Onko hyötyä persoonallisuushäiriötutkimuksista ihmisellä, joka valehtelee itselleenkin?
Ei siis ikinä myönnä itsessään mitään negatiivista. Psykiatrihan voi tämän henkilön läpi nähdä, mutta diagnoosia ei voi kirjoittaa.
Kommentit (15)
Täydellisyyden illuusio? Ammattitaitoinen mielenterveyden työntekijä näkee tuon läpi, pahempi jos valehtelee valheellisia negatiivisuuksia itsestään eli johtaa harhaan ja osaa hallita omaa kehon kieltään eli pahempaa ristiriitaa ei tule sanallisen ja ei-sanallisen viestinnän välillä. Näin kiinni jääminen kestää kauemmin ja työntekijän pätevyys tulee kyseenalaistettua samalla.
Voi kirjoittaa, mutta voi olla että apua siitä on vain läheisille.
Tutkimukset itsekin läpi käyneenä, sama kysymys esitetään eri muodossa monia kertoja. Luulisin, että totuus tulee esille kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis ikinä myönnä itsessään mitään negatiivista. Psykiatrihan voi tämän henkilön läpi nähdä, mutta diagnoosia ei voi kirjoittaa.
Miksi ei voi kirjoittaa?
Totta kai ne käy tutkimuksissa ilmi, jos tehdään tarpeeksi syväluotaavasti. Tyyliin mielentila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi kirjoittaa?
Psykiatri voi sanoa, että piirteitä jostain löytyy, mutta tulosten mukaan ei diagnoosia tule. Näin kävi minulle ja myönnän, valehtelin osan vastauksista.
Nämähän annetaan kotona täytettäväksi, eli jos haluaa jonkin diagnoosin välttää, on varmasti aikaa etsiä tietoa miten vastata.
Nykyään ilkeä vmäinen luonne on ilmeisesti "sairaus".
En nyt puhu mielentilatutkimuksesta, vaan psykiatrisesta hoidosta, johon ihan vapaaehtoisesti hakeutuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että nuhdeltaisiin ja neuvottaisiin toimimaan omaksi parhaakseen toisin, luokitellaan vain joku diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
En nyt puhu mielentilatutkimuksesta, vaan psykiatrisesta hoidosta, johon ihan vapaaehtoisesti hakeutuu.
Ap
Ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että nuhdeltaisiin ja neuvottaisiin toimimaan omaksi parhaakseen toisin, luokitellaan vain joku diagnoosi.
Totta, paitsi nuhtelu tuskin ketään auttaa. Itsekin olen jäänyt näiden diagnoosien kanssa yksin. Ongelma alkaa pahimmillaan ihmisen alkuhetkistä, joten työstettävää on paljon. Luulen että julkisen puolen resurssit ei vaan riitä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi kirjoittaa?
Psykiatri voi sanoa, että piirteitä jostain löytyy, mutta tulosten mukaan ei diagnoosia tule. Näin kävi minulle ja myönnän, valehtelin osan vastauksista.
Mitä ihmeen etua saa siitä, että tuossa tilanteessa valehtelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi kirjoittaa?
Mitä ihmeen etua saa siitä, että tuossa tilanteessa valehtelee?
Liittyy varmaan johonkin persoonallisuushäiriöön