Miks Salkkareissa II
Onko keskustelijoita enää linjoilla? Ilmeisesti kaikki muut keskustelut on poistettu. Harmi homma sillä neljän vuoden ajan tuli keskusteltua aktiivisesti. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!
Kommentit (2651)
Eikös se rakennustarkastaja kertonut ilmoittaneensa Lola Vinbergille asbestista. Ehkäpä sitä kautta saisi todisteet Lolaa vastaan.
Eva on oikeassa. Jiri on itse yrittänyt huijata Herukkaa itselleen epärehellisin keinoin. Lola toimi väärin, mutta Jiri sai mitä tilasi.
Kuka puhui Karin kanssa puhelimessa? Aleksi?
aleksi koska puhuttiin nakkilasta, sinnehän se aleksi muutti
Vierailija kirjoitti:
jiri poltti karin paikan?
Mitä syytä Jirillä semmoiseen olis?
Vierailija kirjoitti:
aleksi koska puhuttiin nakkilasta, sinnehän se aleksi muutti
’Kiitti Aleksi avusta’.
Aleksin kanssa Kari puhui ja samalla selvisi, että Kari on ollut Nakkilassa eli Kari ei ollut tuhopolttaja.
Huvittava tämä Jirin, Lolan ja Alissan tilanne. Jos oikein muistan niin kaikki kolme on yrittänyt huijata Herukkaa itselleen enemmän tai vähemmän. Fakta kuitenkin on, että Lola ja Alissa palkkasi Herukkaan alaikäisen pojan ottamatta taustoista selvää. Ei todellakaan ole Jirin vika vaikka omaa etuaan ajoi ilmoittaessaan. Lolakin selvästi teki petoksen myydessään klubin, joka on täynnä asbestia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Kari Taalasmaa ei oikeasti sytyttänyt korjaamon paloa niin kuka se voisi olla? Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ei ole mitään aavistusta mikä tässä voisi olla taustalla. Ellei se sitten ole Karin tapa lavastaa petosta. Onhan Karilla siitä kokemusta vuosien takaa.
Tätä mäki oon miettiny. Ei kai Aarollakaan ole enää motiivia kiusata Karia? Olis loogista, että se olis Kari itse vakuutusrahojen toivossa, mutta en siihenkään oikein usko. Onko Linda päässy vapaaksi ja yrittää kostaa sitä, että "Kari ilmiantoi" hänet?
Ei Linda ole vielä päässyt vapaaksi, kun kevään mainoksessa yhdessä kohtauksessa raivoaa vankilassa ja sitä kohtausta ei ole vielä tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Kari Taalasmaa ei oikeasti sytyttänyt korjaamon paloa niin kuka se voisi olla? Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ei ole mitään aavistusta mikä tässä voisi olla taustalla. Ellei se sitten ole Karin tapa lavastaa petosta. Onhan Karilla siitä kokemusta vuosien takaa.
Tätä mäki oon miettiny. Ei kai Aarollakaan ole enää motiivia kiusata Karia? Olis loogista, että se olis Kari itse vakuutusrahojen toivossa, mutta en siihenkään oikein usko. Onko Linda päässy vapaaksi ja yrittää kostaa sitä, että "Kari ilmiantoi" hänet?
Entä jos Aaro tietää, että Linda on kohta vapautumassa? Sitä ennen pitää saada Kari pois tieltä.
Eihän Kari enää ole Aaron tiellä, kun ovat Lindan kanssa eronneet. Sitähän Aaro halusi.
Jos et satu muistamaan, ero ja Lindan lähtö oli aika riitainen. Kari tuskin helpolla antaisi Lindalle anteeksi vaikka totuus kaikesta tulisikin julki, sen verran pahasti Linda Karia loukkasi.
Mitä Linda teki? En katsonut sarjaa siihen aikaan.
Joo otti tosiaan lahjuksia. Lisäksi syytti Karia Antonin murhasta ja uskoi sinisilmäisesti kaiken mitä Aaro selitti. Ei luottanut Kariin yhtään vaikka tiesi Aaron taustan.
Tämä on kyllä yksi tämän sarjan naurettavimmista piirteistä. Kun on Aaron kaltainen henkilö, jonka taustat ja teot kaikilla on tiedossa, niin silti näitä sinisilmäisiä hajmoja riittää joka kolkassa, jotka ovat valmiita uskomaan aina sen psykopaatin kaikki selitykset yli sen ihmisen, joka on yleensä rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava tämä Jirin, Lolan ja Alissan tilanne. Jos oikein muistan niin kaikki kolme on yrittänyt huijata Herukkaa itselleen enemmän tai vähemmän. Fakta kuitenkin on, että Lola ja Alissa palkkasi Herukkaan alaikäisen pojan ottamatta taustoista selvää. Ei todellakaan ole Jirin vika vaikka omaa etuaan ajoi ilmoittaessaan. Lolakin selvästi teki petoksen myydessään klubin, joka on täynnä asbestia.
Miten Lola on yrittänyt huijata Herukkaa itselleen? Paikkahan oli alunperinkin Lolan. Muistaakseni Alissa ja Jirihän sitä yrittivät huijata, mutta sitten Alissa kusettikin myös Jiriä.
Lola teki väärin ja on totta että mokasi Benjaminin kanssa, mutta ihan turhaa yrittää tehdä Jiristä tässä jotain uhria. Jirihän itse yritti saada Herukan omistukseensa likaisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis ei kai Linda tehnyt Karille mitään? Miksi Karin olis niin vaikea antaa lahjuksia anteeksi, kun ei itsekään ole mikään puhdas pulmunen?
Toinen ikävä juttu Lindan toiminnassa oli se, että samaan aikaan kun itse otti lahjuksia vastaan, muistutteli ja pidättelikin Karia vähän väliä paljon pienemmistä asioista, virkaintoinen siis päällepäin mutta itse syyllistyi paljon vakavampiin rikoksiin, ja vielä poliisina.
Jos Lolaa voi syyttää petoksesta, niin voisi kyllä Jiriäkin. Yritti mm. aiheuttaa Herukkaan vesivahingon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Aaro tietää, että Linda on kohta vapautumassa? Sitä ennen pitää saada Kari pois tieltä.
Eihän Kari enää ole Aaron tiellä, kun ovat Lindan kanssa eronneet. Sitähän Aaro halusi.
Jos et satu muistamaan, ero ja Lindan lähtö oli aika riitainen. Kari tuskin helpolla antaisi Lindalle anteeksi vaikka totuus kaikesta tulisikin julki, sen verran pahasti Linda Karia loukkasi.
Mitä Linda teki? En katsonut sarjaa siihen aikaan.
Joo otti tosiaan lahjuksia. Lisäksi syytti Karia Antonin murhasta ja uskoi sinisilmäisesti kaiken mitä Aaro selitti. Ei luottanut Kariin yhtään vaikka tiesi Aaron taustan.
Tämä on kyllä yksi tämän sarjan naurettavimmista piirteistä. Kun on Aaron kaltainen henkilö, jonka taustat ja teot kaikilla on tiedossa, niin silti näitä sinisilmäisiä hajmoja riittää joka kolkassa, jotka ovat valmiita uskomaan aina sen psykopaatin kaikki selitykset yli sen ihmisen, joka on yleensä rehellinen.
Ehkäpä Salkkareiden tarkoitus on opettaa, miten voi mahdollisesti tuhota elämänsä uskoessaan vääristä ihmisistä pelkkää hyvää. Manipulaatio puree valmiiksi lyötyihin.
Tässähän tämä ketju onkin.
Miksi Kosonen ei ole uudessa alkutunnarissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Lola on yrittänyt huijata Herukkaa itselleen? Paikkahan oli alunperinkin Lolan. Muistaakseni Alissa ja Jirihän sitä yrittivät huijata, mutta sitten Alissa kusettikin myös Jiriä.
Lola teki väärin ja on totta että mokasi Benjaminin kanssa, mutta ihan turhaa yrittää tehdä Jiristä tässä jotain uhria. Jirihän itse yritti saada Herukan omistukseensa likaisin keinoin.
Ihan turha tehdä Lolasta jotain uhria.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä ketju onkin.
Miksi Kosonen ei ole uudessa alkutunnarissa?
Kososen poissaoloon on syy, mutta tuskin haluat spoilaantua. Katso tämän viikon jaksot.
Vierailija kirjoitti:
Jos Lolaa voi syyttää petoksesta, niin voisi kyllä Jiriäkin. Yritti mm. aiheuttaa Herukkaan vesivahingon.
Tuolla ei kyllä ole mitään tekemistä petoksen kanssa.
Tavallaan lohdullista kuulla ettei potkut ollut motiivi tekoon, mutta Kalle tulee kuitenkin syyttämään itseään.