Minkä ikäisenä aloitit alkoholin käytön?
Itse join kännit ensimmäisen kerran kun täytin 18. Eli vasta täysi-ikäisenä aloitin juomisen. Tuntuu, että nykyään nuoret aloittaa jo yläasteella. Itse leikin silloin vielä barbeilla. T: -91 syntynyt.
Kommentit (29)
15-vuotiaana. 60-luvun lopulla syntynyt.
En ole vielä aloittanut, olen 29v. Ei ole ollut tarvetta.
16 v. Syntynyt 1975. Oli Gin Lemonia, silloin se maistui hyvältä, mutta myöhemmin aika jäätävällä.
saanut maistella 13-v alkaen enenemissä määrin vanhempien seurassa. 16 ensimmäiset örvellykset. 17v säännöllistä humalahakuista juomista.
90-luvun lapsonen
19v., olen syntynyt 1966. Vai lasketaanko kaikki "tää on Baileysta, maista sormustimellinen" -jutut? Sit oon varmaan ollut noin 16v. Eikun siinä tapauksessa lasketaan myös ehtoollisviini, eli olin vielä 14v., kun pääsin ripiltä.
Sinä päivänä, kun täytin 18. Silloin ja sen jälkeenkin se oli melko vähäistä ja loppui noin 25-vuotiaana. Olen nyt 37v. En ole ollut esim. koskaan humalassa tai krapulassa. Alkoholi ei vain ole minun juttuni.
Olen ollut kännissä siittämisestä asti.
12 v, syntynyt 75. En kylläkään aktiivisesti juonut vaan silloin tällöin humalaan.
81 syntynyt ja 14v . Alkoholisoiduinkin hyvin nuorena. Ensimmäiset kännit olivat niin mahtavia kokemuksia. Viimeisinä juomisvuosina tulon vain sekavaan jurriin ja vieroitusoireet olivat todella kovat.
6. luokan päättäjäispäivän aikoihin eka känni. 60-luvulla syntynyt.
15-vuotiaana (70-luvulla syntynyt).