Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla joulufiilis ihan kateissa? Tai joita joulu ahdistaa

Vierailija
23.12.2018 |

Luulin ettei viime joulusta voisi enää pahemmaksi mennä. Mutta tänä vuonna on eka kerta ettei ihan oikeasti edes kiinnostaisi viettää joulua. Olen 24v nainen ja joulu menee vanhemmilla kuten aina joka vuosi. Paikalla ollaan vain me lähiperhe; vanhemmat, minä, siskoni sekä hänen miehensä ja kaksi pientä lasta (alle 4v.) Lasten takia yritän väkisin etsiä joulumieltä, sillä en toki halua pilata heidän jouluaan vaikka itseäni ei yhtään kiinnosta.

Ehkä ahdistus kumpuaa osittain siitä että lapsesta asti vanhemmilla (lähinnä äidillä) on aina ollut kauhea stressi joka asiasta ennen joulua. Äiti on ollut juuri tyypillinen marttyyri-joulunlaittaja; on pitänyt aina väkisin siivota yömyöhään joka nurkka ja tehdä ruokia joita kukaan ei syö "koska se kuuluu jouluun" eikä hyväksy apua. Pinnat kireällä vanhemmat tiuskivat vain toisilleen. Kiva oli kuunnella sitä lapsena joka vuosi ja viettää joulua sellaisissa tunnelmissa.

Joka vuosi sama homma. Itse toki osallistun jouluaskareisiin ja yritän ehdottaa ettei kaikkea tarvitse olla mutta apua ei oikein oteta vastaan.

Lahjoja en nyt edes pyytänyt sillä en tarvitse mitään ja yritän päästä eroon liiasta tavaramäärästä omassa asunnossani. Kaiken päälle erosin vielä pitkästä suhteesta juuri joten sekin varmaan vaikuttaa joulufiiliksen puuttumiseen. Ensi vuoden voisin olla töissä tai ulkomailla mutta sitten valitetaan että en tullut viettämään perhejoulua.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko sama fiilis sinulla kuin itselläni, mutta minulla jouluisin tulee jotenkin todella yksinäinen- ja tyhjä-, sekä tietyllä tavalla kolkko olo, vaikka vietänkin jouluni aina perheeni kanssa. Minulle ei ole koskaan sattunut jouluna mitään pahaa tai epämukavaa, mutta silti se jotenkin tuntuu niin etäiseltä. Tulee hieman paha mieli kirjoittaessa tätä, koska haluaisin nauttia juhlasta muiden kanssa, mutten vain jostain syystä nauti.

M23

Vierailija
22/34 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuusi jo koristeltu ja lahjat ostettu. Huomenna vielä laatikot uuniin ja piparien leipominen ja lopuksi kinkun paisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapset laulelee joululauluja ihan innolla, keitettiin äsken glögiä, kynttilät palaa.

huomenna käydään ostamassa joulukalenterit. 🤩

Vierailija
24/34 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä joulufiilistä. Huolestuttavaa, sillä kohta on jo juhannus. :/

Vierailija
25/34 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa yleensäkin joulufuilis hiipiä vasta näillä main.

Huomaan alkavani miettiä lahjoja ja ruokia. Eihän sitä sitten malta syksylle odottaa. Pakko se on iskeä laatikot ja kinkku juhannuspöytään.

Vierailija
26/34 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kuusi jo koristeltu ja lahjat ostettu. Huomenna vielä laatikot uuniin ja piparien leipominen ja lopuksi kinkun paisto.

Olet sitten meitä muita parempi? Mutta ähäkutti, kälyni paistoi piparit jo huhtikuussa, luuseri!

Vierailija
27/34 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa yleensäkin joulufuilis hiipiä vasta näillä main.

Huomaan alkavani miettiä lahjoja ja ruokia. Eihän sitä sitten malta syksylle odottaa. Pakko se on iskeä laatikot ja kinkku juhannuspöytään.

Kinkku kuin kinkku tirisee helteellä.

Vierailija
28/34 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette suunnitelleet juhannuksen crossover-joulupöytään?

Ajattelin pirskahtelevampaam rosollia, menee makkaran kanssa. Oletteko koskaan hiilihapottaneet kylmää glögiä? Tietääkö kukaan?

Vierailija
29/34 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikkolannoite on vähän kuin tekolunta, kun oikein ajattelee.

Vierailija
30/34 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko matonpesu on alkanut ensi jouluksi?

Kerkeävät hyvin kuivua...186

Vierailija
31/34 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olette suunnitelleet juhannuksen crossover-joulupöytään?

Ajattelin pirskahtelevampaam rosollia, menee makkaran kanssa. Oletteko koskaan hiilihapottaneet kylmää glögiä? Tietääkö kukaan?

Minä hiilihapotan vettä ja maustan sen glogitiivisteellä.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Huolestuttavaa, kun ei ole vielä ollenkaan joulufiilistä ja vasta pari lahjaa ostettu. Sen verran toki, että on jo jännitystä yllä, onko joulu- vai juhannusaattona lämpimämpää. Pari vuotta sitten jouluaatto voitti.

Vierailija
32/34 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kaupasta vielä kinkkua grilliin?

Mitä laitatte juhannustorttuihin täytteeksi?

Vierailija
33/34 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuskoivu on koristeltu! Pukki tulee huomenna!

Vierailija
34/34 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulustressi käväisee mielessä silloin tällöin , mikähän hulabaloo siellä tänä vuonna odottaa ja mikä raha summa on sijoitettava.