Miksi tämä kansa on niin iloton, masentunut ja väsynyt elämään?
Väkisin alkaa miettiä. Itse aina piristyn ja minulla on iloinen luonne vaikka kuinka olisi asiat huonosti.
Huomasin että rakastan kaikki asiat mitä muut pitävät tyhmänä esim. Vanhat elokuvat jossa oli mies ja naiskauneutta, taitoja ja opetuksia. Olen utelias ja onnistun aina kaiva kaikkea kivaa.
Kuuntelen paljon 40-90 luvun musaa ja siitä tulee niin hyvälle mielelle.
Mistä löytäisi samankaltaisia ihmisiä?
Kommentit (13)
Siksi kun kaikki kehitys on negatiivista.
Koska kaikkea mitataan rahalla, paljonko itsellä on ja paljonko muilla ja enhän minä nyt vaan jää miinukselle jossain.
Aivokemia on vituillaan, syyt perinteissä, ankeassa kulttuurissa, ilmastossa, nettiriippuvuudessa, hyperseksuaalisuudessa ja valon puutteessa.
Olen kokenut ihan samaa kuudessa muussa maassa joissa olen asunut viimeiset neljä vuotta.
Materialismi ja stressi on pilannut ihmiset. Kaikki haluaa vain lisää ja lisää ja kukaan ei ole tyytyväinen mihinkään. Alkaa olla globaali ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Aivokemia on vituillaan, syyt perinteissä, ankeassa kulttuurissa, ilmastossa, nettiriippuvuudessa, hyperseksuaalisuudessa ja valon puutteessa.
Aika tyhjentävä ja paikkansa pitävä vastaus. Lisäisin vielä ympäristön korkean vaatimustason ja suorituspaineet yksilöön kohdistuen.
Kovat paineet elää ”oikein” ja omistaa mahdollisimman paljon. Jatkuva arvioinnin ja tarkkailun kohteena eläminen on rankkaa. Kaikki kyttää, arvostelee ja kadehtii toisiaan. Ja kaikki voi huonosti.
Myönnän kyllä että nämä asiat ovat olemassa, niitä on kohdistunut itseenikin. Mutta mistä nämä suuret paineet sitten tulevat? Itse olen tietoisesti ”irtisanoutunut” niistä ja vaihtanut paitsi fyysistä myös henkistä sijaintia. No, toki kaikki eivät voi tehdä niin, muuttaa elämää perusteellisesti. Mutta muistakaa silti että luotte oman maailmanne, henkilökohtaisen kokemusympäristönne, suurelta osin itse. Omalla ajattelulla ja valinnoilla.
Olen ap. Käsittäkseni esim. 30 luvulla ja sodan aikana ja aina kun on ollut huonot ja ilottomat ajat niin ihmiset menivät yhdessä kellaribilesiin, harrastettiin eskapismia ja tanssittiin. Vedettiin överit yhdessä.
Mikä nykyajan ihmistä estää vapauttaa ittensä?
Hesasta ei löydy edes harrastuksia mihin voi purkaa paineita ellei maksat 1000 euroa.
Etelä-Euroopasta.