Ahdistaako sinua, että Suomeen rakennetaan venäläinen ydinreaktori?
Vaikka itse kannatan ydinvoimaa ja olen sitä mieltä, että sitä pitäisi hankkia Suomeen lisää, silti en usko venäläisten kykenevän vievän näin vaativaa projektia loppuun kunnialla.
Tässä venäläistä nykyrakentamista.
Kommentit (16)
No worries, ei se tule koskaan valmiiksi.
no kyllä. Vanjaan voi luottaa melkein yhtä paljon kuin kepulaisiin. Lisäksi "suuri maa suuret toleranssit" huolettaa kuten myös "mikä ei mahdu p*rseeseen eikä pärise" kertoo jotain.
Ei ahdista koska olen henkisesti hyväksynyt ydinonnettomuuden mahdollisuuden.
Minä en usko noin vaativan julkisen hankinnan onnistuvan kunnialla - oli reaktorin toimittajana mikä taho tahansa. Pienemmätkin projektit menevät nykyään täysin pieleen.
Perussuomalaset kannattavat ydinvoiman lisärakentamista joten ihan sama kuka rakentaa, kunhan rakentaa.
Myös VIITE - tieteen ja teknologian Vihreät on ydinvoimamyönteinen.
Loviisan reaktori ostettiin Neuvostoliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Loviisan reaktori ostettiin Neuvostoliitosta.
Ja hyvin on toiminut!
Ostetaan niitä lisää Neuvostoliitosta :)
Minua ei ydinvoima ahdista. Mitä enemmän reaktoreita, sen enemmän ollaan tehty ilmaston eteen. Korostan vielä, että ydinvoima on nopea ja tehokas tapa korvata fossiiliset polttoaineet. Paljon tehokkaampi kuin ”panostetaan uusiutuvaan energiaan” (saattaa tuottaa jotain parinkymmenen vuoden päästä, kun maapallo on elinkelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ydinvoima ahdista. Mitä enemmän reaktoreita, sen enemmän ollaan tehty ilmaston eteen. Korostan vielä, että ydinvoima on nopea ja tehokas tapa korvata fossiiliset polttoaineet. Paljon tehokkaampi kuin ”panostetaan uusiutuvaan energiaan” (saattaa tuottaa jotain parinkymmenen vuoden päästä, kun maapallo on elinkelvoton.
Näin vihreänä ajattelen myös itse.
Vierailija kirjoitti:
Myös VIITE - tieteen ja teknologian Vihreät on ydinvoimamyönteinen.
Mitä väliä tuolla ryhmällä on kun Vihreät itsessään ei ydinvoimaa kannata ja se päättää mikä on puolueen linja? Taas tyypillistä vihreää kusetusta missä harhaanjohdetaan äänestäjää.
Osaavat venäläiset rakentaa.Iisakin kirkkoa tehtiin pitkään ja hartaasti mutta kirkko on vieläkin pystyssä.
Enemmän arveluttaa Olkiluoto jonne ranskalaiset yrittävät koko ajan ujuttaa sutta ja sekundaa aina kun valvova silmä katsoo toisaalle.
Käsittääkseni valvojia ja poliisia ei ole enää vuosiin päästetty rakennustyömaalla eli siellä eletään aivan pellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin vihreänä ajattelen myös itse.
Miksi sitten kannatat Vihreitä kun se on se haitallisin vaihtoehto?
Toi Vihreiden Viite ry on yhtä uskottava kuin persujen maahanm.uuttoa edistävä siipi. :D
Vierailija kirjoitti:
Toi Vihreiden Viite ry on yhtä uskottava kuin persujen maahanm.uuttoa edistävä siipi. :D
Kyllä se vuonna 2015 onnistui pyrkimyksissään. Uskottavahan se on kun omin silmien näen.
Enemmän ahdistaa tuo ranskalainen, maailman toiseksi kallein rakennelma. Toivottavasti sitä ei ikinä oteta käyttöön. Liian suuri riski.