjat, katseltiin joulupukin kuumalinja 🙂

Leivoin lapsen kanssa pellillisen pipareita ja hetki sitten koristeltiin.

Nyt vähän lisää telkkaria 😁

106/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Sokos Hotel Tampereen tornissa, tulin eilen ja olen vielä yhden yön. Heräsin ekan kerran kuudelta, mutta nousin ylös kasilta. Katsoin joulupukin kuumaa linjaa ja Frozenin Olafin jouluseikkailun. Klo 10 menin aamiaiselle. Sen jälkeen käppäilin keskustassa reilun tunnin ja kävin Stockalla pyörimässä. Tulin takaisin huoneeseen, soitin isoäidille ja mutsin iäkkäälle ystävättärelle. Kohta lähden kauppaan ostamaan Vihreitä kuulia ja kierrän Sorsapuiston ympäri. Sit käyn hotellin kuntosalilla tekeen aerobisen treenin ja saunassa. Klo 18 illallisbuffet hotellin ravintolassa. Illalla tv:n katselua

Vierailija
107/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti olla rauhallinen ja kiva joulu kahdestaan miehen kanssa, tänä vuonna olen välipäivät töissä niin en viitsi lähteä 700km päähän sukuloimaan. Noh, alkaen eilisillasta mies oli puhelimellaan tai makoili sohvalla eikä auttanut missään yhtään vaikka nimenomaan häntä varten leivoin. Nyt aamulla sitten riidelty vain kun 2 h oman heräämiseni jälkeen mies nousi ylös ja tuli ihmettelemään miten kalkkuna ei ole jo uunissa jne. Seurustelun alussa 4 vuotta sitten mies oli omatoiminen, jopa siistimpi kuin minä. Nykyisin tuntuu ettei mies tee yhtään mitään ja jos en itsekään tee niin mitään ei sitten tapahdu. Olisi tämä ehkä pitänyt tajuta, miehen ex-tyttöystävä valitti ihan samasta asiasta että hän tunsi olevansa keittiöorja. Onneksi ei ole vielä lapsia.

Harmittaa tosi paljon kun joulu on itselleni tärkeä ja ilman töitä olisin ollut viettämässä sitä sisarusten ja heidän perheidensä kanssa kuten muina vuosina.

Vierailija
108/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi lapsi on kipeänä ja herätti mut 5.00... isompi lapsi kiukuttelee joka asiasta, vaikuttaa vähän siltä että hänkin on tulossa kipeäksi.

Yksin söin riisipuuroa koska kukaan muu ei siitä välitä. Sitten imuroin, tiskasin, käytin lapset suihkussa ja tein heille ruokaa, nyt ovat päiväunilla. Mies lähti hakemaan äitiään meille illaksi.

109/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies söi lapsen suklaata kirjoitti:

Mies oli myös ilmoittanut aiemmin, ettei aio ostaa lapsille mitään joululahjoja, eikä ostanut. Rahasta ei kiinni, olemme kumpikin hyväpalkkaisissa töissä.

Minä siis ostin lapsille kaikki lahjat ja kaikki muutkin joulun ostokset.

.

Miten mies perusteli sen, ettei halua ostaajoululahjoja lapsilleen?

Vierailija
110/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaamu on huomenna, pöljät. Nyt on AATTO.

Vierailija
111/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 12, hyvät yöunet. Kaivelin pakastimesta pari pussia aiemmin leipomiani ja raakapakastettuja karjalanpiirakoita. Paistoin niitä ja keittelin kahvia. Teini heräili, kävi suihkussa ja imuroi huoneensa. Nyt rauhassa aamupalastellaan, sitten avataan lahjat.

Vierailija
112/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi (6v) heräsi 6.15 avaamaan kuusen alla olevat lahjat. Itse torkuin lahjojen avaamisen jälkeen puoli 10 asti kun lapsi leikki lahjoillaan. Sitten syötiin aamupalaa, valmisteltiin päivän ruokia, syötiin riisipuuroa ja katsottiin joulurauhan julistus. Kohta lähdetään mummolaan viettämään joulua. Ärsyttää että torkuin noin pitkään, olisi pitänyt viimeistään 8 maissa nousta, mutta minkäs teet...

113/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija Olinkin töissä tuossa syksyllä, mutta irtisanottiin työsopimus koeajalla henkilösyihin vedoten, muuten ahkera, tuottava ja tunnollinen. Ei enää ikinä miehenä naisvaltaiseen työpaikkaan. Hyvää joulua vaan.[/quote kirjoitti:

Minkälaisessa työpaikassa olit töissä?

Vierailija
114/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluaamu on huomenna, pöljät. Nyt on AATTO.

Juuri näin. Tänään vielä tehdään valmisteluja ja illalla alkaa joulun juhliminen, huomenna on vasta joulupäivän aamu. Tänään on ollut vielä jopa alkot auki, eli käytännössä arkipäivä.

Vierailija
115/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, kiitos :) Söin riisipuuron sijaan riisifruttia, join teetä ja laitoin kanien aitaukset mukaviksi. Annoin niille niiden lempilelut myös.

Sauna on lämpiämässä, katselen Lumiukkoa (ensimmäistä kertaa kokonaan), kohta teen huulille hunajakuorinnan. Voisi olla huonomminkin, tämä on ensimmäinen joulu elokuisen eron jälkeen. Toistaiseksi on rauha mielessä ja sydämessä.

Vierailija
116/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira käytettiin lenkillä, kinkku uunissa, joulukuusen koristelu alkamassa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että uuniriisipuuro ei mahdu kinkun paiston takia uuniin ja joulupuuroa ei syödäkään joulurauhan julistuksen aikaan... jos ei sitten innostuta keittämään puuroa kattilassa. Hyviä vinkkejä pohjaanpalamisen estoon otetaan vastaan 😂

Hyvää joulua kaikille palstailijoille 🙄

Teen riisipuuron haudutuskattilassa vesikattilan päällä. Menee aikaa vähän kauemmin, mutta ei tarvitse vahtia. Välillä tosin pitää vilkaista, ettei vesi ole haihtunut alimmasta kattilasta. 

Vierailija
117/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen porkkanalaatikkoa. Muuta en ajatellutkaan ruoaksi tehdä. Söin tänään sitä. Illalla paistan vielä kaksi joulutorttua ja keitän kahvia ja kuuntelen radiosta Ilmasiltaa. 

Vierailija
118/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin putkassa viime yönä syy ei ollut minun sillä jouduin illalla erään kaaoksen keskelle sattumalta. Tapaus on aika järkky ilmeisesti siitä uutisoidaan mediassa.

Vierailija
119/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kahdeksan aikoihin, koristeltiin lasten kanssa kuusi ja keitin joulupuuron. Herätin miehen riisipuurolle (tuli kotiin myöhään illalla työkomennukselta). Syötiin puuro kinkkuleipien kanssa, katsottiin joulurauhan julistus. Tehtiin miehen kanssa kalalautaset valmiiksi, seuraavaksi laitan eilen tehdyt laatikot leivinuuniin lämpiämään. Mies lämmittää saunaa. Lapset saunoo ensin, sitten äiti ja isä - lukitun saunanoven takana ;-).

Vierailija
120/140 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräiltiin miehen ja kuopuksen kanssa hieman ennen kymmentä, lapselle ohjelma ja vanhemmat saivat puuhailla hetken vällyissä. Riisipuuroa, herkkuja, saunaa ja nyt kuunnellaan joululauluja sekä löhötään. Kohta naapuriin porukoille syömään, viedään osa ruuista mukana niin ei tule kellekään liikaa hommia.

Teinit isällään niin tunnelma on rento 😂